BMW 1er: přípravy nové generace pokračují (spy photos)

V roce 2007 v Mnichově rozhodli o faceliftu pro BMW řady 1. Jak je známo, podobné kroky jsou jen dočasné a automobilka již jistou dobu chystá novou generaci, která dorazí v roce 2011. Po testovacích mulách zde máme již její prototyp, kterému nechybí tradiční kamufláž, v poslední době tak typická pro testovací modely BMW.

Zajímavostí je, že „jednička“ by měla být k dispozici i v jiných karosářských verzích, než na jaké jsme zvyklí nyní. Konkrétně by se mělo do nabídky dostat i prodloužené provedení, které má vyhovovat požadavkům amerických zákazníků - zde se totiž klade velký důraz na vnitřní prostor.

Pohonné jednotky budou ve velké míře z produkce PSA - BMW a budou začínat u agregátu 1,4 litru (s turbem), vrcholem pak bude třílitr s dvojitým přeplňováním. Ostrého „eMka“ se zřejmě opět nedočkáme, automobilka raději vsadí na čisté diesely a poprvé také hybridní verzi. Ta by však měla dorazit později.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázekFoto © Automedia
Uvidíme, zda si nová jednička vezme alespoň kousek z té současné

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 6 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků