BMW 120i: nejsilnější benzín pod kapotou (velký test)

32 komentářů

peron
6. února • 23:35

120i je poseroutka ve vsem proi 120d,podivejte se na parametry



Pavel
10. ledna • 14:20

Tak to mohlo BMW nazvat nejak jinak, uz vidim, jak nakdo zacne licit nezasvecenym, ze si koupil novou "stodvacitku" a je z ni naprosto unesen

jindra
10. ledna • 13:41

No nevím, mně se tyhle hatchprdy k BMW vůbec nehodí, to auto i když asi dobře pojede skr podvozek je designově divný a za skoro milion auto kategorie Golf se 150k mně přijde, alespoň v CŘ neprodejný.

matuS
30. listopadu • 21:30

dakujem za pekny test, tiez mam skusenost so 120i aj 120d, v istych veciach sa zhodneme a v istych nie. ale to je prirodzene.
toto je asi 4. test na bmw triedy 1 ktory citam a ziaden nebol natolko pravdivy ako tento. klobuk dole.


by ma zaujimalo ako Roman Danek jazdil bokom :) Mne to neslo, nebolo na to dost vykonu, robit to cez spojku je blbost. To dsc bolo samozrejme vypnute. Ake ste na tom mali gumy? Ja som tam mal priplatkove 17tky, ale sirku neviem (bud 215 alebo 225)

pepa
30. listopadu • 23:38
Petr Broža
30. listopadu • 22:05

16", 195/55, zimní; s nimi to šlo docela dobře...

Roman Daněk
30. listopadu • 21:56

Jezdit bokem jsem zkoušel pouze v testovací zatáčce přes ruční brzdu s vypnutým ESP. Se zapnutým stabilizačním systémem auto šlo sice do smyku, ale elekronika autu absolutně odřízla výkon do té doby, než se vůz "srovnal".

matuS
30. listopadu • 22:02

aha. tak to je o nicom. ja som myslel ze si skusal powerslide...

Moss
30. listopadu • 18:45

Zdravim všechny! Když už jsme u těch bavoráků, měl bych dotaz, který se netýká jinak kvalitního článku o 1,ale BMW X3 .Nemáte někdo zkušenosti s X3 3.0d, nevíte jak je v ní odstupňovaný 6st. manuál resp. 5st. Steptronic?Měl jsem možnost svézt se asi 400km s 5st. manuálem X5 3.0d (135kw - před faceliftem) a byl jsem nemile zaskočen tím, že v tachometrových 130km/h točí motor na 5ku už 3000ot./min.!!!!!, v tachometrových 200km/h je to již cca 4600ot./min.a není již kam dál točit, přitom papírová (nezkeslená) max. rychlost je 200kmh!!!!To i můj Peugeot 307 s velmi slabým motorem 2.0hdi  66kw  má ve 130kmh cca 2900otáček,a tudíž je zpřevodován víc do těžka než nadupaná x5!!Myslím si, že motor by i přes značnou nadváhu automobilu na delší zpřevodování měl a jistě by to prospělo komfortu cestování. PS - jinak bylo svezení v x5 perfektní!Určitě by mě tedy zajímalo jestli někdo nezná poměry rychlost-otáčky u X3 3.0d (150kw)nebo i u X5 3.0d (160kw)!!! mějte se!Moss      

-
2. prosince • 9:49

Ze se u 5st nafty rovnaji maximalni otacky maximalni rychlosti neni divne. 135kW neni nic moc na takovou obludu. Steptronic byva delsi, u 330xi je rychlost pri 6500ot(max. otacky) na ctyrku 240km/h. Petka je tam jakoby navic pro lepsi komfort - pri 160km/h neco malo pres 3000ot. Delsi rychlosti znamenaji horsi dynamiku, lepsi komfort pri vyssich rychlostech. Jak je to u tebou zminovanych aut nevim, odchyt si nekde v diskuzi GT, ten ma X3 3.0d, predpokladam v manualu.

RedBaron
1. prosince • 12:58

Měl jsi přeřadit na šestku

Jarda
30. listopadu • 17:38

Myslím, že BMW 1 je etalon ve třídě, kterému se až na cenu prostě nic nemůže vyrovnat. Nikdo jiný nedělá zadokolku s tak perfektním řízením. A jestli bude i verze 125i, tak je to prostě extáze.

igf 1
30. listopadu • 14:15

a to ma wrx tiez velmi silnu image ale zaroven je 2x take rychle. Celkovo mi z toho plynie ze toto auto je pre bohate zenske ktore potrebuju akvarium na sebaprezentaciu. Vodici si kupia nieco ine :)

Merk
30. listopadu • 17:19

Dovolil bych si ve dvou věcech nesouhlasit. Jednak image wrx a BMW se mezi 99% populace nedá srovnávat. Pro tu je wrx nějakej divnej japonec a BMW něco. Onehdá jsem potkal jednu velice hezkou wrxu, takže jsem si ji obešel a obdivně obkoukl. A přítelkyně kroutila hlavu a ptala se, co na tom ošklivým divným autě vidím. Podobné zkušenosti mám i s jinými laiky. To za prvé. A za druhé. Pro bohaté ženské na sebeprezentaci jsou onačejší auta - třeba 307CC, TT, New Beatle, A,  CLK atd. Nemyslím si, že ženská-laik toužící po sebeprezentaci šáhne zrovna po BMW resp. po BMW 1. Nebo jich IMHO bude aspoň menšina. 

Skyline
1. prosince • 8:52

Tvoje uvahy o image me dost pobavily a vycetl jsem z nich predevsim to, ze bych se nechtel pohybovat mezi stejnymi lidmi, jako ty. V mem (muzskem) okoli je image WRX a predevsim STi rozhodne vyssi, nez u nejakeho BMW. Navic ten nad tebou psal o "ridicich" a tech ty asi moc neznas, protoze i clovek, uznavajici BMW pochopi, ze jizda s vykonove (pod)prumernou zadokolkou je proti narezu, jaky umi STi, celkem slabota. Takze tvoji "laici" si mozna radsi koupi tenhle predrazeny image-maker, ale "ridici" to rozhodne nejsou a predmetem prispevku, na kterys reagoval, urcite nebyli. Ze se tve drahe polovicce nelibi je jen tresnicka na dortu, tomu rikam argument. 

Merk
1. prosince • 10:03

Možná by nebylo od věci přestat se pohybovat mezi zabedněnými ignoranty a občas vylézt mezi lidi, hošíku . A kromě toho se naučit základům slušnosti. Ale což, nezbývá mi než podřadit své závity blíže Tvému levelu . Nevím, jestli to dokáže Tvá makovička zpracovat, ale řidičem je osoba mající řidičský průkaz a řídící motorové vozidlo. Takových je kolem hodně a dokonce i já, bídný to červ, jich pár - dokonce hodně - znám. A jejich názory jsou takové, jak jsem psal. Pokud se někomu zdá, že BMW je výkonově (pod)průměrné a na ježdění po silnicích (což je činnost 99,9% řidičů) si musí pořídit jedině WRX, je to buď závodník, nebo idiot. V Tvém případě bych si podle způsobu jednání vsadil spíš na to druhé a nechtěl bych se s Tebou setkat ve svém kufru. Musel bych ti zlámat všechny hnáty a byly by z toho nepříjemnosti.  PS: Když chci image (o čemž byl příspěvek, na který jsem reagoval), nezbývá mi než koupit si - byť předražený - imagemaker. A WRX - při vší úctě k ní, kterou jsem jasně vyjádřil - imagemaker není a nikdy nebude a to pro 99% lidí a řidičů. Já bych si WRXu docela rád koupil, ale snad jako druhé/třetí auto pro občasnou zábavu. Představa, že se v obleku a s kufříkem soukám z WRXy a obchodní partneři na mě s politováním čumí, co je to za hrůzu, mne fakt neláká... A to je objektivní skutečnost, která mi může být líto, ale bez ohledu na to taková prostě je.

Skyline
1. prosince • 17:02

Boze ty ses chudak... A to my chces kazat o slusnosti? Nez priste vypotis takovy nesmysl, zkus vychladnout, ale chapu, ze "slusni lide" tveho razeni jsou presvedceni o sve nadrazenosti a neuznavaji namitky jinych.

Takze, abych se snizil na tvou uroven, hosiku:

Mezi lidmi jsem vzhledem ke sve praci velmi casto, kupodivu je mezi nimi spousta vlastniku BMW. Ja nepsal ridic, ale "ridic", coz tvuj omezeny intelekt asi nedokazal zpracovat. Vysvetlovat, proc jsem to dal do uvozovek, asi nema smysl - kdyzs to nepochopil doted, nepochopis to stejne.

Motor 2.0 a 110 kW je prumer, na sportovni jezdeni, o kterem je rec, spis podprumer. V porovnani s WRX a STi je to naprosto smesny vykon. Podsouvat mi nesmysly, ktere tvuj chory mozek vyplodil, totiz ze nekdo "si musi poridit jedine WRX" je ponekud ubohe a jestli jsou majitele takovych aut idioti, pak vyraz pro stupiditu tveho kalibru jeste nikdo ani nevymyslel.

Agresivni chudaci jsou vetsinou zakomplexovani primitivove, kteri by hned nekomu lamali hnaty. No, predvedl ses pekne. Copak, malej penis? Nebo jiny zajimavy komplex? K tobe do kufru nepolezu, neboj, nechapu, co bych tam delal.

Ano, kdyz chces image, koupis si imagemaker. Pokud ty ses chudak, ktery svoje nedostatecne osobni kvality kompenzuje autem, aby tem 99% ukazal, ze ma BMW, je to tvuj problem. Jsou ale lide, kteri chteji mit image jiny. Treba majitele tech WRX (tedy vlastne idioti, jaks napsal vis, ze).

Chapu, ze nekteri dealeri drog a podobna havet se na sve "obchodni partnery" opravdu diva tak, jak popisujes, ale moji zakaznici ani nevi, jake mam auto. Opet chapu, ze pro tvou sortu lidi  je dulezite "mit tu spravnou image", ale nastesti to tak nefunguje u vsech. U nekterych jsou dulezite schopnosti, pristup, vysledky.

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Merk
1. prosince • 17:54

Ty ji teda máš . A drží!  Plentáš tu páté přes deváté, nevidíš, neslyšíš, vyvracíš se, zesměšňuješ se... ...a pořád dál, jako bys neměl dost a musel nám ukázat, že jsi korunovanej. Myslím, že každý soudný člověk si po přečtení původního příspěvku, ne který jsem si dovolil reagovat, udělá svůj. Nemá to sice smysl, ale v zájmu obecného blaha si dovolím polemizovat s některými Tvými žblepty, které lze alespoň zdálky považovat za argumenty. Více méně píšeš, že BMW je auto pro dealery drog a WRX auto pro "správný chlapy" (kuk dolů, máš ho tam ještě? eh.. nechal jsem se jen unést, sorry ). Na rozdíl od Tebe nemám auto pro image a nebudím se v noci s pocitem toho, že ti pitomci nedoceňují moje skvělé autí. Jen vím, že kdybych za svými zákazníky přijel ve WRX nebo nedej bože v STi, které s tím megakřídlem, zlatýma kolama a "boudou pro psa" na přední kapotě vypadá pro většinu lidí jak votuzená šunka Pepíka z Horní Dolní, studem bych se propadl. To už bych radši přijel v oktávce jako hrdý patriot a rozumný hospodář. Skutečně nemám potřebu léčit si své (neexistující) komplexy autem. Konec konců do práce jezdím metrem a jsem tam rychleji nejen než lidi v trpané podprůměrné šunce BMW, ale i než v báječné WRX se stovkami koníků pod kapotou. Ale poskytuju-li služby na úrovni, chci aby na stejné úrovni bylo vše doprovodné. Dopisy píšu na hlavičkovém papíře, chodím slušně oblečený, čistím si boty a zuby, ke klientovi a protistraně jezdím v adekvátním autě a tisíc daších věcí. Jednoduše proto, že si to zákazník za své peníze zaslouží. Excesy si nemohu dovolit a WRX právě takový exces je.

Veverak
1. prosince • 19:31

Vy mate problemy - ja jezdim za partnerama a zakaznikama MHD a nebo pak uz rovnou letadlem a uplne nam je vsem fuk co mame kdo za auto ...

Vašek
1. prosince • 20:21

Merku nech ho být, (Skylineho), je fakt ubohej. Úroveň místních diskuzí je otřesná. Když řekneš svůj názor - tak ho máš hned malýho, jseš zakomplexovanej apod. Já třeba vůbec nevím co je WRX a STI a můžu tě ujistit, že to neví ani nikdo z mého okolí. Pro Skylineho - mám 320D kompakt a fakt mi stačí. 110kW je doopravdy pro 99,99% řidičů velmi velký výkon a můžeš se tomu smát jak chceš. 

Cynik
9. prosince • 1:40

Jojo, prispevky od Skylina mi take obcas vyrazeji dech - v tom nejhorsim slova smyslu.

Merk
2. prosince • 10:48

Jen pro info: tohle je Subaru Impreza WRX STi. Má 195 kW / 265 koní. Jinak odkazuji na výše řečené .

a
23. března • 21:29

a uz si videl skaredsie auto?

Petr
1. prosince • 9:02

Souhlasím s tím, že bavorák má větší image mezi normálními lidmi. Když ale řeknu WRX STI před někým znalým, tak jen povzdechne na tím, že by to chtěl mít doma. Včetně mě

popo
30. listopadu • 13:06

S BMW 120d som absolvoval Bratislavsky autoslalom, na letisku. Motor ide celkom slušne, má typický turboefekt - zatlačenie do sedadiel, ale pred tym sa nic nedeje. Podvozok sa zdal byt celkom O.K., i ked z mojho subjektivneho pohladu sa v zakrutach dost naklanal. Elektronika zasahovala vzdy len do urciteho momentu a ked to clovek prehnal tak som auto aj tak utrhol - holt fyziku neoklames.  Jedna vec ktorá my najviac prekažala bolo to ked som napr. preradil z 2 na 3 rychl. stupeň a potom ked som chcel podradiť naspäť z 3 na 2 rychl. stupeň, tak to nešlo a skoro som urval šaltrpáku. Asi je to tam nejak zabezpečené aby nedošlo k poškodeniu motora. A nebol som jediny čo mal takyto problem.

mirec
30. listopadu • 9:53

Tento BMW1 by som chcel velmi vyskusat a objednt si skusobnu jazdu ale neviem ako to chody? Kolko to stoji? Vie mi niekto povedat nieco v kratkosti?

Dix
30. listopadu • 10:36

Testovací jízdy jsou u prodejců zdarma.Jinak se jde objednat telefonem,nebo přes mail.Délka je tak 15-30 minut.Většinou nechají řídit.

Adam
30. listopadu • 7:43

Nebýt to tak drahý, už mi to auto stojí před barákem. Mimochodem, dnešní trojka stojí ve stejné výbavě díky paketům zdarma skoro tolik, co BMW 1, a to je větší a má větší kufr.

Pavel Janda
30. listopadu • 22:42

Trojka a jedincka jsou ale uplne jina auta, ktera vubec nelze davat na misky jedne vahy. Trojka je limuzina se sportovnimi prvky, jednicka je jasne sportovne ladeny hatchback. Trojka nedosahne ovladatelnosti a citelnosti jednicky ani s M paketem, prvotnim argumentem pro koupi jednicky je radost z jizdy, zadne jine auto v tride Vam tolik neda, u trojky dominuji uplne jine vlastnosti. Nedokazi si predstavit, ze se rozhoduji mezi jednickou a trojkou...

Mne trojka ucarovala, ale se ctyrvalcem bych si ji nekoupil, 110 nebo 120 kW je pohrdani moznostem podvozku. Tridverova 125i by byla skvela a docela jsem zvedav, co za motor zvoli do M1. Bohuzel pro takove auto nemam vyuziti, ale hracka je to dokonala...

Ceny jsou myslim dost nadsazene a predpokladam, ze dvoulitrove verze budou do dvou let alespon o deset procent niz.

Pavel
30. listopadu • 17:14

No já v 120i jel na zkušební jízdě, cca 15 minut, a zamiloval jsem se

Roman Daněk
30. listopadu • 7:31

BMW 1 je vynikající auto, co se týče jízdních vlastností. S kamarádem jsem se shodl na tom, že je to vůz, který vás dostane ze špatné nálady. Jen se s ním projet a nálada se vám zvedne o 100%.

120i nemá takový silný zátah odspodu, jako jeho dieselový protějšek 120d, nicméně jede velmi dobře. Nízko položené těžiště, rozložení váhy 50:50 a náhon na zadek vám dovolí projíždět zatáčky bokem jedna radost (při vypnutém ESP  )

Velice příjemně mě překvapila zpětná vazba předních kol, auto reaguje na sebemenší pokyn volantu. Daň za vynikající jízdní vlastnosti je ale méně prostoru pro spolucestující vzadu a o něco málo menší kufr.

Vše je ale vyváženo image, BMW 1 si každý všimne, ať už auto vidí při jízdě nebo zaparkované u hypermarketu.

Ja osobně byl z verze 120i nadšen.

Šumík
30. listopadu • 21:52

Parádní auto, nejlepší je ve verzi 120d, ale pořád drahý vzhledem k praktičnosti... MB A-classe je takový nějaký....ať žiej Bangle...

Doporučujeme

Články odjinud