BMW 116i: připravujeme test ojetiny, která vypadá docela rychle...

Po jisté odmlce jsme si opět proklepli jednu ojetinku. A už teď víme, jak se bude její test jmenovat: beránek v rouše vlčím…

Některá auta na to na první pohled vůbec nevypadají, ale umí být pekelně rychlá, ale pak jsou také vozy, od nichž byste podle jejich zevnějšku čekali více.

A do té druhé skupiny patří ojetina, kterou jsme nedávno vyzkoušeli. Šlo model, jenž byl v době svého zrodu, tedy v roce 2006, vůbec nejlevnějším automobilem značky BMW, který se tehdy dal koupit. Řeč je o kompaktním pětidveřovém hatchbacku BMW 116i (E87) vyráběném v letech 2004 až 2011, který v daném segmentu vyniká (stejně jako jeho nástupce) klasickým uspořádáním pohonné soustavy. Jak je vidět i z přiložených snímků, motor je umístěn podélně za přední nápravou a pohání kola zadní nápravy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Testované BMW 116i z roku 2006 bylo vybaveno spoustou příplatkových prvků

Námi zkoušený vůz byl vyroben v roce 2006 a v době testu měl najeto přibližně 131 000 km. Jako nový byl zakoupen v České republice a opatřen je řádně vedenou servisní knížkou. Jeho stav jsme i při podrobné technické prohlídce na zvedáku hodnotili jako velmi dobrý. Neshledali jsme žádné známky výraznějšího opotřebení ani vážnější havárie, pouze okolí obou zadních blatníků bylo z neznámého důvodu lakováno.

Testy | BMW

Test BMW 116d: nejslabší z rodu

BMW 116i překvapilo (s ohledem na nejlevnější motor) širokou škálou příplatkové výbavy. Na první pohled si všimneme optického M paketu se specifickými nárazníky, vpředu s náběhy vzduchu k brzdám, vzadu s náznakovým difuzorem, a sedmnáctipalcových litých ráfků. Dojem exkluzivity podporuje také instalace xenonových světlometů s typickými zdvojenými obroučkami parkovacích světlel v podobě „andělských očí“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Prostor pro posádku svým objemem odpovídá poslání a koncepci vozu...

Interiér byl čalouněn kombinací látky a nepříliš hodnotně působící kůže. Z programu BMW M pocházely tříramenný multifunkční volant s malým průměrem a tlustým věncem, madlo řadicí páky, ale především prvotřídní sportovní sedadla s všestrannou, vesměs manuální regulací. Nastavit u nich lze nejen sklon sedáku, ale také jeho délku, elektricky lze regulovat šířku bočních opor opěradla a přizpůsobit ji proporcím konkrétní postavy.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Neobjevili jsme známky vážnější havárie ani výraznější vůle na ramenech

Ve výbavě nechyběla samočinná dvouzónová klimatizace, rádio BMW Business s přehrávačem CD ani startování tlačítkem (ovšem až po vložení transpondéru, čili prakticky k ničemu). Na předních sedadlech je místa tak akorát, vzadu je pak třeba uskromnit se, zvláště na šířku je to tam maximálně pro dva dospělé.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Interiér byl celkem dobře vybaven

Motor naskakoval bez obtíží, ovšem za studena měl zprvu tendenci vynechávat a cukat. Po několika desítkách metrů se ale už choval kultivovaně. Jeho zvuk nezapře malý objem, nicméně ve vyšších otáčkách působí celkem dravě. Jízdní vlastnosti byly precizní, řízení přímé a řazení šestistupňové převodovky přesné. Celý podvozek včetně brzdové soustavy je s ohledem na motor s výkonem pouhých 115 koní (85 kW) velkoryse předimenzován.

Předběžný závěr: auto pěkné, zachovalé a dobře vybavené, ovšem žalostně pomalé. Cena 199 999 Kč včetně DPH je o něco vyšší, než bychom čekali, na druhou stranu BMW 116i s takto dlouhým seznamem příplatkové výbavy v inzertních rubrikách jen tak nenajdete…

 

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků