BMW 1: pro rok 2010 s novými motory a pakety

Do modelového roku 2010 přichází nejmenší BMW s čtveřicí nových provedení. Novinky se dotknuly techniky a i vzhledu.

BMW řady 1 v provedení kupé dostává dva nové a pochopitelně velmi hospodárné motory, zatímco pro tří a pětidvéřové hatchbacky je připravena dvojice speciálních sérií.

Stávající škálu pohonných jednotek nabízených pro dvoudvéřové kupé obohacují nové čtyřválce. Ten zážehový je připraven pro typ 120i Coupe, má zdvihový objem rovné dva litry a disponuje přímým vstřikováním benzínu. S atmosférickým plněním dosahuje výkonu 170 koní (125 kW) při 6 700 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 210 Nm při 4 250 ot./min. BMW 120i Coupe s ním zrychlí z klidu na 100 km/h za 7,8 s, dosáhne rychlosti 224 km/h a průměrná spotřeba v kombinovaném režimu činí jen 6,6 l/100 km, což znamená CO2 ve výši 153 g/km.

Druhá novinka z malých kupé BMW nese označení 118d Coupe a pod kapotou bude hostit přeplňovaný dvoulitrový „diesel“. Dává 143 koní při 4 000 ot./min. a točivý moment 300 Nm je k dispozici v rozmezí od 1 750 do 2 500 ot./min. Tento „chrocht“ je doplněn šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením, s níž zrychlí z 0 na 100 km/h za 9,0 s a jede až 210 km/h. Ano, nijak oslnivé hodnoty na auto schopné ve svém vrcholném provedení docela jiných představení, ovšem v porovnání s průměrnou spotřebou 4,5 l/100 km jde o jistě zajímavou alternativu. Obě popsané verze se v Evropě dostanou do prodejů letos v září.

Tip: Přečtěte si náš test BMW 135i Coupe.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pro hatchbacky „jedničkové“ řady v Bavorsku připravili pakety Lifestyle a Sport Editions, jež budou pro nedočkavce k mání rovněž od září. Obě série bude možno kombinovat se všemi dostupnými variantami tří- a pětidvéřové karosérie. Paket Lifestyle se vyznačuje exkluzivním metalizovaným lakem Marrakesh Brown a patřičně sladěným interiérem, zvenčí jej poznáme podle lakovaných doplňků, chromovaných koncovek výfuku a speciálních pětipaprskových ráfků o průměru 17 palců.

Série Sport Edition je standardně osazena paketem M Sports, jenž zahrnuje aerodynamickou sadu M, sportovní odladění podvozku a sedmnáctipalcovými ráfky s pěticemi dvojitých paprsků, ale také zatmavenými koncovými světly a kulatými mlhovkami. Verze 130i a 123d navíc disponují osmnáctipalcovými koly, které lze přiobjednat i k ostatním typům. Také uvnitř najdeme řadu specifických prvků z řady M včetně pedálů, volantu a řadicí páky, jakož i chromované prahové lišty s nápisy BMW Edition, sportovní přední sedadla a interiér obložený stříbřitými panely.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 1 2010
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků