BMW 1: přichází třídveřová karoserie, M135i, 114i a xDrive

BMW odhalilo prakticky všechno podstatné, co se týká třídveřového provedení nové generace řady jedna. To je oproti svému předchůdci větší ve všech směrech a nabídne o třicet litrů objemnější zavazadelník (360 litrů). Celková délka činí 4342 mm, šířka 1756 mm a výška 1421 mm. BMW bude nabízet možnost výběru mezi čtyřmístným nebo pětimístným provedením. Zadní opěradlo pak lze sklopit v poměru 40/20/40, přičemž maximálně třídveřová jednička zvládne převézt 1200 l.

Testy | Zajímavosti | Sportovní auta | Premiéry | BMW | Design

Test: BMW 116i – stále svojí cestou, byť s klopýtáním

Spolu s třídveřovou karoserií přichází také několik zajímavých novinek. Paleta motorizací  je totožná s pětidveřovou verzí, ale navíc se představuje základní přeplňovaná jedna-šestka označená jako 114i. Její maximální výkon je 75 kW a točivý moment vrcholí hodnotou 180 Nm. Naopak vrcholem bude M135i disponující výkonem 235 kW a točivým momentem 450 Nm (mimochodem dostupným už od 1300 ot./min). Zájemci mohou vybírat mezi šestistupňovým manuálem nebo osmistupňovým automatem.

BMW | První svezení

Nová generace BMW 1: dítě dospělo

Aby toho nebylo málo, přichází BMW ještě s jednou poměrně zásadní novinkou. Jedničkové BMW si budete moci pořídit také coby „čtyřkolku“, a to jak ve třídveřovém, tak v pětidveřovém provedení. První motorizace, se kterými lze pohon xDrive kombinovat, jsou naftové 120d a nejsilnější benzinový šestiválec M135i. Všeobecně se očekává, že se pohon všech kol postupně rozšíří ještě k dalším motorům.

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 139 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 40 000 Kč
BMW X1 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 173 000 km
Cena: 228 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků