BMW 1: nové motory 125d, 125i a „ekologický“ 116d ED

Automobilka BMW obohatí škálu své nejmenší modelové řady o nejvýkonnější i nejhospodárnější motory.

Stále častější praxí je při zahájení prodejů nového modelu (a je to i případ Škody Citigo) nabízet zprvu jen dražší varianty. V případě kompaktu BMW 1 nové generace je tomu ale jinak, nejvýkonnější verze vstupují do prodejů teprve nyní. Jde o provedení 125i a 125d, jimž v této ofenzivě dělá společnost ještě varianta 116d EfficientDynamics s dále přiškrcenou spotřebou.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
BMW 1 s M Sport paketem

V Mnichově kují železo, dokud je žhavé, což v případě nejmenší řady BMW 1 platí i o verzích kupé a kabrio, které zatím zůstávají v nabídce ve své první generaci. Teprve před několika dny jsme vám představili jejich dvě nové edice BMW 1 Exclusive a Sport. Ale zpět k novinkám pro novou generaci, jež je zatím k dispozici v podobě pětidveřového a třídveřového hatchbacku a verzích 116i, 118i, 116d, 118d a 120d.

BMW

BMW řady 1 představeno v detailech

Novou špičkou nabídky se stává BMW 125i opatřené zážehovým dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem. Ten je v duchu stávající tradice opatřen přímým vstřikováním a dvojitým turbodmychadlem a dosahuje výkonu 218 koní (160 kW) při 5 000 ot./min. a točivého momentu 310 Nm v rozmezí 1 350 až 4 800 ot./min. V kombinaci s šestistupňovou, manuálně řazenou převodovkou nové BMW 125i při průměrné spotřebě 6,6 l/100 km zrychlí z 0 na 100 km/h za 6,4 s a dosáhne rychlosti 245 km/h. 

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

A teď ke vznětovým novinkám. Ta výkonnější je označena BMW 125d a opatřena přeplňovaným vznětovým dvoulitrem. Výkon je stejný jako u zážehového ekvivalentu, činí tedy 218 koní (160 kW), ale točivý moment vrcholí hodnotou 450 Nm. BMW 125d vybavené „manuálem“ má nejvyšší rychlost o 5 km/h nižší a zrychlení 0 – 100 km/h o 0,1 s horší, nicméně průměrná spotřeba má činit jen 4,9 l/100 km.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Třetí novinka je pak zaměřena hlavně na ty zákazníky, kteří upřednostňují co nejnižší spotřebu paliva. Model BMW 116d EfficientDynamics vychází ze stávající verze 116d a výkon zůstal zachován na hladině 116 koní (85 kW) a točivý moment byl ponechán na 260 Nm od 1 750 do 2 500 ot./min. Provozní parametry tohoto vozu, zaměřené samozřejmě na minimalizaci spotřeby a emisí CO2, se však použitím speciálních pneumatik, upravené aerodynamiky a dalších modifikací mírně změnily.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků