BMW 1 M Coupe: Safety Car pro MotoGP

Oficiálním zaváděcím vozem nadcházející sezóny šampionátu MotoGP se stane nejmenší kupé z nabídky BMW, typ 1 M Coupe.

Potvrzeno. Během všech závodů letošního motocyklového mistrovství světa MotoGP se budeme kromě jednostopých strojů setkávat také se Safety Carem v podobě nového špičkového provedení řady BMW 1 M Coupe. Vůz na snímcích je jediným prototypem, který postavili pracovníci oddělení BMW M speciálně pro potřeby šampionátu. Ačkoli bude i tento stroj hrát hlavně úlohu propagační, pánové z BMW M Division neponechali nic náhodě a beze změn ze sériového provedení, jehož prodeje by měly odstartovat již koncem letošního dubna, převzali prakticky pouze motor a pohonné ústrojí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento Safety Car je citelně lehčí než jeho produkční vzor, za čímž stojí například použití kapoty z uhlíkových kompozitů, jež navíc dostala nové ventilační mřížky, náhrada bočních a zadních okenních skel za díly z organického skla nebo demontáž zadního sedáku. Konstruktéři z BMW M navíc vyvinuli novou výfukovou soustavu vyrobenou z titanové slitiny, která je lehčí než ta standardní, ale nabízí také svéráznější akustický projev. Mezi další novinky patří instalace nového „lízátka“ pod předním nárazníkem, stavitelné přítlačné křídlo na zádi nebo černě lakované devatenáctipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Samozřejmostí se stala zástavba varovného osvětlení z LED, jež se nenachází pouze na střeše, ale také za maskou chladiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř nového Safety Caru BMW 1 M Coupe si všimneme ochranné konstrukce za předními sedadly, jejíž stavba nahrazuje zadní sedadla, volantu M potaženého Alcantarou, hasicí soustavy či skořepinových sedadel s šestibodovými bezpečnostními pásy. Podle BMW vůz dostal také nově odladěné pérování s oboustranně stavitelnou charakteristikou tlumení a tvrdšími silentbloky. Posílena byla brzdová soustava, která se vyznačuje zástavbou šestipístkových pevných třmenů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kromě výše popsaného stroje dodá BMW pořadatelům MotoGP i další stroje. V záloze zůstanou další dva vozy Safety Car v podobě upravených typů X6 M a M3, bezpečnostní komisař dostane BMW X5 M a zdravotníci kombík 535i Touring. K dispozici budou také Safety Bikes v podobě motocyklů BMW S 1000 R a HP2 Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
  


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 16 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků