BMW 1 M Coupe: Safety Car pro MotoGP

Oficiálním zaváděcím vozem nadcházející sezóny šampionátu MotoGP se stane nejmenší kupé z nabídky BMW, typ 1 M Coupe.

Potvrzeno. Během všech závodů letošního motocyklového mistrovství světa MotoGP se budeme kromě jednostopých strojů setkávat také se Safety Carem v podobě nového špičkového provedení řady BMW 1 M Coupe. Vůz na snímcích je jediným prototypem, který postavili pracovníci oddělení BMW M speciálně pro potřeby šampionátu. Ačkoli bude i tento stroj hrát hlavně úlohu propagační, pánové z BMW M Division neponechali nic náhodě a beze změn ze sériového provedení, jehož prodeje by měly odstartovat již koncem letošního dubna, převzali prakticky pouze motor a pohonné ústrojí.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento Safety Car je citelně lehčí než jeho produkční vzor, za čímž stojí například použití kapoty z uhlíkových kompozitů, jež navíc dostala nové ventilační mřížky, náhrada bočních a zadních okenních skel za díly z organického skla nebo demontáž zadního sedáku. Konstruktéři z BMW M navíc vyvinuli novou výfukovou soustavu vyrobenou z titanové slitiny, která je lehčí než ta standardní, ale nabízí také svéráznější akustický projev. Mezi další novinky patří instalace nového „lízátka“ pod předním nárazníkem, stavitelné přítlačné křídlo na zádi nebo černě lakované devatenáctipalcové lité ráfky obouvající pneumatiky o rozměru 255/35 vpředu a 285/30 vzadu. Samozřejmostí se stala zástavba varovného osvětlení z LED, jež se nenachází pouze na střeše, ale také za maskou chladiče.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Uvnitř nového Safety Caru BMW 1 M Coupe si všimneme ochranné konstrukce za předními sedadly, jejíž stavba nahrazuje zadní sedadla, volantu M potaženého Alcantarou, hasicí soustavy či skořepinových sedadel s šestibodovými bezpečnostními pásy. Podle BMW vůz dostal také nově odladěné pérování s oboustranně stavitelnou charakteristikou tlumení a tvrdšími silentbloky. Posílena byla brzdová soustava, která se vyznačuje zástavbou šestipístkových pevných třmenů.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Kromě výše popsaného stroje dodá BMW pořadatelům MotoGP i další stroje. V záloze zůstanou další dva vozy Safety Car v podobě upravených typů X6 M a M3, bezpečnostní komisař dostane BMW X5 M a zdravotníci kombík 535i Touring. K dispozici budou také Safety Bikes v podobě motocyklů BMW S 1000 R a HP2 Sport.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
 
  


 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků