BMW 1 M Coupe: replika na základě 118d, ovšem s výkonem 555 koní

Je to sázka na styl: můžete mít vůz na první pohled připomínající BMW 1 M Coupe, ovšem postavený na základě verze 118d.

Zřejmě vás v uplynulých dnech již dostihla zpráva referující o tom, že ojeté vozy BMW 1 M Coupe se dnes prodávají i za více peněz, než kolik stály jako nové. Těchto neoddiskutovatelně vynikajících vozů, odkazujících na původní generace M3 a většinou lakovaných působivým odstínem Valencia Orange, se totiž vyrobilo jen několik stovek kusů, ale tradice pokračuje v dílnách ladičských firem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Možná by vás ani nenapadlo, že tento vůz spatřil světlo světa jako diesel...

Společnost TJ Fahrzeugdesign nyní postavila repliku 1 M Coupe na základě modelu BMW 118d, ovšem dýchavičný diesel byl nahrazen skutečně impozantním agregátem, jenž hrubými hodnotami výkonu a točivého momentu deklasuje i tovární 1 M Coupe. Řeč je o desetiválci V10 z BMW M5 (E60). Ten navíc díky dalším úpravám nabyl na výkonu až na 555 koní. Vůz na snímcích tak údajně zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,0 s a na 200 km/h pod 12 s a dosáhne rychlosti 300 km/h.

BMW

BMW 1 M Coupe: ostrá „jednička“ útočí

Na této stavbě je pozoruhodná už skutečnost, že se jejím autorům podařilo do přídě vestavět mohutný desetiválec. Tím to ale nekončí, zásadními úpravami totiž musely kromě přední části struktury karoserie projít také kompletní závěsy kol včetně brzd a kol, přičemž interiér se dočkal řady dalších modifikací včetně zástavby skořepinových sedadel z modelu BMW M3 CSL. Tato přestavba údajně stála 85 000 eur.
 

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 137 281 km
Cena: 140 000 Kč
BMW Řada 3 2.993
Rok výroby: 2007
Stav: 183 258 km
Cena: 170 000 Kč
BMW Řada 5 2.996
Rok výroby: 2008
Stav: 199 684 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků