BMW 1 M Coupe: replika na základě 118d, ovšem s výkonem 555 koní

Je to sázka na styl: můžete mít vůz na první pohled připomínající BMW 1 M Coupe, ovšem postavený na základě verze 118d.

Zřejmě vás v uplynulých dnech již dostihla zpráva referující o tom, že ojeté vozy BMW 1 M Coupe se dnes prodávají i za více peněz, než kolik stály jako nové. Těchto neoddiskutovatelně vynikajících vozů, odkazujících na původní generace M3 a většinou lakovaných působivým odstínem Valencia Orange, se totiž vyrobilo jen několik stovek kusů, ale tradice pokračuje v dílnách ladičských firem.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Možná by vás ani nenapadlo, že tento vůz spatřil světlo světa jako diesel...

Společnost TJ Fahrzeugdesign nyní postavila repliku 1 M Coupe na základě modelu BMW 118d, ovšem dýchavičný diesel byl nahrazen skutečně impozantním agregátem, jenž hrubými hodnotami výkonu a točivého momentu deklasuje i tovární 1 M Coupe. Řeč je o desetiválci V10 z BMW M5 (E60). Ten navíc díky dalším úpravám nabyl na výkonu až na 555 koní. Vůz na snímcích tak údajně zrychluje z 0 na 100 km/h za 4,0 s a na 200 km/h pod 12 s a dosáhne rychlosti 300 km/h.

BMW

BMW 1 M Coupe: ostrá „jednička“ útočí

Na této stavbě je pozoruhodná už skutečnost, že se jejím autorům podařilo do přídě vestavět mohutný desetiválec. Tím to ale nekončí, zásadními úpravami totiž musely kromě přední části struktury karoserie projít také kompletní závěsy kol včetně brzd a kol, přičemž interiér se dočkal řady dalších modifikací včetně zástavby skořepinových sedadel z modelu BMW M3 CSL. Tato přestavba údajně stála 85 000 eur.
 

Předchozí KAPITOLY Následující
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků