BMW 1 M Coupe: další detaily zveřejněny

Vrcholné provedení nejmenší řady vozů značky BMW dostává přesnější obrysy. Po prvním částečném odhalení a doplnění několika spekulativních informací tu máme pár dalších novinek, tentokrát přímo od BMW.

Konečně tedy i oficiálně víme, že pod jeho přední kapotou najdeme třílitrový řadový zážehový šestiválec s výkonem 345 koní (254 kW) spřažený výhradně s šestistupňovou převodovkou s manuálním řazením. Pohotovostní hmotnost se má pohybovat okolo 1 500 kg a na voze najdeme závěsy kol, brzdy a diferenciál podobné konstrukcím používaným v modelu BMW M3. 1 M Coupe bude na Nordschleife o 10 s rychlejší než předchozí BMW M3 (E46) a jeho čas by se tedy měl pohybovat okolo hranice 8 minut a 10 sekund. Podle Alberta Biermanna, šéfa vývoje BMW M GmbH, půjde „jednička“ v šlépějích tradice M3, ale bude oproti nim finančně dostupnější.

BMW 1 M Coupe oslaví svoji premiéru ještě letos na autosalonu v Detritu a do prodejů vstoupí během příštího léta. Ceny zatím neznáme, ale mají být „mezi 135i Coupe a M3 Coupe, ale blíže k 135i“.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
BMW 1 M Coupe
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 260 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 230 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 139 000 Kč
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

dnes | Stanislav Kolman | 10 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků