BMW 1 GT: malý kočkopes se klube na světlo

Zatímco naše poslední špionážní fotografie dosvědčují pouze vrcholící vývoj nové generace standardního BMW řady 1, uvnitř automobilky již chystají i jeho další varianty. Pokud byste přemýšleli o kupé nebo kabrioletu, patrně byste se nezmýlili, není to ale zdaleka vše, co chce mnichovská automobilka se svou nejmenší řadou ještě provést. Podle kuloárních informací se prý najisto počítá i s malým GranTurismem ve stylu větší pětkové řady stejného jména.

Automobilka se tak chystá rozšířit řadu modelů, kterým by náš současný premiér neřekl jinak než kočkopes. Po velkém BMW X6 a menším 5 GT se tak máme dočkat i malého jedničkového GT. Jak by mohlo vypadat nazačuje přiložený snímek, který se objevil na fóru příznivců německých aut. Jeho původ je nejasný, ale ať už jde o oficiální malůvku BMW, nebo render složený na základě informací od lidí z nitra automobilky, je to nesporně zajímavá podívaná.

Co více, vůz by měl mít nejen podivný vzhled, ale vyznačovat by se měl i pohonem předních kol. Prý proto, aby eliminací mohutného středového tunelu vzniklo více místa pro posádku, což je faktor, kterému je jakéhkoli granturismo z podstaty oddáno. Podobný přístup sice dává smysl, ale při pohledu na siluetu vozu můžeme téměř vyloučit, že by mohlo jít o předokolku - s takto malým předním převisem by vůz těžko dosáhl potřebného zatížení přední osy a tedy i patřičné trakce.

Nevíme, zda jde o kachnu, nebo reflexi skutečnosti, faktem ale je, že BMW se v posledních letech nebojí šlápnout prakticky kamkoli. A tak by příchod jedničkového GT překvapil snad jen ty, kteří posledních pět let strávili v komatu...

Klepněte pro větší obrázek
Bude takto vypadat nové BMW řady 1 v provedení GT? Uvidíme...  Foto: German Car Forum

BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 169 044 km
Cena: 249 000 Kč
BMW Řada 5 2.993
Rok výroby: 2008
Stav: 177 810 km
Cena: 205 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2007
Stav: 125 554 km
Cena: 130 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků