BMW 1 GT: malý kočkopes se klube na světlo

Zatímco naše poslední špionážní fotografie dosvědčují pouze vrcholící vývoj nové generace standardního BMW řady 1, uvnitř automobilky již chystají i jeho další varianty. Pokud byste přemýšleli o kupé nebo kabrioletu, patrně byste se nezmýlili, není to ale zdaleka vše, co chce mnichovská automobilka se svou nejmenší řadou ještě provést. Podle kuloárních informací se prý najisto počítá i s malým GranTurismem ve stylu větší pětkové řady stejného jména.

Automobilka se tak chystá rozšířit řadu modelů, kterým by náš současný premiér neřekl jinak než kočkopes. Po velkém BMW X6 a menším 5 GT se tak máme dočkat i malého jedničkového GT. Jak by mohlo vypadat nazačuje přiložený snímek, který se objevil na fóru příznivců německých aut. Jeho původ je nejasný, ale ať už jde o oficiální malůvku BMW, nebo render složený na základě informací od lidí z nitra automobilky, je to nesporně zajímavá podívaná.

Co více, vůz by měl mít nejen podivný vzhled, ale vyznačovat by se měl i pohonem předních kol. Prý proto, aby eliminací mohutného středového tunelu vzniklo více místa pro posádku, což je faktor, kterému je jakéhkoli granturismo z podstaty oddáno. Podobný přístup sice dává smysl, ale při pohledu na siluetu vozu můžeme téměř vyloučit, že by mohlo jít o předokolku - s takto malým předním převisem by vůz těžko dosáhl potřebného zatížení přední osy a tedy i patřičné trakce.

Nevíme, zda jde o kachnu, nebo reflexi skutečnosti, faktem ale je, že BMW se v posledních letech nebojí šlápnout prakticky kamkoli. A tak by příchod jedničkového GT překvapil snad jen ty, kteří posledních pět let strávili v komatu...

Klepněte pro větší obrázek
Bude takto vypadat nové BMW řady 1 v provedení GT? Uvidíme...  Foto: German Car Forum

BMW Řada 3 2.497
Rok výroby: 2006
Stav: 140 940 km
Cena: 142 000 Kč
BMW Řada 3 1.995
Rok výroby: 2010
Stav: 147 579 km
Cena: 175 000 Kč
BMW Řada 5 2.497
Rok výroby: 1996
Stav: 208 520 km
Cena: 45 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 63 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 59 příspěvků