Blue Lion: nové označení pro ekologické modely Peugeotu

Označovat „ekologické” a úsporné modely různými dodatečnými názvy je dnes v módě. A nemůže to být přívlastek ledajaký, musí připomínat něco jako nebe na zemi. Obyčejná zelená už totiž dávno není dost „in” a automobilkám je možná i trapné označovat zeleným něco, co až zas tak zelené není. A tak se dnes rozmáhá modrá. Ta sice neznázorňuje přímo nic, ale modrá je prostě dobrá...

Svou trochou do mlýna „božských” názvů pro pozemské modely nedávno přispěla i automobilka Citroen., která pro své módní verze zavedla název Airdream. Sesterská automobilka Peugeot na sebe pochopitelně nenechala dlouho čekat, a tak pro lepší identifikaci svých úsporných či „ekologických“ modelů zavádí také nové označení - Blue Lion.

A jak má správný Modrý Lev od Peugeotu vypadat? Novým přívlastkem se budou moci pochlubit všechny vozy, jejichž produkce emisí CO2 je menší nebo rovná hodnotě 130 g/km. Kromě toho bude muset být každý „ekologický“ vůz recyklovatelný alespoň z 95 procent. Označení Blue Lion budou postupně nosit všechny kompaktní a také některé rodinné modely.

Peugeot 307 2
Rok výroby: 2004
Stav: 125 235 km
Cena: 40 000 Kč
Peugeot 207 1.36
Rok výroby: 2008
Stav: 124 552 km
Cena: 75 000 Kč
Peugeot 5008 1.56
Rok výroby: 2013
Stav: 138 942 km
Cena: 170 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků