Bizarní W3 Triposto na podvozku Porsche 911

Přestavby na základě vozů Porsche 911 jsou velmi běžné. Ale něco takového jako W3 Triposto jste zaručeně ještě neviděli.

Za volantem tohoto vozu jistě nesplynete s davem. Již samotná pozice volantu a řidičova sedadla uprostřed vozu jsou jedinečné. Nutno dodat, že ze siluety Porsche 911 toho na voze Triposto mnoho nezbylo, takže před námi stojí agresivní, leč úhledný otevřený speedster. Za zrodem tohoto stroje stojí Clyde a Hugh Kwokové ze společnosti Wingho Auto Classique z Montrealu, postavili jej již v roce 2005. Clyde je profesorem na místní technické vysoké škole, zatímco Hugh má za sebou úspěšnou závodnickou kariéru. Takže se jedná o dvojici, která má všechny předpoklady ke stavbě kvalitního prototypu neortodoxního sportovního vozu.

Při konstrukci přestavěné karosérie byly v rozsáhlé míře využity náročné materiály včetně uhlíkových vláken a kevlaru, jimiž se nemůže pyšnit každé auto. Podlahová plošina s motorem zůstala takřka beze změn zachována z Porsche 911, zato tvarování karosérie má za úkol vzdát hold nejvýznamnějším modelům Porsche z historie.

Motor vozu Triposto dosahuje výkonu rovných 300 koní, což vozu s pohotovostní hmotností pouhých 1 050 kg umožňuje rychle dosáhnout rychlosti 290 km/h. Rychlá jízda s tímto vozem však vzhledem k otevřenému kokpitu vyžaduje pevnou vůli a kvalitní přilbu. Vzhledem k uspořádání třímístného interiéru, kdy spolujezdci sedí po obou stranách řidiče, se můžete při ostré jízdě kochat stereofonním dojmem z jekotu cestujících.

Své přestavby si bratři Kwokové cení na čtvrt milionu dolarů. Tato dosti vysoká cena vůz posouvá na úroveň individuálních úprav vozů Ferrari a podobných, ale můžete si být jistí nejen úžasnými zážitky ze svezení, ale především skutečně propracovanou a od detailu dotaženou konstrukcí. Vzhledem ke zmíněným atributům bude W3 Triposto zřejmě skutečně exotickým zjevením, což z něj dělá zajímavou příležitost k investici do budoucna či rozšíření sbírky klasických automobilů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
W3 Triposto

 

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

včera | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků