Bizarní W3 Triposto na podvozku Porsche 911

Přestavby na základě vozů Porsche 911 jsou velmi běžné. Ale něco takového jako W3 Triposto jste zaručeně ještě neviděli.

Za volantem tohoto vozu jistě nesplynete s davem. Již samotná pozice volantu a řidičova sedadla uprostřed vozu jsou jedinečné. Nutno dodat, že ze siluety Porsche 911 toho na voze Triposto mnoho nezbylo, takže před námi stojí agresivní, leč úhledný otevřený speedster. Za zrodem tohoto stroje stojí Clyde a Hugh Kwokové ze společnosti Wingho Auto Classique z Montrealu, postavili jej již v roce 2005. Clyde je profesorem na místní technické vysoké škole, zatímco Hugh má za sebou úspěšnou závodnickou kariéru. Takže se jedná o dvojici, která má všechny předpoklady ke stavbě kvalitního prototypu neortodoxního sportovního vozu.

Při konstrukci přestavěné karosérie byly v rozsáhlé míře využity náročné materiály včetně uhlíkových vláken a kevlaru, jimiž se nemůže pyšnit každé auto. Podlahová plošina s motorem zůstala takřka beze změn zachována z Porsche 911, zato tvarování karosérie má za úkol vzdát hold nejvýznamnějším modelům Porsche z historie.

Motor vozu Triposto dosahuje výkonu rovných 300 koní, což vozu s pohotovostní hmotností pouhých 1 050 kg umožňuje rychle dosáhnout rychlosti 290 km/h. Rychlá jízda s tímto vozem však vzhledem k otevřenému kokpitu vyžaduje pevnou vůli a kvalitní přilbu. Vzhledem k uspořádání třímístného interiéru, kdy spolujezdci sedí po obou stranách řidiče, se můžete při ostré jízdě kochat stereofonním dojmem z jekotu cestujících.

Své přestavby si bratři Kwokové cení na čtvrt milionu dolarů. Tato dosti vysoká cena vůz posouvá na úroveň individuálních úprav vozů Ferrari a podobných, ale můžete si být jistí nejen úžasnými zážitky ze svezení, ale především skutečně propracovanou a od detailu dotaženou konstrukcí. Vzhledem ke zmíněným atributům bude W3 Triposto zřejmě skutečně exotickým zjevením, což z něj dělá zajímavou příležitost k investici do budoucna či rozšíření sbírky klasických automobilů. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
W3 Triposto

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Z nuly na sto v různých podmínkách. Jak obstál sportovní Range Rover?

Na asfaltovém povrchu zaznamenalo sportovní SUV Range Roveru zrychlení z klidu na sto za 4,7 sekundy. Jak ale automobil obstál na ostatních površích?

dnes | Stanislav Kolman
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků