Bitter uvede levnější verzi sedanu Vero

Malosériový německý výrobce Bitter je znám produkcí přestavěných sériových vozů z produkce General Motors. Vloni se do povědomí vrátil svým sedanem Vero, o němž jsme vás informovali na tomto místě, a jedná se o interpretaci v Austrálii vyráběného Holdenu Statesman. I přes jistou exkluzivitu tohoto vozu je jeho cena přes 120 000 euro dosti vysoká, vezmeme-li v potaz, že Bitter přepracoval jen exteriér a pozměnil interiér vozu. Je tedy jasné, že se Vero prodává pouze kusově, výrobce proto rozhodl, že své prodeje podpoří dostupnějším modelem.

Vůz s pracovním názvem Junior se měl původně představit již v Ženevě, ale týmu se nepodařilo včas dokončit vývoj, takže si na něj musíme počkat až do Frankfurtu. Půjde opět o modifikaci některého z vozů GM, zvláště pokud jde o pohonnou jednotku, a základní cena se očekává v oblasti okolo 25 000 euro. Pokud veřejnost ve Frankfurtu projeví dostatečný zájem, začne jeho výroba ještě letos.

V Ženevě přesto jedno novinku prezentoval. Jedná se o Vero Sport, které však vychází z jiného modelu australské značky Holden, a sice typu Commodore. Kromě jiného motoru a kratšího rozvoru se vyznačuje odlehčenou konstrukcí (pohotovostní hmotnost ovšem zůstává na nemalých 1 762 kg) a výkonným osmiválcem LS2 s objemem rovných šest litrů. Kompresorem přeplňovaná verze Vera Sport dosahuje výkonu 600 koní a ukáže zřejmě záda i BMW M5. Je totiž takřka o metrák lehčí a o 80 koní silnější. Značka Bitter má své zastoupení také v České republice, jde tak vlastně o jedinou možnost jak si u nás oficiální cestou pořídit vůz Holden.

Erich Bitter upravuje vozy GM již přes třicet let. Prvním strojem z jeho dílen byl model CD, jenž vycházel ze zkráceného podvozku prestižního Opelu Diplomat s velkým osmiválcem, jehož se vyrobilo několik stovek. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bitter Vero
Opel Insignia 2
Rok výroby: 2009
Stav: 144 824 km
Cena: 160 000 Kč
Opel Astra 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 142 251 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Astra 1.7
Rok výroby: 2009
Stav: 132 330 km
Cena: 75 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků