Bitter uvede levnější verzi sedanu Vero

Malosériový německý výrobce Bitter je znám produkcí přestavěných sériových vozů z produkce General Motors. Vloni se do povědomí vrátil svým sedanem Vero, o němž jsme vás informovali na tomto místě, a jedná se o interpretaci v Austrálii vyráběného Holdenu Statesman. I přes jistou exkluzivitu tohoto vozu je jeho cena přes 120 000 euro dosti vysoká, vezmeme-li v potaz, že Bitter přepracoval jen exteriér a pozměnil interiér vozu. Je tedy jasné, že se Vero prodává pouze kusově, výrobce proto rozhodl, že své prodeje podpoří dostupnějším modelem.

Vůz s pracovním názvem Junior se měl původně představit již v Ženevě, ale týmu se nepodařilo včas dokončit vývoj, takže si na něj musíme počkat až do Frankfurtu. Půjde opět o modifikaci některého z vozů GM, zvláště pokud jde o pohonnou jednotku, a základní cena se očekává v oblasti okolo 25 000 euro. Pokud veřejnost ve Frankfurtu projeví dostatečný zájem, začne jeho výroba ještě letos.

V Ženevě přesto jedno novinku prezentoval. Jedná se o Vero Sport, které však vychází z jiného modelu australské značky Holden, a sice typu Commodore. Kromě jiného motoru a kratšího rozvoru se vyznačuje odlehčenou konstrukcí (pohotovostní hmotnost ovšem zůstává na nemalých 1 762 kg) a výkonným osmiválcem LS2 s objemem rovných šest litrů. Kompresorem přeplňovaná verze Vera Sport dosahuje výkonu 600 koní a ukáže zřejmě záda i BMW M5. Je totiž takřka o metrák lehčí a o 80 koní silnější. Značka Bitter má své zastoupení také v České republice, jde tak vlastně o jedinou možnost jak si u nás oficiální cestou pořídit vůz Holden.

Erich Bitter upravuje vozy GM již přes třicet let. Prvním strojem z jeho dílen byl model CD, jenž vycházel ze zkráceného podvozku prestižního Opelu Diplomat s velkým osmiválcem, jehož se vyrobilo několik stovek. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bitter Vero
Opel Astra 1.6
Rok výroby: 2000
Stav: 166 254 km
Cena: 25 000 Kč
Opel Movano 2.8
Rok výroby: 2001
Stav: 212 639 km
Cena: 60 000 Kč
Opel Corsa 1.248
Rok výroby: 2007
Stav: 146 051 km
Cena: 57 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků