Biopaliva jsou pro „globální oteplování“ horší, potvrdila studie

A teď něco pro ty, kteří ještě věří na pohádky o „globálním oteplování“ a o tom, že ho primárně způsobuje člověk. Politici (především ti původem ze Slovenska, kteří čerpají miliardové dotace) se nám posledních několik let snaží vnutit myšlenku, že všechno zachráníme používáním biopaliva. To ale nyní rozporuje prof. John DeCicco z Energetického institutu University of Michigan. Ten totiž vyvrací teorii, že spalováním biopaliv se vlastně vypuštěné CO2 zase zachytí zpět vypěstovanými rostlinami.

Zajímavosti | Technika | Nissan | Palivo | Infiniti | Paříž 2016

Infiniti představuje motor s proměnnou kompresí. Za rok jde do výroby

Nebudeme tu diskutovat o tom, jestli je démonizovaný oxid uhličitý původcem všeho zla na Zemi. Už několikrát jsme si řekli, že člověk se na globální produkci CO2 podílí jen asi ze čtyř procent (a z těch se veškerá doprava podílí jen asi pětinou), zbytek má na svědomí sama příroda.

Prof. John DeCicco ve své studii pečlivě spočítal emise všech procesů těžby, výroby a distribuce klasického benzinu z ropy a benzinu z rostlin. Došel k závěru, že v celém výrobním procesu biopaliv (tedy těch, které pocházejí především z kukuřice a řepky) se uvolní výrazně víc emisí CO2 než při výrobním procesu klasického benzinu.

Život řidiče | Byznys | Palivo

Od roku 2019 bude v nabídce jen benzin E10, který ničí staré motory

Biopaliva tak mají ve skutečnosti větší „karbonový otisk“ a o jejich skutečném přínosu pro zmírnění údajného „globálního oteplování“ se dá s úspěchem polemizovat. Navíc biopaliva mají menší energetickou výhřevnost než klasický benzin nebo nafta a tím zvyšují reálnou spotřebu, tedy i emise CO2. O jejich „přínosu“ pro životnost motoru a jeho periferií raději mluvit nebudeme. A o jejich vlivu na lidské zdraví také raději ne.

Dokonce už i Evropská Unie se vážně zabývá omezováním podpory biopaliv, neboť se jejich skutečný přínos pro snížení emisí nepodařilo jasně prokázat. Zatím to ale nevypadá, že by se česká krajina řepky zbavila.  

Ford Mondeo 0
Rok výroby: 2006
Stav: 149 544 km
Cena: 65 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků