Biopaliva čeká rozmach. Nižší cenu dělá osvobození od spotřební daně

22 komentářů

Vengi
1. června • 22:43

Nejvíc mě dostal názor kámoše co řekl : jezdim na etanol protože to neničí motor, ty si jezdí klidně na benzín ti odjebe motor. To mi je novinka benzín zničí benzinový motor xD Tak sem mávl rukou. Klidně si to líte do aut co mají karburátor ty snesou vsechno, ale nevím co by na to řekla moje lambda sonda, a hlavně ten smrad co z toho etanolu jde to je hnus. Ja mám v techničáku napsaný benzín tak budu jezdit na co to auto je určené.

1. června • 23:22

no vidis... a ja aniz bych procital tyhle kecy, tak sem se sam od sebe na zaklade sveho vlastniho presvedceni rozhodl, ze to prubnu, a akorat v zime sem mel horsi starty tak sem prestal brat pri teplotach okolo nuly a min pomer 60%E85+40%BA95 a ted pri letnich teplotach nepoznam rozdil... motor zivejsi, pridano tak 5-10 kW, spotreba mi klesla cca o 10-20% a najezdil jsem takhle uz min. 5000km. Jen po dalnici pri vyssi rychlosti a vyssich otackach mi to rozsviti zlutou kontrolku "Check Engine" coz se ale pri pristim startu opet srovna. holt zplodiny jsou mnohem nizsi a tak sonda nutne hlasi ze je neco s motorem ze nejspis spatne spaluje. staci jen o tom vedet ze se to takto chova a bud jezdit mene divoce nebo pridat dalsich 10% BA95 do nadrze...
a ta vune za vyfukem se mi libi....mam z toho pocit jako by nekde pobliz palili koralku...

Dobré ráno
2. června • 7:27

Hele já,jsi příliš nadšený. Tak za prvé o 5-10kw si nech leda zdát(u neupraveného motoru)Spotřeba Ti neklesla,to je leda Tvůj dojem.Kontrolka Check Engine svítí kvůli obsahu kyslíku ve výfukových plynech( za běžného stavu a provozu na benzín by to signalizovalo chudou směs) Když si takový nadšenec,proč si nekoupíš konverzní sadu na E 85??? Ta Ti upraví správný směšovací poměr obou paliv. U čistého benzínu je to 15:1 a u čistého lihu cca.9:1. A na závěr: Víš proč Ti ta kontrolka svítí na té dálnici a při plném zatížení? Protože jsi dosáhl maxima co dokázala lambda sonda uregulovat. Lambda a ŘJ totiž neví ,že tam není čistý benzín a snaží se obohacovat směs. To má ovšem své meze. Až těch mezí dosáhneš a překročíš je,tak v podstatě jezdíš na chudou směs,což může mít neblahé následky pro ventily. Ale je pravda,že přes 90% aut,od cca. roku 1990 a minimálně s jednobodem ,nemá s E 85 problém. Maximálně odejde palivová pumpa.

Vengi
1. června • 23:40

Vidis takove problemy z BA95 neresim sednu i v -20 a auto chytne na poprve a take kecy z vykonem a spotrebou řeknu ano ale myslim si svoje, i kdyby benzin stal 50kč/l tak furt budu jezdit na benzin B-]

SS
1. června • 19:27

Rover623 je debil:-D:-D:-D:-D

SS
1. června • 19:30

Jsi trapné pako. Studuj dál trapáku a nedělej ze sebe blba.Bio složka v benzínu rozhodně nezvyšuje jeho mazivost ani nesnižuje Oč. jsi blb a blbem zůstaneš

Vladimír
1. června • 17:13

Míchám to od novoti do benzínu 20l benál 10l E 85. Bezproblémové ježděníčko.Mám vyzkoušeno i půl na půl ,ale pokud je E 85 víc , má snahu rozsvěcovat při vyšších otáčkách výfuk. sondu.Známé oranž. ventil.Jináč to jezdí v pohodě.B-]

Fantom
1. června • 18:38

Mam 1,6 felicii. Pumpu s ethanolem mam cca 5 km od domu. Za 400 vezmu benzin, za 400 vezmu ethanolu a najezdim na to mezi 300 az 400 kilometry. Vyplati se mi tam dojet, protoze za jednu cestu k pumpe usetrim 150 - 200 kc. Az se mi na aute neco p...., kopnu to do kopriv a bude.

Ufi
1. června • 14:39

ona nestačila menší potravinová krize jako v letech 07-08 (oficiálně uznáno jako krize díky biopalivům orgány jako OSN, OECD a Světovou bankou) a současný problémy v Africe, který jsou taky díky zdražení základních potravin, páč se celý svět přeorientovává na potraviny do nádrže. a místo obilnin na krmení zvířat se už taky ve světě pěstují "biopaliva". ne, my to ještě zhoršíme víc, ať ten hladomor doopravdy vypukne. prý podpora zemědělcům. jo a kdo dá do kupy škody, který vzniknou na přírodě, když bude všude ten žlutý humus a nebude se to moc střídat s jinýma plodinama. spočítal někdo z biomafie, kolik se spotřebuje nafty, aby se to zaselo, zklidilo a někam odvezlo? spočítal někdo škody na dopravních prostředcích? nebo si snad někdo myslí že výroba např. palivovýho filtru je bez ekologický stopy?
má nenávist je i osobní, jsem na ten žlutej humus bohužel alergickej.

Pilot
1. června • 15:04

.. právě že spočítal ... ;-) a zjistili že jak naftaři tak i olejáři (řepka industry) vydělají více ... kšeft je kšeft .. :-DA že nebude žrádlo naftaře ani olejáře netankuje ...
.. a nedostatek potravin, to štimuje do plánu jiným .. ale o nich raději nebudu mluvit .. :-/

Rover623
1. června • 11:11

Nevím jak je to s ekonomičností biopaliv. ale přikláním se k názoru, že když budou všude panely na elektriku, tak pomřeme hlady a stejně to asi vyjde když bude všude ta "žlutá věc". Ale praktický vliv na motor je nesporný, u nafty se jedná spíše o negativní efekt, kdy vám ta bio-složka po delším stání může dokonale zalepit i vedení nafty k motoru, ven z těch trubiček to nedostanete, ucpává to střiky a nesmí se to skladovat déle jak 3 měsíce celkově (před prodejem i po prodeji), takže zkuste auto na naftu někde na chvilku odstavit a máte o generálku postaráno a je úplně fuk jestli je supermoderní diesel nebo Tatra z roku 1960 která spálí i brikety, tohle zelené bláto prostě totálně zalepí celý motor a vůbec vše kam se to dostane.U benzinu je to složitější, bohužel vliv na nové motory VW (TSI) nelze posoudit, ale líbit se jim to asi nebude, jsou totiž stavěné na velmi kvalitní benzin. Ovšem u normálního auta na benzin je fakt, že bio-složka zvyšuje mazivost benzinu a zabraňuje částečně dohořování benzinu (karburátorové motory), u benzinu tam je podíl bio-složky do 15% spíše přínosem než problémem. Ale kdo na ten benzin bude jezdit, když nám za chvilku zakážou kvůli CO2 motory na benzin prodávat, tedy kromě těch tříválců do sekaček na trávu, které některé automobilky dávají i do aut. Jediný problém toho biolihu (nebo jak se to přesně jmenuje) je v tom, že na sebe váže vodu, takže u starších aut (kde není tlaková nádrž) se může stát, že stání celou zimu v nevytápěné garáži způsobí totální zředění benzinu vodou.

SS
1. června • 17:55

bio-složka zvyšuje mazivost benzinu?? Magore:-D:-D:-D

Rover623
1. června • 19:13

Jediný kdo tu ze sebe dělá magora, jste vy. Než začnete něco blbě plácat, něco si o tom nastudujte. Ale zapomněl jsem na jednu maličkost, přimícháváním prakticky čehokoli do benzinu se snižuje jeho oktanové číslo, takže na to aby jste do benzinu mohli míchat ty bio-složky musíte mít mnohem kvalitnější benzin jako základ a kdo kdy viděl jak se takový benzin krakuje, pochopí, že čím kvalitnější benzin bude, tím méně se ho vyrobí

Saj
1. června • 10:23

Tohle si do motoru lejt nebudu.Budu jezdit tankovat do německa radši...normální naftu v kvalitě nejlepších u nás...

DS
1. června • 6:55

Rozmach blbosti je v EU pozorován už dávno.

Pavel
1. června • 10:10

Je to naprostá kravina tohle....ty motory nejsou dělaný na to aby se tam cpaly takový sr*** .. V práci to voddělalo už několik vstřiků u náklaďáků - naprosto zalepený jako lepidlem, stačí aby auto den stálo a ono se to "lepidlo" oddělý od nafty a konec (vedení to začalo brát aby ušetřilo pár korun, který ale dá potom za opravy).....Zlatá čistá nafta :) A jednu studii jsem viděl, bylo to v nějakým časopise a hezky vysvětlený všechny aspekty výroby, dovozu toho atp - nevycházelo mi to moc rozumně ani z ekonomického hlediska....

Vize
1. června • 9:03

Skončí to tehdy, až bude všechna orná půda zastavěna solárními panely na výrobu dostatečného množství levné a stabilní elektřiny pro elektromobily. :-DJen v nich nebude mít kdo jezdit, když pak lidstvo vyhyne v důsledku hladomoru. ;-)

jandaxx
1. června • 7:11

Jako PR dobré. Jen bych místo suchých keců čekal rozbor pro a proti. My, kdo se o auta zajímáme, tak víme, že to není tak jednoduché, jak nám to cpou do makovic. Proč se Autorevue.cz z odborného serveru stává hlásnou troubou PR článků? Proč jako protiváhu řečí p. Trnky nezveřejníte odbornou studii/klidně převzatou/kde je jasně vidět, že to není tak, jak nám to EU vtlouká do hlavy. Jaké jsou náklady na výrobu biopaliv, kolik se přitom vyprodukuje CO2, kolik stojí dovoz, o kolik se kvůli pěstování zvedá cena základních potravin. Jaký vliv má a může mít vyšší obsah biopaliv na životnost motoru, jednotlivých dílů. Jak dlouho lze taková paliva skladovat bez újmy atd. Jste ještě vůbec odborný Autoserver? Nebo jste již jen v područí nového majitele a máte příkaz sekat PR články. Vždyť tohle je propagace jedné české firmy, která natom, že je nám něco povinně nuceno, postavila svůj byznys. Fakt mně to tady už nebaví a jediné, proč se chodím, je garáž:-/ Fakt nevím. Měl jsem to tady rád. Zajímavé články, testy, které vtáhnou do děje. Ale teď je to špatný:-(

Jan  Karel (Jenda Karel)
1. června • 16:41

hele, dyť ty argumenty pro a proti mas primo tady
biopalivafrci.cz ... a tady ty odborný studie
biopalivafrci.cz ... buďto to vyvrať nebo se nad tim zamysli, nadávat na biopaliva pořád dokola a bez argumentů je přece trapas... EU se na základě nátlaku musela trochu poučit a nezdá se mi, že by to třeba Švédové tolik podporovali , když by to nemělo vůbec žádnej smysl...

Ace
3. června • 13:16

LOL, všiml sis tam dole, že generálním partnerem je Agrofert? :-D
Babiš na tom vydělává (a okrádá lidi o) miliardy ročně, tak proč bych věřil čemukoliv, co napíše na svoje stránky?:-/

CHIPTUNER.cz
1. června • 15:52

Dobrý den,
reaguji na Vaše připomínky.... jsme dovozci přestavbových sad na E85, máme za sebou stovky instalací od škodovek po mercedesy, hummery H1,2... Výsledek ? U E85 vyšší výkon, palivo je čistčí, levnější, díly se neničí, samozřejmostí je nelít E85 do motoru jen tak, bez úpravy...Pro více info se mrkněte zde - www.chiptuner.cz/e85-ethanol
Pěkný den

zdenal_cz
1. června • 8:01

naprosty souhlas... Je taky fajn, že se při pěstování řepky používají chemická hnojiva a další zemědělská chemie, která sviní podzemní vody a že na výrobu biopaliv se spotřebuje více fosilních zdrojů, než kolik se ušetří(takže už i Evropská komise pod tlakem připustila, že ekologický přínos biopaliv je přinejmenším sporný). Proti Klausově vetu se postavil i pan miliardář Babiš, který nedávno investoval miliardu a půl do továrny na tenhle sajrajt. Určitě nelobboval, určitě neuplácel, aby se to protáhlo a bohužel tak určitě ani činit nebude. Zelení jsou čistí. Věřte těm, kteří se nenechali koupit. Věřte těm, kteří včas dostali echo, že je to bouda. Zdroj: www.dfens-cz.com ...
Taky zajimave: www.svobodni.cz ...

Doporučujeme

Články odjinud