Biopaliva: 7 mýtů a skutečnost

S příspěvkem do diskuze o užitečnosti a škodlivosti používání biopaliv přišlo České sdružení pro biomasu (CZ Biom). Vypíchlo sedm hlavních výtek směřujících vůči biopalivům a pokusilo se je vyvrátit. Zde jsou jejich závěry…
Seznam kapitol
  1. Biopaliva poškozují motory vozidel
  2. Biopaliva jsou výmysl Zelených
  3. Při výrobě biopaliv se uvolní více skleníkových plynů
  4. Na výrobu biopaliv je potřeba větší množství energie
  5. Biopaliva zdražují potraviny
  6. Biopaliva způsobují hlad ve třetím světě
  7. Biopaliva způsobují kácení pralesů

1. BIOPALIVA POŠKOZUJÍ MOTORY VOZIDEL

Jaká je skutečnost? Při správném používání biopaliva motor naopak šetří.

Komentář:
Pokud víte, jak s biopalivy správně zacházet, tak motor šetříte. Pokud to nevíte, můžete se spálit. V každém případě nelze jen tak nalít cokoli kamkoli. Záleží na stáří a stavu vozidla, tomu musí odpovídat procentuální množství biosložky, které můžete natankovat. A jako fosilní paliva mají své vlastnosti, které už notoricky známe, mají své specifické vlastnosti i biopaliva.

Nikoho nepřekvapí, že do benzínového auta nelze nalít nafta – došlo by ke zničení motoru. Stejně tak biopaliva mají svá jasná pravidla a pokud se je třeba i s naším přispěním naučíte, na biopaliva pofrčíte dlouho a bez problémů.

Platí to hlavně pro bionaftu – má výrazné čistící účinky a mazací schopnost. Na co si dát hlavně pozor: zajistit obrat paliva – nenechat auto dlouho stát s plnou nádrží, a to hlavně v zimě. U starších vozů kontrolovat, případně vyměnit gumové těsnění a hadice. Častěji měnit olej a palivové i olejové filtry.

Pokud chcete jezdit převážně na bioetanol E85 (náhrada klasického benzínu – směs 85% etanolu a 15% benzínu), doporučujeme nechat si na něj auto přestavět – je to jednoduché a levné. I poté můžete jezdit na klasický benzín. Nebo si rovnou pořiďte nový automobil typu Flexifuel – je jich už na trhu řada ve stejné cenové hladině jako benzínová auta a jsou na toto palivo uzpůsobena. Nebojte se, že nedojedete k další pumpě – s flexifuel autem máte vždy možnost volby a kdykoliv můžete zase natankovat benzín.
 

Následující kapitola
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 26 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků