Biopaliva: 7 mýtů a skutečnost

S příspěvkem do diskuze o užitečnosti a škodlivosti používání biopaliv přišlo České sdružení pro biomasu (CZ Biom). Vypíchlo sedm hlavních výtek směřujících vůči biopalivům a pokusilo se je vyvrátit. Zde jsou jejich závěry…
Biopaliva: 7 mýtů a skutečnost
Seznam kapitol
  1. Biopaliva poškozují motory vozidel
  2. Biopaliva jsou výmysl Zelených
  3. Při výrobě biopaliv se uvolní více skleníkových plynů
  4. Na výrobu biopaliv je potřeba větší množství energie
  5. Biopaliva zdražují potraviny
  6. Biopaliva způsobují hlad ve třetím světě
  7. Biopaliva způsobují kácení pralesů

1. BIOPALIVA POŠKOZUJÍ MOTORY VOZIDEL

Jaká je skutečnost? Při správném používání biopaliva motor naopak šetří.

Komentář:
Pokud víte, jak s biopalivy správně zacházet, tak motor šetříte. Pokud to nevíte, můžete se spálit. V každém případě nelze jen tak nalít cokoli kamkoli. Záleží na stáří a stavu vozidla, tomu musí odpovídat procentuální množství biosložky, které můžete natankovat. A jako fosilní paliva mají své vlastnosti, které už notoricky známe, mají své specifické vlastnosti i biopaliva.

Nikoho nepřekvapí, že do benzínového auta nelze nalít nafta – došlo by ke zničení motoru. Stejně tak biopaliva mají svá jasná pravidla a pokud se je třeba i s naším přispěním naučíte, na biopaliva pofrčíte dlouho a bez problémů.

Platí to hlavně pro bionaftu – má výrazné čistící účinky a mazací schopnost. Na co si dát hlavně pozor: zajistit obrat paliva – nenechat auto dlouho stát s plnou nádrží, a to hlavně v zimě. U starších vozů kontrolovat, případně vyměnit gumové těsnění a hadice. Častěji měnit olej a palivové i olejové filtry.

Pokud chcete jezdit převážně na bioetanol E85 (náhrada klasického benzínu – směs 85% etanolu a 15% benzínu), doporučujeme nechat si na něj auto přestavět – je to jednoduché a levné. I poté můžete jezdit na klasický benzín. Nebo si rovnou pořiďte nový automobil typu Flexifuel – je jich už na trhu řada ve stejné cenové hladině jako benzínová auta a jsou na toto palivo uzpůsobena. Nebojte se, že nedojedete k další pumpě – s flexifuel autem máte vždy možnost volby a kdykoliv můžete zase natankovat benzín.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Biopaliva poškozují motory vozidel
  2. Biopaliva jsou výmysl Zelených
  3. Při výrobě biopaliv se uvolní více skleníkových plynů
  4. Na výrobu biopaliv je potřeba větší množství energie
  5. Biopaliva zdražují potraviny
  6. Biopaliva způsobují hlad ve třetím světě
  7. Biopaliva způsobují kácení pralesů
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků