Biopaliva: 7 mýtů a skutečnost

S příspěvkem do diskuze o užitečnosti a škodlivosti používání biopaliv přišlo České sdružení pro biomasu (CZ Biom). Vypíchlo sedm hlavních výtek směřujících vůči biopalivům a pokusilo se je vyvrátit. Zde jsou jejich závěry…
Seznam kapitol
  1. Biopaliva poškozují motory vozidel
  2. Biopaliva jsou výmysl Zelených
  3. Při výrobě biopaliv se uvolní více skleníkových plynů
  4. Na výrobu biopaliv je potřeba větší množství energie
  5. Biopaliva zdražují potraviny
  6. Biopaliva způsobují hlad ve třetím světě
  7. Biopaliva způsobují kácení pralesů

1. BIOPALIVA POŠKOZUJÍ MOTORY VOZIDEL

Jaká je skutečnost? Při správném používání biopaliva motor naopak šetří.

Komentář:
Pokud víte, jak s biopalivy správně zacházet, tak motor šetříte. Pokud to nevíte, můžete se spálit. V každém případě nelze jen tak nalít cokoli kamkoli. Záleží na stáří a stavu vozidla, tomu musí odpovídat procentuální množství biosložky, které můžete natankovat. A jako fosilní paliva mají své vlastnosti, které už notoricky známe, mají své specifické vlastnosti i biopaliva.

Nikoho nepřekvapí, že do benzínového auta nelze nalít nafta – došlo by ke zničení motoru. Stejně tak biopaliva mají svá jasná pravidla a pokud se je třeba i s naším přispěním naučíte, na biopaliva pofrčíte dlouho a bez problémů.

Platí to hlavně pro bionaftu – má výrazné čistící účinky a mazací schopnost. Na co si dát hlavně pozor: zajistit obrat paliva – nenechat auto dlouho stát s plnou nádrží, a to hlavně v zimě. U starších vozů kontrolovat, případně vyměnit gumové těsnění a hadice. Častěji měnit olej a palivové i olejové filtry.

Pokud chcete jezdit převážně na bioetanol E85 (náhrada klasického benzínu – směs 85% etanolu a 15% benzínu), doporučujeme nechat si na něj auto přestavět – je to jednoduché a levné. I poté můžete jezdit na klasický benzín. Nebo si rovnou pořiďte nový automobil typu Flexifuel – je jich už na trhu řada ve stejné cenové hladině jako benzínová auta a jsou na toto palivo uzpůsobena. Nebojte se, že nedojedete k další pumpě – s flexifuel autem máte vždy možnost volby a kdykoliv můžete zase natankovat benzín.
 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Biopaliva poškozují motory vozidel
  2. Biopaliva jsou výmysl Zelených
  3. Při výrobě biopaliv se uvolní více skleníkových plynů
  4. Na výrobu biopaliv je potřeba větší množství energie
  5. Biopaliva zdražují potraviny
  6. Biopaliva způsobují hlad ve třetím světě
  7. Biopaliva způsobují kácení pralesů
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků