Bilance smrtelných nehod varuje před riskováním na silnicích

Po relativně úspěšném roku 2010, kdy počet obětí dopravních nehod klesl oproti roku 2009 o téměř deset procent, přichází vystřízlivění v podobě nepříznivé bilance následků nehod v začátku letošního roku. Vyplývá to z policejních statistik v prvních čtyř měsících a části května.

Největší daň na životech si zatím vybraly únorové nehody, kdy zemřelo 51 osob, což je o 21 víc, než v roce 2010. Více usmrcených evidujeme také při lednových (o tři osoby) a dubnových (o jednu osobu) autohaváriích. Celková bilance prvních čtyř měsíců není příznivá. Počet usmrcených je vyšší o 23 osob, což představuje téměř čtrnáctiprocentní navýšení.

Tragické minulé pondělí

Bilanci nehodovosti bohužel nevylepšuje ani právě končící měsíc. Jen do 23. května zahynulo 37 lidí. To je o šest osob více než ve stejném období loňského května. Tragicky se do statistik zapíše minulé pondělí, kdy při nehodách zahynulo sedm osob, což dělá od začátku roku již 225 lidí. V tomto případě jde o nárůst 15,4 procent oproti loňskému roku, a to je už výmluvné varování.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

„V souvislosti s tragickým květnovým dnem dominovala příčinám nepřiměřená rychlost jízdy a nedání přednosti v jízdě. Dosavadní nehodová bilance ukazuje i na malou přizpůsobivost řidičů vzhledem k často se měnícím podmínkám stavu povrchu komunikace. S tím úzce souvisí i neadekvátní rychlost jízdy, která provází většinu tragických nehod,“ řekla AutoRevue.cz mluvčí policejního prezídia Veronika Hodačová.

Média zabraňují nehodám

Zatím nejtragičtějším dnem letošního roku byla středa 9. února, kdy zahynulo devět lidí, z toho šest při nehodě u Prostějova. Druhé místo této pochmurné statistiky patří již zmíněnému pondělku 23. května, kdy bylo usmrceno pět řidičů automobilů, jeden motocyklista a jeden cestující v trolejbusu.

„Na vážné nehody má vliv veliký počet faktorů. Nalézt jednoznačnou odpověď na otázku, proč nehodovost stoupá, je velice obtížné. Policie se snaží přes média upozorňovat na tragické nehody a apelovat na řidiče, aby při řízení věnovali maximální pozornost provozu. Máme totiž zkušenost, že když se o nepříznivé nehodové bilanci víc mluví, následuje její pokles. Víme, že to funguje, víme, že média mají na řidiče velký vliv,“ upozornila mluvčí.

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 144 257 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2005
Stav: 140 036 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků