Tak jsem spočítal potřebné převody a poměry a vyšlo mi, že v oboru reálných čísel není řešení. V našem Vesmíru toto řešení není proveditelné. Leda že by to slíbIla ČSSD to by pak šlo.
niet nad klasicku manualnu prevodovku s mechanickou spojkou ... ine nechcem ani za svet, mozu si vymyslat co chcu ...
teda, tu prvu vetu som myslel z pohladu spolahlivosti, udrzby a nakladov, nie uzivatelskeho komfortu ... komfort rád vymenim za to ze pocas zivotnosti auta ani neviem ze je v nom prevodovka ako suciastka o ktoru sa treba starat
A jaké myslíš že jsou náklady na planetový automat s hydroměničem za půl milionu km? Mohu ti to sdělit na korunu přesně: nula.
co z dvojice manual/automat ma vacsiu pravdepodobnost ze sa pokazi ? to ze tvoj mal naklady 0 neznamena ze vsetky ... stredna hodnota nakladov urcite nie je rovnaka ... alebo sa mylim ?
Větší riziko je jednoznačně manuál. Spojka plus lidský faktor - levá noha a pravá ruka.
Náhodou takové srovnání by mě taky zajímalo. A bylo by to i dobré a poučné téma pro článek tady na autorevue.Lidský faktor se určitě projevuje i u automatu.
To by mě zajímalo jak.
Servisně je nejdražší dvouspojka. Jednak potřebuje servis - výměnu oleje, většinou každých 60 tis. km a za druhé u suchých spojek je omezená životnost plus existence dvouhmotového setrvačníku jako potencionálního zdroje problémů.Jinak řečeno, za 300 000 km km průměrná dvouspojka se suchými spojkami spotřebuje servisně cca 40 000 kč na servis. Tedy 4 výměny oleje plus servisní sada spojek a setrvačníku s prací.Manuál by v průměru neměl překročit 25 000 Kč, což je jedna výměna spojky plus dvouhmotového setrvačníku.Planetový automat: Nic. Dlužno samozřejmě poznamenat, že jde o čisté průměrné náklady na servisní práce. Není zahrnut případný vliv na spotřebu paliva.
Niet nad klasicku poctivu krabicu s ozubenymi kolesami a spojkou. Toto zase len zavana katovanim kostov, len ako zakaznika o.ebat a usetrit a usetrit a usetrit a predavat a predavat a predavat a opravovat a opravovat a opravovat.Nech to najprv 10-15 rokov testuje helmut. Ja chcem poctive zelezo.
v čem by to jako mělo být lepší než 8-9-10kvaltový planetový automat? V cashflow pro servis, jinak v ničm. Motory mají široké maximum momentu, plynulá převodovka nic nepřinese.
Ne, opravdu to nemá s variátorem nic společného.Tak to mě pobavilo.U kombajnů se tyto (ne)variátory bez závad používají už snad 60 let.Při prudkém rozjezdu to trochu zasmrdí spálenou gumou, ale výkon přenáší spolehlivě a plynule.Asi objevili Ameriku.
to mne napadlo hned ještě jsem neviděl ani článek .. v kombajnech to je snad odnepaměti :-D
Ano, výborný postřeh.
Bezestupňová převodovka přece není nic nového, řemenovou automatiku mají už skůtry. Je to fajn věc a moje 250 Beverly má odšťouch jako bejk. Ale oproti klasický převodovce kde stačí hlídat hladinu oleje, je to náročnější na údržbu. Neustálé vyměňování válečků a kluzáků je prostě opruz. A často nevydrží ani polovinu toho co by měli.
"moje 250 Beverly má odšťouch jako bejk"No, ja měl 250 taky (a nic moc teda), loni jsem přešel na Gileru Nexus 500, na jaře variator Polini + vývuk Akrapovic. Tomuhle bych teprve rikal "odšťouch":-D
Základná myšlienka sa mi zdá super. Riešenie napínania sa mi zdá relatívne jednoduché. Stačí mať oba kotúče rovnako veľké a zabezpečiť ich dokonalú synchronizáciu - keď sa jeden zväčšuje, druhý sa musí okamžite zmenšovať.Viem si predstaviť aj mechanizmus zväčšovania - pomocou piestov.Čo sa mi zdá technický oriešok, je zabezpečenie ozubenia na oboch kotúčoch. So zväčšovaním priemeru kotúčov sa zväčšuje aj vzdialenosť zubov od seba - a naopak. U skútrov by možno stačil na pohon aj remeň, ale u áut sa to bez reťaze asi nezaobíde.
Nic převratného se nekoná.V podstatě je to jen obrácený princip vysokotlakého palivového čerpadla starších naftových motorů s radiálními písty. Když zvětším tlak v centrální nádobě kapalina z ní se dere do několika kanálků uspořádaných do hvězdy. Tam pak na jejich konci vytlačuje šedý píst ven. No a ten zvedá řemen. Po uvolnění tlaku se písty zase vrací do původní polohy...Největší problém bych viděl ve vyřešení dorazů pístů. Protože ty které by zrovna nebyli zatíženy tlakem řemene by samozřejmě měli tendenci vyskočit ven z vodícího kanálku.
No, sice zajímavé, ale je to jen jakási hrubá základní idea. Bude potřeba dořešit už zmiňované rozšiřování hnacího kotouče (tady čuchám velké komplikace) a taky nutné automatické napínání řemenu. Na jízdním kole si to představit umím, jinde ne. Bojím se ale, že dořešení buď celý nápad nepoužitelně zkomplikuje, nebo se to nepodaří vůbec.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.