Bezpečnostní pás, který může zachránit dva životy najednou

Dnešní životní styl směřuje ke stále delšímu času strávenému v autě. To platí i pro nastávající matky, které se často ocitají v roli spolujezdkyň, ale i řidiček. To přirozeně vede i ke zvýšení počtu zranění v těhotenství při dopravních nehodách. Podle odborníků je zásadní chybou se v těhotenství nepoutat, i když se bezpečnostní pásy mohou zdát nepohodlné.

„Zdánlivě malý náraz při rychlosti přes 30 km/h může při absenci bezpečnostních pásů způsobit fatální následky pro matku i plod. Připoutaná žena má třikrát větší šanci, že při nehodě přežije ona i její nenarozený potomek, i když pásy samozřejmě nejsou úplnou ochranou před zraněním, ale mohou riziko výrazně redukovat,“ říká brněnský gynekolog Jiří Kepák.

Podle něj je ale pro těhotnou ženu rovněž velice důležité umístění pásů. „Chybné nainstalování může vést k poranění dělohy a plodu. Riziko je eliminováno, jsou-li pásy umístěny co nejníže pod dělohou. Jenže pak se stává, že spodní pás pod bříškem nedrží a samovolně se posunuje nahoru. K zabránění nežádoucího pohybu byla vyvinuta pomůcka pro bezpečné cestování – pás BeSafe Pregnant,“ doporučuje lékař.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento pás, jenž byl otestovaný podle požadavků evropské směrnice ECE R16, která řeší problematiku bezpečnostních pásů a zádržných systémů v dopravních prostředcích, totiž drží spolehlivě a pohodlně na bezpečném místě. V případě prudkého zabrzdění nebo nárazu, kdy může na cestující působit váha až kolem čtyř tun, je tak vyloučené riziko ohrožení plodu tlakem pásu, které hrozí při běžném připoutání.

Instalace pásu BeSafe Pregnant je snadná. Stačí ho položit na sedačku a pomocí pásku s přezkou připevnit okolo opěradla. Žena se na sedačku s těhotenským pásem posadí a připoutá se klasickými bezpečnostními pásy. Jeho spodní popruh pak stačí zacvaknout do úchytu BeSafe Pregnant. „Upnutí automobilových pásů musí být pohodlné, ani těsné ani příliš volné,“ dodává Jiří Kepák.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků