Bezpečnostní pás, který může zachránit dva životy najednou

Dnešní životní styl směřuje ke stále delšímu času strávenému v autě. To platí i pro nastávající matky, které se často ocitají v roli spolujezdkyň, ale i řidiček. To přirozeně vede i ke zvýšení počtu zranění v těhotenství při dopravních nehodách. Podle odborníků je zásadní chybou se v těhotenství nepoutat, i když se bezpečnostní pásy mohou zdát nepohodlné.

„Zdánlivě malý náraz při rychlosti přes 30 km/h může při absenci bezpečnostních pásů způsobit fatální následky pro matku i plod. Připoutaná žena má třikrát větší šanci, že při nehodě přežije ona i její nenarozený potomek, i když pásy samozřejmě nejsou úplnou ochranou před zraněním, ale mohou riziko výrazně redukovat,“ říká brněnský gynekolog Jiří Kepák.

Podle něj je ale pro těhotnou ženu rovněž velice důležité umístění pásů. „Chybné nainstalování může vést k poranění dělohy a plodu. Riziko je eliminováno, jsou-li pásy umístěny co nejníže pod dělohou. Jenže pak se stává, že spodní pás pod bříškem nedrží a samovolně se posunuje nahoru. K zabránění nežádoucího pohybu byla vyvinuta pomůcka pro bezpečné cestování – pás BeSafe Pregnant,“ doporučuje lékař.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento pás, jenž byl otestovaný podle požadavků evropské směrnice ECE R16, která řeší problematiku bezpečnostních pásů a zádržných systémů v dopravních prostředcích, totiž drží spolehlivě a pohodlně na bezpečném místě. V případě prudkého zabrzdění nebo nárazu, kdy může na cestující působit váha až kolem čtyř tun, je tak vyloučené riziko ohrožení plodu tlakem pásu, které hrozí při běžném připoutání.

Instalace pásu BeSafe Pregnant je snadná. Stačí ho položit na sedačku a pomocí pásku s přezkou připevnit okolo opěradla. Žena se na sedačku s těhotenským pásem posadí a připoutá se klasickými bezpečnostními pásy. Jeho spodní popruh pak stačí zacvaknout do úchytu BeSafe Pregnant. „Upnutí automobilových pásů musí být pohodlné, ani těsné ani příliš volné,“ dodává Jiří Kepák.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2004
Stav: 155 281 km
Cena: 75 000 Kč
Ford S-MAX 2
Rok výroby: 2007
Stav: 133 254 km
Cena: 130 000 Kč
V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V ADAC testu pneumatik pro rodinná auta zvítězilo letos Pirelli

V novém testu, který připravil německý autoklub ADAC, se zkouškám podrobily letní pneumatiky v rozměru 195/65 R15.

dnes | Radek Pecák | 5 příspěvků
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků