Bezpečnostní pás, který může zachránit dva životy najednou

Dnešní životní styl směřuje ke stále delšímu času strávenému v autě. To platí i pro nastávající matky, které se často ocitají v roli spolujezdkyň, ale i řidiček. To přirozeně vede i ke zvýšení počtu zranění v těhotenství při dopravních nehodách. Podle odborníků je zásadní chybou se v těhotenství nepoutat, i když se bezpečnostní pásy mohou zdát nepohodlné.

„Zdánlivě malý náraz při rychlosti přes 30 km/h může při absenci bezpečnostních pásů způsobit fatální následky pro matku i plod. Připoutaná žena má třikrát větší šanci, že při nehodě přežije ona i její nenarozený potomek, i když pásy samozřejmě nejsou úplnou ochranou před zraněním, ale mohou riziko výrazně redukovat,“ říká brněnský gynekolog Jiří Kepák.

Podle něj je ale pro těhotnou ženu rovněž velice důležité umístění pásů. „Chybné nainstalování může vést k poranění dělohy a plodu. Riziko je eliminováno, jsou-li pásy umístěny co nejníže pod dělohou. Jenže pak se stává, že spodní pás pod bříškem nedrží a samovolně se posunuje nahoru. K zabránění nežádoucího pohybu byla vyvinuta pomůcka pro bezpečné cestování – pás BeSafe Pregnant,“ doporučuje lékař.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Tento pás, jenž byl otestovaný podle požadavků evropské směrnice ECE R16, která řeší problematiku bezpečnostních pásů a zádržných systémů v dopravních prostředcích, totiž drží spolehlivě a pohodlně na bezpečném místě. V případě prudkého zabrzdění nebo nárazu, kdy může na cestující působit váha až kolem čtyř tun, je tak vyloučené riziko ohrožení plodu tlakem pásu, které hrozí při běžném připoutání.

Instalace pásu BeSafe Pregnant je snadná. Stačí ho položit na sedačku a pomocí pásku s přezkou připevnit okolo opěradla. Žena se na sedačku s těhotenským pásem posadí a připoutá se klasickými bezpečnostními pásy. Jeho spodní popruh pak stačí zacvaknout do úchytu BeSafe Pregnant. „Upnutí automobilových pásů musí být pohodlné, ani těsné ani příliš volné,“ dodává Jiří Kepák.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 50 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků