Bezpečná přeprava dětí v autě? Na popruhu s vodítkem

22 komentářů

Rover623
8. června • 15:11

V 80. letech šlo koupit sedačku (u nás asi jen v tuzexu), která se upevňovala na zadní opěradlo, tehdy opravdu mnoho aut ještě nemělo zadní pásy. Faktem ovšem je to, že dětskou pojistku měl už i ten brouk.A ta bezpečnost dětí se pořád nějak vylepšuje, hromada "amerik" v 60. letech měla dvířka schránky udělaná tak blbě, že si dítě o ně mohlo při nehodě amputovat hlavu (nepoužívaly nebo ani nebyly v autech pásy). Když se tak opravdu několikrát stalo, výrobci to schránku předělali. Takže postupný vývoj tu prostě je, to že jde někdy až ad absurdum, je věc jiná

LOL
8. června • 21:44

Souhlas. Jednak se násobně zvýšila hustota dopravy (dodnes se pamatuju, jak i v 80. letech bylo na silnicích "pusto") a doprava se taky o dost zrychlila. Nutno taky zmínit, že je vidět posun od ochrany majetku (viz. auta s rámem a tuhými nárazníky) k ochraně cestujících (dnešní auto je po větším nárazu "totálka", ale řidič má jen pár oděrek; přitom v tom starém autě, které by mělo "jen" pár šrámů, by ho museli vynášet na nosítkách.)A totéž platí o dětech. Já ty své mám rád, takže se snažím o jejich maximální bezpečnost.

Posleda
8. června • 0:35

Už kolem r. 1987 pro svého prvního potomka udělal do Wartburga "bezpečnostní" autosedačku. Kostru z polystyrenových desek jsem olaminoval, do sedačky přišel látkou potažený molitan a čtyřbodové pásy uzavřené jednoduchou kovovou karabinou, celé bylo připevněno (za pásy) přes opěradlo na kostru v kufru. V té době žádné autosedačky u nás nešlo sehnat, Wartburg neměl na zadních sedadlech pochopitelně žádné pásy. Odvozil jsem v sedačce v pohodě postupně obě děti, k otestování funkčnost při havárii naštěstí nikdy nedošlo.

puk123
7. června • 12:21

To máme na psa. Má to i nějakou homologaci. Kdo ví, třeba se jednou budou psi vozit ve psí sedačce a jako raritu si je budeme prohlížet s popruhama. :-)

Experience
6. června • 23:18

Jako dítě jsem se vozil v autě bez speciální sedačky, bez takového vodítka (podobné uvazovací popruhy bývaly tuším v kočárku?) a dokonce i bez bezpečnostních pásů, které v tehdejších autech jako třeba původní Škoda Octavia kupodivu vůbec nebyly. Jak ty generace lidí to mohli tenkrát přežít i bez pásů, airbagů a dětských sedaček, když to byla tak nebezpečná auta oproti současným vozidlům?

v.sp
8. června • 14:05

Mrtvých bylo víc než dneska, ale najetých kilometrů mnohem méně.

sad panda
8. června • 0:17

Jak muzes vedet ze to po narazu prezili?

Honza
7. června • 9:34

Ano byly, "česky" se jim říkalo kšíry, byly a možná jsou součástí každáho kočárku tzv. sporťáku a měly zabránit vypadnutí dítěte z něho, což se stávalo mnohem častěji než autonehoda. Nápad je to dobrý protože děti padají pod sedačku mnohem častěji než se havaruje a dětské sedačky v té době nikdo neznal.

Lukas-e30
7. června • 4:40

Provoz oproti dnesku zadny, rychlosti polovicni az tretinove, zadne dalnice.....Taky sem vyrost a byl vozen v autech bez zadnich pasu, ale doba je jinde.

Phoenix
7. června • 22:31

Tehdy neplatila tzv vyhlaska 100, takze v noci mimo obec byla rychlost neomezena. Takze na rovne okresce se jezdilo co to dalo. Auta mozna nejezdila 190, ale zase jejich bezpecnost byla jinde. Takze ten provoz nemusel byt o moc bezpecnejsi nez dnes

Vana666
8. června • 11:45

Vyhláška 100 sice neplatí ani dnes, ale rychlost tehdy nebyla omezená ani přes den, nejen v noci.

Vana666
7. června • 10:47

Fakt poloviční až třetinové rychlosti ? Takže tam kde se po okresce jelo sto, se dnes jezdí dvěstě nebo dokonce třista ?

Lukas-e30
7. června • 20:41

Sorry ale to byla reakce na starou oktavku, nauc se cist, a ze stary kokty na diagonalkach si fakt kilo na okresce nejel.A i novejsi auta na to nemela, uvedomi si, ze tam kde dnes jedes na pohodu kilo, tak se stodvacou a spol si byl rad za 60-65......Na auto taky kazdej nemel.....

Vana666
8. června • 8:25

Do kopce Š120 jela určitě pomaleji, ale na rovinkách a v zatáčkách až takové rozdíly nebyly. Pochopitelně tam kde jsi ten motor drhnul naplno dnešnímu autu stačí nepatrné sešlápnutí plynu, ale praktické rozdíly v rychlosti na okreskách proti dnešku nebyly nějak dramatické. K tomu dříve úplně neomezená rychlost mimo obec, i v obcích se jezdilo legálně rychleji, hlavně v noci atd ...

Reakce pod tímto příspěvkem se už neodsazují
Fantomas
8. června • 8:49

Tak tak.V obcích se jezdilo 60, v noci 90, nikdo necoural po silnicích, nikoho by nikdy nenapadlo vlézt na přechod, když jelo auta. V 80. letech měla auto v podstatě každá rodina, populární byly žigulíky a polské fiaty, které na trojku jely přes 100 km/h. Pneumatiky byly úzké, na zimní se moc nepřezouvalo, dětí jsi mohl mít v autě kolik se vešlo, v obci se nemusely používat pásy.
Lidé byli daleko ohleduplnější a hlavně opatrnější. Nedělali si naschvály, nepotřebovali si nic dokazovat, ani se nad nikoho povyšovat.
Dnes je milion povinností, příkazů a omezení. A co není nějak nařízené, to je pro jistotu úplně zakázané. A všechno je stále horší a tím jsou horší i lidi. Nikdo není ohleduplný, ani moc opatrný ( a tohle sílí s hodnotou auta), všichni si dělají naschvály,... Proč?

Antiautomat
8. června • 10:15

odpoved je jednoducha a pricina je odraz stavu v spolocnosti, v ktorej hlavnym bohom je honba za peniazmi, plynuca z nutnosti prezit v tom terore, ktory tu rozputal diktat nadnarodnaho kapitalu. Je to odraz toho, co mame, taka spolocnost je nevyhnutne hodena to pekla sociálnej zumpy, ina nikdy nebude kym si ludia konecne neuvedomia a nezmetu do uz raz a navzdy prec. Ludia zli nie su, zly je rezim a ta pramala mensina, ktorej to vyhovuje, nasilu to drzi a ktora je od toho zivotne zavisla. Dalsou vecou je fakt, ze tych aut je aj viac, miesta je tym menej a jazdi sa rychlejsie, ludia jazdia rychlo a po pamati a preto staci hocijaka zmena oproti ´normalu´ (napr.vodic, ktory potrebuje pred krizovatkou zmenit jazdny pruh lebo to tam nepozna) a zmatok je na svete... akonahle do toho vleti nejaky nahlivec, ktory ma bud strach ze pride neskoro do prace, alebo mu unika kseft apod.

myk
10. června • 15:16

"System", "rezim", "spolocnost" a pod. (a hlavne "zivot") su len pokusy nas ludi vyhnut sa abstrakciou z osobnej zodpovednosti. System, rezim aj zivot je kazdy z nas, vratane teba.Ako je napisane vyssie - jaky si to udelas, takovy to mas.

tip
8. června • 12:49

Jaké jsme si to my lidé na světě udělali, takové to máme. Jestli jste si to na Slovensku udělali takové, tak se s tím tady nechlubte nebo si tady nestěžujte. Když se to někomu nelíbí, může si jít na vlastní kůži vyzkoušet jiný režim do jiné země, pokud si myslí, že je tam lépe a pokud ho tam vůbec pustí. Ale kdoví jestli mu pak umožní také odejít jinam, kdyby se mu tam náhodou něco nezamlouvalo? ;-)

Fantomas
8. června • 15:17

Souhlasím s tím, že svět je takový, jaký si ho sami uděláme. Ale nechápu, proč bychom měli odkázet jinam, když se nám něco nelíbí? To popírá tu první větu, protože tím pro svůj svět nic neuděláme. Nebo že jsme to udělali špatně a máme od toho utéct?

tip
8. června • 21:20

To ovšem nemění nic na to, že se to v reálu děje. Např. kvůli určité části "českých" občanů zavedla třeba Kanada víza pro ČR nebo naopak spousta cizinců se hrne do EU z Afriky, Asie ... Asi se jim nelíbí tamní dopravní situace a možná tamní předpisy nevyžadují dětské sedačky a nemohou to oni sami změnit? ;-)

Fantomas
8. června • 22:52

A proč chceš, aby tohle dělali i ostatní?

Vana666
8. června • 13:11

A teď si představ, že někteří lidi vůbec do zahraničí nechcou a rádi by, aby to fungovalo i u nich doma.

Doporučujeme

Články odjinud