Běžní motoristé stočené auto nepoznají

Společnosti Cebia a autobazar D1 CARS provedly průzkum mezi českými motoristy. Cílem bylo zjistit, zda běžní motoristé jsou schopni odhadnout, kolik má ojeté auto skutečně najeto. Akce probíhala jako roadshow po 8 českých městech a vyvrcholila 28. 8. 2014 v Praze. Výsledkem bylo, že se 54 % tipujících domnívalo, že vystavené vozidlo mělo najeto o 90.000 km méně, než mělo ve skutečnosti. Tito lidé by tedy uvěřili stočenému stavu tachometru u nepoctivých prodejců, pokud by si neprověřili historii vozidla.

„Akce spočívala v tom, že konkrétní ojeté auto Ford Galaxy se skutečným nájezdem kilometrů téměř 190 000 km jsme postavili ve velkých českých městech na místo, kde se vyskytuje větší množství lidí – před nákupní centra Tesco a kolemjdoucí lidé pomocí hlasovacích lístků tipovali, kolik má vystavené auto skutečně najeto. Měli možnost si auto celé důkladně prohlédnout, samozřejmě kromě tachometru. Hlasující, který byl nejblíž skutečnému stavu najetých kilometrů, v každém městě vyhrál,“ popisuje myšlenku akce vedoucí autobazaru D1 CARS Michal Tomaštík.

„Přestože jsme si již předem ověřili v našem autobazaru, že lidé budou tipovat výrazně méně, než je realita, výsledek nás překvapil. Z celkových 242 zúčastněných lidí 132 tipovalo, že vystavené vozidlo má najeto pod 100 000 km, tedy minimálně o 90 000 km méně, než ve skutečnosti mělo. Tito lidé by se tedy stali snadnou obětí prodejce-podvodníka, který by toto auto nabízel stočené o 80 až 100 000 km a díky tomu by ho mohl zdražit o 50 až 60 000 Kč. Průměrně lidé tipovali 109 600 km, což je výrazně méně, než vozidlo mělo najeto,“ komentuje výsledky průzkumu Michal Tomaštík.

„Spojili jsme se při této akci s autobazarem D1 CARS, protože akce jasně ukazuje, že se běžní motoristé prostě nemohou při výběru ojetého vozidla spoléhat na to, že poznají stočený tachometr. Když na vozidle proběhne důkladná předprodejní příprava a auto se naleští zvenčí i zevnitř, člověk nepozná stočení o 100 000 km podle opotřebovaných plastů interiéru, osahaného volantu, ošlapaných pedálů a podobně, jak se často uvádí. Jedinou možností je zjistit si historii vozidla z dostupných zdrojů,“ říká Ing. Martin Pajer, ředitel společnosti Cebia. 

Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků