Bezdrátové nabíjení míří z telefonů do aut, testuje jej Toyota

7 komentářů

Rover623
23. února • 18:23

Problém téhle opičárny jsou jednak ztráty a jednak výkon jaký to bude mít. Při překročení určité hranice už to může být zdraví nebezpečné a ani při stávajícím výkonu, bych se v okolí takového auta rozhodně neoháněl kreditní kartou.

Vana666
23. února • 19:21

Třeba by to do ní taky nějaké kredity dobilo :-))

Hael
23. února • 11:51

Nevím jestli je toto nějaká výhra. Žijeme v prostředí s velkou koncentrací elektromagnetického smogu (GSM, Wifi, a další zdroje). Bezdrátové přenosy tak velké energie, a ještě nasazené v masovém měřítku, tento stav výrazně zhorší - zdraví, zarušení frekvenčního spektra, a kdo ví co ještě.

Lukáš
21. února • 13:03

A jaká je účinnost ve srovnání s napájením ze zásuvky? Jaké jsou energetické ztráty při dobíjení kabelem a tímto indukčním nabíjením?

runner42
21. února • 14:29

Těžká odpověď. Teoreticky je to cca 90% klasické nabíječky, v praxi dle podmínek a provedení je to spíš 60-70%.

Vana666
21. února • 12:21

Jakápak magnetická rezonance ? Dyť se jedná o normální elektromagnetickou indukci !
Samozřejmě vysílací i přijímací cívka musí být naladěny na stejnou frekvenci, ale magnetická rezonance je něco úplně jiného.
A taky bych na rozdíl od autora článku nebyl nijak nadšený z udávaného výkonu 2kW. Ten je opravdu směšný, s ním vystačí jedenapůl hodinové nabíjení tak na dvacet kilometrů jízdy elektromobilu.

runner42
21. února • 11:38

To je přesně to, co elektromobily ještě nutně potřebují - zvýšit celkové energetické ztráty prostřednictvím indukčního nabíjení :-D

Doporučujeme

Články odjinud