Bezdrátové nabíjení míří z telefonů do aut, testuje jej Toyota

Toyota vyvinula systém pro bezdrátové dobíjení elektromobilů a hybridních aut. Jeho ověřovací testování zahájí koncem února.

Bezdrátový systém lze použít pro všechna vozidla s elektromotory, tedy včetně plug-in hybridů, jejichž baterie se jinak dobíjejí i z běžné elektrické zásuvky. Základem je cívka zabudovaná v úrovni terénu, druhá podobná je nainstalovaná ve voze. Elektřina se přenáší mezi nimi pomocí magnetické rezonance.

První cívka slouží jako vysílač a druhá uvnitř auta coby přijímač, při přenosu se využívají změny intenzity magnetického pole. Přenos samotný nijak nekolísá, systém umí samočinně potlačovat pokles jeho účinnosti způsobený například výškovým rozdílem cívek a dokáže minimalizovat i nežádoucí elektromagnetické rušení z okolí.

Stačí hodina a půl

Zařízení pracuje na kmitočtu 85 kHz se vstupním napětím 200 V, maximální dobíjecí výkon činí 2 kW a akumulátory se naplní zpátky na maximální kapacitu během hodiny a půl. To zní velmi slibně.

Řidič nemusí připojovat žádné kabely a podobně, celý systém je tedy uživatelsky příjemnější a mnohem pohodlnější. Není třeba ani hledat optimální místo pro zaparkování auta, aby se jeho akumulátory dobily. Světová jednička totiž upgradovala svůj parkovací asistent IPA o novou funkci, která polohu vysílací cívky v zemi ukáže.

Elektromobily | Technika | Premiéry | Toyota

Na CES nechybí ani Toyota, přivezla koncept s palivovými články

Pomocník při mnohými neoblíbené činnosti umí zaparkovat jak kolmo k vozovce, tak i do stojící řady, to koneckonců zvládal i dříve. Cívka samotná je konstruována natolik robustně, že se přejezdy aut nezničí. Kolik jich vydrží, výrobce bohužel zatím neuvádí, čeká se na praxi.

Testování teprve začíná

Toyota Motor Corporation zahájí ověřovací zkoušky v prefektuře Aiči ještě na konci tohoto měsíce a potrvají rok. Do testování nasadí zatím tři plug-in hybridy, které už využívají vybrané domácnosti. Cílem je spokojenost uživatelů v praxi, v závěru bude vyhodnocena i důležitá četnost dobíjení a chybovost při nájezdu vozidel nad několikrát zmíněnou cívku.

V blízké budoucnosti jej hodlá uvést na trh, nenechá si ho pro sebe, komerční využití nejdříve alespoň doma je logické. Slibuje si od něj i rozšíření počtu elektromobilů a hybridů na silnicích. Přesné datum však pochopitelně ještě nikdo nezná.

Toyota Corolla 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 141 091 km
Cena: 70 000 Kč
Toyota Corolla Verso 2.231
Rok výroby: 2006
Stav: 101 413 km
Cena: 83 000 Kč
Toyota  2.231
Rok výroby: 2009
Stav: 143 151 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků