Bertone zřejmě zavře krám, doba legendárním italským karosárnám nepřeje…

Fanouškům automobilů se zřejmě tyto řádky nebudou číst dobře: italská karosárna Bertone se nachází před krachem, tentokrát už možná definitivním.

S nástupem hospodářské krize na konci první dekády 21. století a s ním spojeným důrazem kladeným na redukci nákladů světové automobilky více než kdy před tím stahovaly své projekty od specializovaných firem do vlastních studií. To dále zkomplikovalo život legendárním italským karosárnám, jež se s větší či menší úspěšností obracely buď k zákazníkům z rozvojových zemí, nebo zcela mimo branži, často směrem k užitému designu.

Zajímavosti | Design | Sportovní auta | Kombi | Premiéry | Aston Martin

Aston Martin Rapide Jet 2+2 jako kombík pro britského sběratele

Bertone hrobníkovi z lopaty utekl v poslední době už několikrát, naposledy v letech 2007 a 2011, ale nyní to už vypadá opravdu nepříliš dobře. V průběhu roku 2013 sice firma Bertone zaznamenala hlavně díky zakázkám z Číny tržby přes 20 milionů eur, ale vlastní továrnu prodala už před lety Fiatu a na sklonku loňského roku propustila přes 160 svých zaměstnanců. V současnosti dluží mzdy, neplatí dodavatelům a hledá nového majitele. Nabídek je několik, jistá turecká společnost prý nabízí 2,7 milionu dolarů, ovšem s ohledem na současná aktiva společnosti lze předpokládat, že případný nový vlastník bude mít zájem hlavně o slavnou značku, resp. její legendární jméno.

Jaguar

Jaguar Bertone B 99: tak by mohl vypadat „malý” Jaguar

Studio Bertone o sobě v posledních letech dalo vědět řadou pozoruhodných staveb, vzpomeňme třeba koncept Jaguar Bertone B 99 (2011), plně funkční studii Bertone Nuccio (2012) nebo přesně před rokem představený, opět plně provozuschopný prototyp Aston Martin Rapide Jet 2+2 (2013) postavený na objednávku jistého britského sběratele. A to raději nevzpomínejme starší stavby jako Lamborghini Miura, Volvo 780 nebo Škoda Favorit, jinak by zřejmě srdce milovníka automobilů muselo zaplakat…
 

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 142 737 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Octavia 1.9
Rok výroby: 2006
Stav: 169 598 km
Cena: 60 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků