Bertone Nuccio: dárek ke 100. narozeninám

Věhlasná karosárna Bertone v Ženevě představila novou studii. Nese prosté označení Nuccio a vyznačuje se tím nejlepším, čím značka Bertone proslula.

Letos na podzim uplyne přesně 100 let od chvíle, co v Turíně založil Giovanni Bertone svoji dílnu. Ta měla na počátku jen tři zaměstnance, ale během následujících let se stala jednou z nejrespektovanějších karosáren na světě. Hlavním strůjcem těchto úspěchů byl syn zakladatele, Giuseppe „Nuccio“ Bertone, který stvořil mimo jiné také Škodu Favorit.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nová studie s prostým označením Bertone Nuccio

BERTONE V NOVÝCH RUKOU

Karosárna Bertone byla na sklonku roku 2007 prodána společnosti Gruppo Prototipo. Jedná se o společnost, který má k automobilům velmi blízko a často staví a testuje prototypy pro italské automobilky. Ve své správě má také slavný ovál v Nardo. Značka Bertone díky tomu nezmizela ze světa a pokračuje ve své výrobní i návrhářské činnosti.

A nová studie chce kromě 100. výročí založení Carrozzeria Bertone také uctít památku samotného Nuncia Bertoneho, jednoho z nejvýznamnějších automobilových designérů dvacátého století. Letos je tomu totiž 15 let, co Nuccio zemřel. Stalo se tak v předvečer zahájení ženevského autosalonu v roce 1997.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nuccio na prvních renderech uvolněných těsně před zahájením autosalonu v Ženevě 

„Nuccio je extrémní supersport s citelně pokrokovými stopami, které jsou součástí DNA Bertone,“ zní poněkud nic neříkající heslo v tiskové zprávě. Nicméně je třeba podotknout, že nové Nuccio je opravdu originální a propracované a svým základním profilem odkazuje na Bertoneho studie šedesátých a sedmdesátých let.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Vůbec první oficiální kresby konceptu Nuccio se objevily v půli února

Prototyp Bertone Nuccio má mít před zadní nápravou uložen výkonný motor, to je ale vše, co k tomu víme. Nuccio je dílem stávajícího šéfdesignéra karosárny Bertone Michaela Robinsona. Po skončení ženevského autosalonu poputuje Bertone Nuccio na autosalon v Pekingu a pak se vrátí do Evropy, aby až do konce léta krášlilo prostory Turínského národního muzea automobilů.
 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Ford C-MAX 0
Rok výroby: 2005
Stav: 152 211 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků