Každá zpráva, která omezí prodej smradlavých Tydýtů (TDi) je dobrá. Ještě by to chtělo dotáhnout do konce spravedlnost a dorovnat spotřební daň, aby byla stejná jako u benzínu. Pokaždé, když jedu za TDI radši dám vnitřní cirkulaci. Lepší omamný smrad benzínu, než dusivý smrad z Tydýta :-)
Souhlas, kazdej kdo jezdi s TYDYTEM je KRAL RETUCH!
mám jaguara diamler s benzínovým motorem o obsahu 4.0 a jezdím Praha-Brno do 10litrů/100km.....Naftu bych nikdy nechtěl, teda pokud by uměla takový chod a hejbala by s dvoutonovým autem za 5litrů tak proč ne. Ale pokud vím, tak třeba audi A8 4,2 TDi má psaný průměr 11L/100 tak proč proboha?
Bez komentáře,...jr
A ty? Povazujes se za nejlepsiho ;-) stejne jako kazdej franta tady z diskuze. Jsi na stejne urovni.
Aky ste vsetci mudri a pritom za to mozu mimozemstania.Mimozemstania mozu za vsetko, aj za male platy aj za drahu naftu. Pozdravujem obr kkt mimozemstana mojho sefa.
souhlasim s puvodni myslenkou clanku ze nafta se opravdu nyni uz az tak moc ekonomicky nevyplati. jezdil jsem dovcera s oktavkou 1.9 TDi, najel jsem za 8 let 329tisic Km a vcera jsem ji dal na protiucet za nove auto (mj. taky zn.Skoda) ale uz v benzinu. cena byla nizsi nez to same v nafte asi o 70tis Kc a diky tomu ze jsem mel stejnou motorizaci uz vypujcenou predem jsem zjistli ze spotreba benzinu uz u novych aut neni tak vysoka jak jsem si myslel (svizna jizda po dalnici + mesto a prumer cca. 7,5l benzinu Nat95 neni oproti cca.6 l nafty az takovy rozdil). jsem rad ze mam benzin a vymeny z nafty ani moc nelituju.
musim souhlasit s peppem, ze soucasny moderni benzinak je uplne o necem jinem, to co je prevazne psane v diskuzi je spise jen zkusenost lidi s nejakymi starymi diesly a dokonce padlo i nejake to prirovnani se S 105, to je snad nekde uplne jinde v case.Ja mam benzinovy 3.0l V6 24v 194HP a kdyz jedu normalne podle predpisu jede to mimo mesto 8,5 - 9 l/100 na dalnici 130 - 150 km/h 9 l/100, kdyz bych jel po dalnici do 130 km/h jak je predepsano, tak to jede v pohode za 8,5 l/100, po meste (Praha) za 10 - 11 l/100 a to jeste chci zduraznit, ze to ma automatickou prevodovku. Samozrejme, ze nevyuzivam pri bezne jizde plnych 194HP, ale muzu bezpecne predjizdet, nebo se rychle rozjet z vedlejsi ulice, bez vyslapavani spojky a razeni rychlosti pod 8s na 100km/h. Takze cele je to o tom porovnavat aspon stene stare auta ve stejne tride. Nekomu vyhovuje benzin, protoze ma kultivovanejsi chod a celkove vetsi pozitek z jizdy, jiny si vybere naftak, protoze muze za urcitych podminek usetrit za cenu nizsi kultivovanosti.Ja jsem rozhodne pro benzin a kdyz budu chtit usetrit, tak si poridim hybrid, od Toyoty jsou uz docela cenove prijatelne.
Konecne normalny prispevok, nech si kazdy kupi co chce a bude spokojny. Mam 1,8 VTEC od Hondy a som nadmieru spokojny, Super ecorun sa da jazdit za 5,5 l, ale jasne ze viem urobit s prehladom 10l. Mal som pozicanu Hondu 1,4 a dalo sa jazdit bezne za 5,0l. V praci mam HDI 2,0 a priemerne jazdim za 6,5. Naftak taha vyborne, po meste predbieham co sa da, ale ked idem mimo mesta cez vikend a vyskusam vytocit Hondu na 6500 otacok, tak je to zazitok. Rocne nabeham cca 15000 na sukromnom, takze sa mi pri cenovom rozdiele 50 000 Sk neoplatilo ist do naftaku. Ci nafta alebo benzin je len a len na kazdom z nas. To ci ja niekde usetrim 10g CO2, ked niekto chodi aj tak 200 km/h aj tak nema zmysel. A kto z nas sa rad sem-tam poriadne nevysanti s autom? Aj tak jednotlivec ekologiu nezmeni. A vsetkych nepresvedcis.
Když se zde zmiňuje ona spotřeba:-) Můj motor bere mimo město 4 - 4,5 l/100 km, po Praze 5 - 5,5 l/100, na dálnici při rychlosti 130 - 150 si vezme 5,5 - 6l a při rychlosti 150 - 170 6,5 l/100 km.Myslím, že velice slušné hodnoty i na malej nafťák, ale já mám benzín s potenciálem přestavby na plyn.U malejch aut, jako je moje C1 je benzín jasnej. Navíc když jde o ten Toyotí zázrak a kdo jde do nafty, je podle mě blázen, ale u aut typu Octavie a výš jsou ty poměry úplně někde jinde a pak naftovou volbu celkem chápu.Jde tedy taky o to, v čem benzín a v čem naftu...
jenze ty argumentujes jen tou spotrebou a ja argementuju, ze muj 3.0l V6 24v v benzinu s automatem se zrychlenim z 0-100 km/h po 8 s ma sice o neco vyssi spotrebu, ale kdyz potrebuji, tak mam k dispozici 194 HP a kultivovany chod, coz se o naftovem motoru a poskakujici jizdou pri razeni manualni prevodovkou rici neda. Kdyz bude diesel se stejnou kubaturou a stejnymi vykonovymi vlastnostmi vcetne automaticke prevodovky, tak bude mit hodne blizkou hodnotu spotreby, ale za neporovnatelne vyssi porizovaci cenu a bude bezet na hrane moznosti pro serieve vyrabene auto, rozhodne nebude bez turba.Ja jsem si vybral pohodlne a kultivovcane cestovani, proto jsem volil benzin a snadno jsem si spocital ze se stejnymi vykonovymi parametry bych diesel o tolik preplatil, vcetne dalsich provoznich nakladu (krome paliva), ze by se mi ta investice nevratila, nebo bych byl na stejno.A podle meho nazoru o tom je volba, jestli diesel, nebo benzin. Dnes uz je i treti volba pro bezny provoz a to hybrid.
ty vole, ty si fakt magor(7,5-6) x 35kč x 329tis. km = 172tis. kč:-D...není až takový rozdíl...:-D:-D:-D
no to asi jen ty... jednak 8 let stary auto chtelo vymenu tak i tak, dal vubec v tom jednoduchym propoctu navyseni mezi naftou/benzinem nezohlednujes porizovaci cenu a hlavne zadne servisni naklady. muzu te ujistit ze jen za posledni 4 roky jsem spocital faktury za servis a opravy cca. 150tisic Kc (znackovy servis skoda).takze suma sumarum tohle jednoduche srovnani je k realite hoooodne daleko. ale pokud si myslis ze naklady na auto je jen takovani tak to potom pardon, asi bych ho nemel nikdy vozit do servisu a cekat az se rozpadne :)
Ono zalezi na tom kterem konkretnim aute - kdyz jsem kupoval Fabii, rozhodoval jsem se mezi motory 1.4 benzin a 1.9 nafta. Hodnotil jsem pouze ekonomicke faktory, ne jizdni vlastnosti. Cenovy rozdil auta je 90 tisic korun, co pri rozdilu spotreby 5,5 vs. 7 litru je zhruba 180.000 km. V techto kilometrech budu auto prodavat, takze by se mi tak tak vratila investice a to jen v pripade, ze by me necekala zadna vyrazna investice. Jednostranna naftova glorifikace neni na miste...
(7,5-6) x 35 x 329000/100 = ? to by asi bylo správně.Jinak měl jsem benzin A6 2.8 ( spotřeba cca 11 l ) a přecházel jse z 1.9 TDI ( 6l ). První den jsem hledal tlačítko, kde se se to dá přepnout. Ten kroutící moment odspodu tam chyběl. Dnes mám 4.8 TDI spotřeba do 10l - dálky kolem 8l a spokojenost. Zatím nafta je nafta. Ale zlevnit by jí mohli :-)
tak ten původní výpočet je správně - sorry - kdo byto řekl - to je porce
Clanek naprosto onicem. Autor si potreboval vylejt svoje mindraky. :)
Když to tady tak pročítá koukám že znova vyndám kolo.....
Nebude to trvat tak dlouho a odzvoní stejně všem. Cena obou paliv bude nadále stoupat (mrkněte se někdo, na kolik let se ještě odhadují celosvětové zásoby ropy... a až už ji budem tahat skoro jen z den oceánů, tak se lidé s auty v tu dobu na zastaralá fosilní paliva teprve prohnou). Se stoupající cenou za litr fosilního paliva (lhostejno kterého) bude ubývat vozokilometrů na našich krásných silniccíh a dopadne to tak, že jednoduše přejdeme na jiné palivo, pravděpodobně vodík, který se dnes již jako palivo využívá. Jinak to ani dopadnout nemůže. Že ropa neteče z nějakého bezedného magického kohoutku víme všichni, že je jí už poměrně málo taky. Jinak k tématu - z mého pohledu nezaujatého řidiče je kvalitnějším palivem benzín, "úspornějším" však nafta. Tudíž kdo chce jezdit za nižší náklady, vyplatí se mu nafta. Já osobně o benzínovém motoru uvažuji jen s tím, že bych šel do LPG. Ještě bych se rád zastal toho pána, co tu vyprávěl o neúsporném, hlučném, ošklivém a snad bez nějakého pěkného slova dieslu. Něco podobného máme totiž doma. Mercedes benz 250 D (E klassa z 89) - spotřeba 8 l/100, výkon za pakatel (dvou a půl litr bez turba, 66 kW), líne to je jako prase, kope to, řve to (vrčí jako takový malý traktůrek), odspoda to netáhne v žádném případě (2000 otáček na trojku a vyšší rychlosti je minimum, takže 50 km/h pěkně za tři, 70 km/h za čtyři a pětku tam házim až když jedu devadesát a víc.. to vše platí samozřejmě pro rovinku, pro kopec si tu rychlost dejte o jednu níže), v nízkých otáčkách kvůli nedostatku výkonu naopak duní a hrká. Ale je to držák, do kterého se na druhou stranu nikdy neinvestovalo kvůli nějakému servisu (auto není moje a majitel se drží politiky "až se to vysere, tak se to vymění"). To je však příběh úplně jiného dieslu .-)
S koncem dieselů to nebude nikdy tak dramatické jak se nám článek snaží vsugerovat. Celosvětovou spotřebu nafty ovlivňují z převážné většiny nákladní doprava nebili kamióny.Silně pochybuji o tom, že by někdy kamióny jezdily na benzín.No a těch pár litrů nafty co spotřebují osobní auta ty žádnou revoluci neudělají když jich trochu ubude. Takže to chce klid a nohy v teple.Hezký den.
Jezdím v autě se spotřebou 12 litrů benzínu na 100 a ukrutným povinným. Tady ovšem nevýhody mého auta končí. Má lineární zátah, pokud chci, tak naprosto neslyšitelný chod, naopak na žádost provede symfonický koncert šestiválců, je prost jakékoliv zhovadilosti v podobě turba či kompresoru a kromě běžných spotřebních věcí ten motor najezdí milion kilometrů a nebude mě stát ani korunu. Chápu každý má jiné priority, takže pokud nebude nafta zadarmo, nikdo mě nepřinutí jezdit na jiné palivo nežli benzín. howg :-D
Do osobního auta patří benzin. Nafta do velkejch aut, vlaků a lodí. Vůbec nevím proč si lidi naftu kupujou :-)
Protože to přece souvisí se potřebou. A bude souviset čím dál více.Otázka technologie (výrobní ceny) naftového vs benzínového motoru, se po dalším zdražování pohonných hnot stane druhořadou. Jediné co bude rozhodující je spotřeba . Je tady analogie s běžnou žárovkou. Nikdo nebude určitě popírat, že výroba žárovky s wolframovým vláknem je levnější než výbojky s elektronickým měničem. Přesto se výrobně dražší výbojky prosadily, protože mají lepší účinnost. Ještě by tady byla možná i analogie s životností, naftový motor je většinou schopen najet více kilometrů do generálky než srovnatelný benzín. Podobně jako ta výbojka vydrží která také vydrží déle než klasická žárovka. I když tohle asi nebude tak markantní, protože máme mnoho majitelů, kteří svůj vůz nedokáží amortizovat až do úplného odjetí motoru.Cena pohonných hmot se bude prostě stále zvyšovat. Souvisí to s neobnovitelností zásob ropy, kterou nyní jako výchozí surovinu používáme. Proto bude otázka účinnosti motoru, který tuto drahocennou surovinu spotřebovává čím dál důležitější. A naftový motor si jako účinnější, bude nacházet cestu do stále většího procenta dopravních prostředků.
prirovnavat wolframovou zarovku s vybojkou s elektronickym menicem, jako analogii naftovy motor vs. benzinovy neni zrovna na miste. To by bylo stejne, jako porovnavat wolframovou zarovku a parafinovou svicku, nebo petrolejovou lampou. To neni prirovnani, ale technologicky pokrok. Naftovy a benzinovy motor je o tom, kde je vhodnejsi ho pouzit. Je to stejene, jakoby jsme rozvynuly diskuzy o tom, jestli je lepsi elektromotor na stejnosmerny proud, nebo na stridavy a jestli synchronni elektromotor je lepsi, nez asynchronni, atd... Proste kazde je vhodne na neco jineho.Argumentovat s zivotnosti naftoveho motoru proti benzinovemu, taky neni na miste. Kdyz vezmu jako priklad pritelcinu Corsu s 1,0 l atmosferickym bezinovym 3-valcem, tak abych mohl mit stejne vykonny 1,0 l diesel, byl by technicky rozhodne slozitejsi a s nejvetsi pravdepodobnosti by mel i turbo a uz to nepredpoklada vetsi zivotnost motoru, vyrazne nizsi spotrebu taky ne. Kdyby to byl jednoduchy cenove srovnatelny s benzinovym, tak by to auto bylo dobre leda tak na jizdu z jednoho konce vesnice na druhy a jeste bych musel davat pozor, aby do mne nekdo nenarazil. Zrovna tak by se nehodilo porovnavat nakladak s benzinovym a naftovym motorem. Takze porovnavat porovnatelne.A jeste zpet k tem zarovkam, nekoupim si preci do sklepa uspornou zarovku, kam jdu jednou za mesic na max. 5 min, protoze cca za 100 let by se mi vratila investice v usetrene energii, tam si dam wolframovou. ;-) A stejne je to s auty jen v jinych casovych a financnich dimezich.
Lidi vemte uz rozum do hrsti. Ano naftak je technicky lepsi, ucinnejsi. Proto ma nizsi spotrebu na kilometr. Proto by ho vetsina racionalne uvazujicich chtela. Proto spotreba nafty bude stoupat. JENOMZE !!!. Cim vice vyrobime nafty, tim vice benzinu nam bude zbyvat, protoze pri rafinaci ropy vzdy vznika benzin, nafta a dalsi frakce v urcitem pomeru. To znamena, cim vice si budou lide kupovat uspornejsi naftak, tim vice nadbytecneho benzinu nam zustane. To znamena ze rozdil mezi cenou nafty a cenou benzinu se bude zvysovat, az jednou bude (a pro nektere druhy pouziti uz je) "usporny" naftak provozne drazsi nez "neusporny" benzinak. A je lhostejno, ze ma vyssi ucinnost !!! Prestante uz zkoumat technicke parametry obou. Nema to smysl. Obe dve paliva jsou dvojcata spojene pupecni snurou ropy. Cim vice naftaku, tim drazsi nafta a levnejsi benzin a naopak. Ted se situace vyrovnava a mnozstvi benzinovych a naftovych motoru se ustaluje na nejakem pomeru, ve kterem jsou provozni naklady obou priblizne stejne a kolem teto hodnoty to bude lehce oscilovat, ale hlavne VYTRVALE STOUPAT A STOUPAT. A v diskuzich se stale budou lidi hadat jetli je lepsi nafta nebo benzin, az jim zcela utece, ze uz davno meli vyzadovat uplne jiny pohon. Automobilkam tyto diskuze v kruhu vyhovuji, protoze muzou rikat, ze vlastne jejich zakaznici ani nic jineho nechteji a proto ze oni ani nic jineho nevyrabi. Shrnuto - je jedno zda nafta nebo benzin, naklady se na trhu vyrovnavaji. Dulezite je snizovat spotrebu obou - tzn. benzinovy i naftovy hybrid, a co nejrychleji zapojit i elektrinu v plug-in hybridu.
A ted uz jen zbyva do rovnic zaclenit hodnotu zdravi. A skoncime treba s "dieslem" se spotrebou vyssi maji "benziny"...
kvuli filtrum atd - nejak mi to vypadlo :-P
Parní stroj má účinnost cca do 15%Benzínový motor maximálně 25%Naftový motor i přes 40%Zdroj: středoškolská fyzika, tepelné motory atd.Pročpak asi nákladní doprava anebo autobusy nejezdí na benzín?Věc se má tak, že u malých vozdel, je z důvodu hmotnosti, ceny atd. benzínový motor výhodný. Je to vlastně takový kompromis mezi pořizovací cenou a ekonomií provozu.Čím je ale dopravní prostředek větší, tím se stává naftový motor výhodnější. Až se dostáváme do kategoríí kde je 100% pouze naftový pohon.
možná by bylo dobrý si uvědomit, že v té středoškolské fyzice to bylo 40% u nafty, když pracuje jako diesel agregát ty vemeno:)) ne jako dopravní prostředek, co se rozjíždí, zastavuje a neustále mění otáčky a i zátěž (dokopce/z kopce) :))
Na Discovery běžel pořad o těch 250 tunových autech z povrchových dolů. Komentátor povídal cosi o 44% účinnosti těch motorů. Byl to naftový snad 18 válec s objemem asi 60 litrů. Když jsem to tak pozoroval, tak dokonce i rozjížděli a zastavovali. Co jsi to říkal o vemenu? Jo a jezdili i do kopce a z kopce. Aspoň to tak v televizi vypadalo.:-D
Jenže spalovací motor v tom obřím náklaďáku poběží v malém rozsahu otáček a zastavování ho tak trápit nebude. Protože pohon bude s největší pravděpodobností realizován pomocí hydrostatiky...v každém kole nějaký hydromotor. A ten spalovák bude pohánět jenom hydrogenerátor. Všechny jízdní režimy budou řízeny nejspiš regulačním hydrogenerátorem (+nějaké řídící proporcionální prvky) a ne spalovacím motorem. Tudíž spalovací motor má pořád víceméně stejné otáčky ;-).
Otazka nezni zda nafta nebo benzin. Oboji vychazi ze stejne suroviny a po par vykyvech se cena a poptavka srovna tak, ze provozni naklady obou budou plus minus stejne, a vlastne jiz jsou. Otazka ani nezni zda naftak nebo hybrid. Otazka zni zda naftovy hybrid, benzinovy hybrid nebo cisty elektromobil. Ja si dovolim tvrdit ze benzinovy i naftovy plug in hybrid - tj - kombinace vseho, ktera jedina zajisti diverzifikaci zdroju a tim eliminuje extremni narusty cen na libovolnem palivu. Na druhou stranu automobilky tvrdi, ze generalni reditel jeste spi, a ze ho nikdo nebude kvuli takovy prkotine jako je draha nafta budit. Preji sladke naftove sny.
Všetky vymenované nevýhody Dieselov a výhody benzínov uznávam, diesel nikdy nemal v ničom výhodu okrem spotreby a lacnej nafty, nafta už lacnejšia nie je takže už len spotreba....Často sa však zabúda že rozdiel v spotrebe medzi Dieslom a Benzínom pri agresívnej jazde.... čím viac rýchlo chodím tým je diesel lepší...... A mne je Diesel Bližší srdcu, neviem celkový chod správanie na mňa pôsobia tak noblesnejšie, pre mňa je to skôr prestíž mať diesel ako benzín ja by som si ho kúpil aj keby bola nafta drahšia o 100%
Konečně to někdo řekl na rovinu - diesel v autě je prestižnější. Howgh.
Elektřina rulez:-D Ale ta nebude,jen lány blbé řepky a debilní úsměv blba Bursíka a té jeho štětky Kateřiny jau jau
správně! Ať každej vidí, slyší i cítí, že jede někdo! :-D
Co udělá mladé naftové hovádko,když koupí TDI v metle a na hlínách? :-D 1)Demontuje filtr pevných čístic,2) Hustě to vočipuje 3)podsvítí neony :-D:-D:-D
nová škoda v dieselu
to dělají i stará hovádka - ta jen vynechají neony :-D
a hovádka v 1.8TSI to ještě točí 6000 aby to bylo slyšet
Cena nafty stúpa a bude stúpať z dôvodu vyššieho rastu spotreby oproti benzínu. Ak človek nenajazdí veľa kilometrov (minimálne 25 tisíc ročne) tak sa mu do rodinného auta neoplatí dízel. Jednoducho sa nestihne zaplatiť. Pri firemných autách je to trochu iné, lebo tie zväčša najazdia veľa kilometrov.
A kdepak jsi na tech min. 25tis.km rocne prisel priteli?
Jsem Bursíkův kámoš. :-D
Hele ty Buzíkovo kámoši, nevytahuj se tady se svojí Babetou :-D
Co máš s Babetou?? :-D:-D
a 15 litrů CO2 prostého ethanolu k tomu - jsi prostě Busíkova Katuška :-D
Tak jako stát podporuje lenochy a trestá pracovité, tak podporuje smrduté nafťáky a trestá méně smrduté benziňáky. Dokud se správně nenastaví spotřební daně z phm, budou se bohužel diesely stále rozšiřovat.....
Experte0001, nam je opravdu vsem ukradene, ze radsi fetujes benzin nez naftu (kazdy ma nejake libustky, ze...), jen nechapu proc to tady musis psat v kazdem prispevku.
mně jsou tvoje kydy taky ukradené - nechápu proč sem vůbec píšeš....
Ty toho nechápeš víc, ale nic si z toho nedělej :-))
Hele ty přechytralej experte000, už si někdy jel za skvělym vyběhanym benzíňákem?? Třeba Škoda 105??? Já osobně bleju a se svým hnusným Berlingem 1,9 D ho předjedu i za cenu položení vlastního života :-D. Di se vycpat se svejma přiblblejma názorama a kup si kolo. Aspoň si užitečně vybiješ svoji energii.
to je blábol hodný skutečného ropáka! gratuluju k výkonu (příště bych ale místo Š105 požil Benz Victoria a nebo alespoň Ford T)
No jako uprimne, nic proti nafte, ale jet za A8 nebo MLkem co jsou tak za 2M, a cuchat tu strasnou hruzu, to je proste jasny PROTI. Luxusni vec, ktera proste SMRDI, mi luxusni nepripada. A kdyz si clovek musi prepinat klimu na cirkulaci, tak to asi nebude tak zanedbatelny argument.
Š105 rv. 1976 je horší než A8 TDI tak nechápu co pyskuješ :-D:-D:-D
nj.. stát musí být vždy na té "dobré" straně
máme co jsme si zvolili. Navíc většina lidí si nízké zdanění nafty přeje - mají pocit, že při zdražení nafty o 5Kč/litr, zdraží rohlík na 20 Kč. :-D . Jakoby snad spotřební daně byly jedinné daně v ČR.....
My žádný stát nemáme. Jsme loutky EU:-D:-D
to není až tak úplně pravda - pravidla EU jsou sice často debilní, ale jejich implementace českými zákonodárci je ještě o řád debilnější. Když se debilita provalí, svádějí to pak politici na EU a přitom sami mají máslo na hlavě. Konkrétně spotřební daně z phm si vůči sobě navzájem můžeme nastavit libovolně - stačí jen dodržet spodní minima stanovená EU (jsme ale bohatě nad nimi, takže nás nijak neomezují v kreativitě :-D )
Diesel - moje Kangoo zere 5.3l/100km dlouhodobe, prestoze s tim stojim v zacpach a po dalnici jezdim 150, a vsichni vite, co je to za auto (velka predni plocha). Benzin - vsichni znami se tezko dostavaji pod 7/100, s ruznymi auty. Doopravdy je nafta o 32% drazsi nez benzin? Samozrejme ze ne (to by musel stat 24). A to jsem pocital tech 7/100, lidi maji i pres 10/100. Ano, udrzba je drazsi, ale porad se to pri mem (relativne malem - 15-20tkm/rok) najezdu projevi.A k LPG - spotreba 9/100 (dle znameho) - tj. pro vyrovnani s dieselem by mel byt LPG o 70% levnejsi, tj. mel by stat 20Kc - a to nestoji. Tj. pokud rozpocitate upravu (20 tisic) a pravidelne revize, tak se pri vyssim najezdu vyplati. Pokud nekdo najede 5tkm/rok, tak samozrejme ne :-) Nehlede na to, ze mate po velkem kufru (coz pravda nekdo nemusi resit tak jako ja).
Az se naucis zakladni kupecke pocty, kde zakalkulujes sve dalsi servisni a provozni naklady, porizovaci cenu a vubec tvuj mizerny najezd za rok, zjistis, ze jses skarede prepocital. Gratuluji, naletel si na vlnu mody a reklamy... ;-)
Bohuzel, mylis se chlapce :-) Zkus si to spise spocitat pro svuj benzin :-)Porizovaci cena byla stejna jako u benzinu (nikdy jsem nekupoval nove auto, vzdy jen ojete).Vezmu ten minimalni najezd 15k/rok (rikam, ze moc nejezdim, ale je to spise o trosku vice) -> naklady na palivo 15k/100*5.3*35=27825. To same benzin s optimistickymi 7/100 - 15k/100*7*32=33600. Rozdil 5775. Vymena oleje 1x za 10k, misto 300 zaplatim 700 (nejezdim do autorizovanych servisu). Tj. za 15k celych 600Kc rozdil, porad mi zbyva 5000 v plusu.Povinne ruceni - u Wustenrotu platim mene, nez znami benzinaci (maly vykon, tato pojistovna nezohlednuje objem). Ale to se da tezko porovnavat, proto sem usporu pocitat nebudu.Na co jsem zapomel?Mozna na to, ze jak uz psal nekdo nade mnou, benzin za 7 je sen plno benzinaku. Kdyz budu pocitat realnych 9, tak uz vydelavam 15000 rocne.A navic - jezdim s casto plne nalozenym Kangoo, ne jen jako jeden clovek s malym benzinem.
Jsem zvedav, co budou redaktori psat, az bude nafta za 50 a benzin za 45 (pocitam stejny % pomer jako ted a trosku ubiram, abyste nerekli). To budou ohnive diskuse! Ale ja si jen opet spocitam, ze muj vypocet se zmenil z 15000 na 60750-39750=21000 :-)
a stojí 15000 Kč ročně za to , být všemi nenáviděn jakožto smrdutý kokot? :-P
Co si o me mysli ostatni, zvlaste nejaky expert0001, je mi vis kde :-)Ale jinak ano - uspora je pro me znacna, vyplati se mi to. Ale neberu ostatnim, ze ten benzin proste chteji - treba maji proti nafte nejaky psychicky blok. Ja ale nemusim mit to, co nekdo dalsi povazuje za luxus - preju mu ho, ale at nezkousi argumentovat, ze na tom usetri.
na dieselech proděláme všichni až se díky nim sejdeme na onkologii (bohužel i ti, kdo jezdí na benzin)
Povíme si tam v čekárně o benzenu a jiným sajrajtu ve spáleným benzínu...
A jeste dodatek - je videt, ze ten rozdil neni zas tak zavratny - ale je. Kdyz si nekdo kupuje nove auto za 0.7M a vice, tak asi castky 15K rocne resit nebude. Ja mam auta prumerne za 150K, tak uz je to 10% rocne a to stoji za uvahu. I pres stari aut jsem nejvice automechanikovi platil 8000, ale to byla velky servisni interval plus preventivne menil plno dalsich veci. Obvykle se snazim pred timto auto prodat. Znami, co koupili nove auto, daji za beznou servisni _prohlidku_ i vice...
Tak snad servisni naklady nejsou jen olej, to snad dobre vis ;) az ti zacnou odchazet tlumice, tesneni a podobne vychytavky tak teprv uvidis. Pravda, kangoo je tak trochu uzitkove (nakladni) auto, kde se da ropak jeste pochopit, ale pri tvem najezdu do prvni fatalni poruchy na tom budes lepe ;)Jinak ja s benzinem jezdim za 6 (sam), takze kdybych to nakladal tak se do 7mi vlezu ;)
Ohledne servisnich nakladu - viz nize. Neni to vice nez u benzinu - tam snad "tlumice, tesneni a podobne vychytavky" neodchazeji, nebo jsou snad drazsi? Ne.Ohledne konkretne toho Kanga - koupene po velke servisce dovoz z Nemecka, zatim jsem za dva roky menil akorat sterace.Spotreba benzin 6 - ano je to mozne, ale typicka spotreba benzinu je vyssi. A jakou ma v tvem voze spotrebu diesel? Nacpes do sveho auta tolik jako ja - kdyz ti to bude brat tech 7? Jinak to kangoo ma v benzinu spotrebu pres 7 - aspon dle technicaku, nemuzu slouzit osobni zkusenosti.A k tomu oznaceni "ropak" - informuj me prosim z ceho jineho se dela benzin?
Sam ses nize priznal, ze pred hrozici generalkou se snazis auto prodat, ale jak vidis, tak nekdo ji zaplatit musi, a jednou dojde i na tebe ;)ad a) odchazeji, ale urcite mene, to snad vis :-)ad b) tak jako ty si nesahnes v kangu na benal, ja ve svym na naftu, takze tezko rici ... mam mit kombinovanou spotrebu 6,5l , jezdim tak 40% mesto 60% mimo a kdyz neklimatizuju tak mam tak pod 6l , v lete a tuhe zime zase mirne nad... u diselu pri "stejnem" vykonu by to vychazelo dle specifikaci mirne 4,8l ... podle papiruad c) ropak protoze smrdi ;)
a ony jako u benzínu tlumiče vydržej věčně?:-D
A teď si vem, že někteří jezdí s benzínem i za 14 i 20.
Usmev majitelu benzinovych aut rychle pomine, protoze vyssi cenu nafty stejne zaplatime vsichni a to vyssi cenou potravin a hromadne dopravy. Je to logicke, protoze nakladni a hromadna doprava je vyhradne naftovou zalezitosti a uz ted se pomalu zdrazuje. On to zacina byt problem v cele evrope a prestava to byt sranda.
nákladní doprava je o důvod víc, proč naftu víc zdanit a tím ještě víc zdražit. Nákladní doprava nám zničila silnice.Mimochodem náklady na phm tvoří u dopravce max. 30% nákladů - tj. zvýšení ceny phm o 20% se promítne zvýšením nákladů max. 6%. A to mluvím o dopravci. V ostatních oborech podnikání je to mnohem méně!
Hele,ty Experte.Kde si přišel k tomu,že nafta dělá u dopravce "jen" 30% z nákladů.Si spočítej:Spotřeba 30l/na100km,t.j.:30x36kč=1080kč na 100km=10,80kč na 1 km.Při ceně za dopravu 22kč/km je to podle mě skoro 50%.Což je celkem darda,néé?Jezdím s Volvem FH13-400 tahač návěsů.Takže vycházím z reálných čísel.;-)
to byla doufam recese... kdyz pominu dokonalou uvahu o tom, kdo "nam" znicil silnice - jak z TV nova...ty asi nebudes v ekonomickych vecech zrovan liberal, ze? Silnicni nakladni doprava je (uznavam bohuzel) jednim ze zasadnich cinitelu pro ekonomiku cele unyje
takže ty silnice ničí nakonec motorkáři? jsem naprostý liberál. Den ďaňové svobody bych slavil nejraději v únoru nebo v březnu a ne teď v červnu.Pro ekonomiku by bylo mnohem prospěšnější, kdy stát namísto úspěšných zdaňoval spotřebovávající - rozuměj špíše než zdaňovat příjem resp. zisk, zdaňovat škodlivou spotřebu. Nechápu co je na tom neliberálního.....tady se pořád někdo sanží ohájit neobhajitelné - tj. že nafta se daní nižší daní než benzin, což je prostě nesmysl a na tom trvám!
silnice nam znicili panove z RSD, Skanska, Strabag a "dopln si svyho experta", protoze silnice jsou JEDEN VELKY PODVOD. Kdyby se udelaly namatkove hloubkove rezy silnici, tak by hodne lidi bylo prekvapenych. Takze logicky neni zadny duvod, aby silnice byla v prd*li po pul roce po otevreni, ale skryty dluh, ktery je silnicich uz od komunistu je tak velky kostlivec ve skrini, ze tu skrin nikdo neotevre radsi.
ale uznáváš doufám, že kdyby po těch silnicích jezdila výhradně benzinová - tj. osobní auta, tak by i ty špatně udělané korupční silnice nebyly zničené, tolik jako když po nich jezdí dieselová -tj. i nákladní auta. Proto by bylo fér, kdyby řidič dieselového auta přispíval na stavbu a údržbu té silnice alespoň tolik jako řidič auta benzinového. Proto je argument " auta na naftu vozí rohlíky, zdaňujme naftu málo" podle mě zcestný.....
Neexistuje neco jako silnicni dan? Takze asi prispivaji vic nez ty se svym uzasnym benzinem. Btw, resis nesmysl, problem neni v nafte, ale ve vaze auta. To si myslis ze kdyz povezes ty rohliky benzinovym nakladakem budou ty rohliky lehci? Nebo je chces misto do jednoho nakladaku radsi rozhodit do 20 osobnich benzinovych aut, at se usetri zatizeni cesty? :-)
svatá prostoto.......
Typicka reakce nekoho bez argumentu :-D
náhodou, já se dobře bavím. Nejezdím totiž ani na naftu, ani na benzín ani na LPG:-D
Tak ještě napiš že nežereš a budeš naprosto dokonalej a mužeš si řict že jses na ropě nezávislej.B-]
Že by šlapací pohon? :-D
Já ač jsem přešel od benzínu k naftě s obrovským nadšením a slovy, že do benzínu už nikdy nepůjdu z důvodu spotřeby a účinnost motoru, tak dnes opravdu přemýšlím nad tím, co si příště vůbec pořídím!!! Ted když je nafta o dost dražší nez benzín, tak se ekonomické hledisko smazává. Nejraději bych příště nějaký elektromobil, ale toho se snad všichni výrobci bojí, nebo nechápu, proč už se neprodávají, když v dnešní době existují na světě elektromobily s cenou do 1mil.kc a přitom mají dojezd 570km, což si myslím, je velmi krásné... Snad už to někoho napadne rozjet prodej elektromobilů za těchto cen ropy a myslím, že lidi by za takovou nabídku výrobci elektromobilů utrhli ruce - včetně mě!! A pokud by mě chtěl za tento názor někdo kritizovat, tak at si trochu zasurfuje po netu ohledně elektromobilu a třeba změní názor!!!!
já teda elekromobilům taky fandím, ale surfováním po netu toho člověk moc nezjistí, protože jak se říká "papír snese všechno" - ti výrobci v těch parametrech (hlavně pokud jde o dojezd) obvykle dost přehánějí ... Reálný dojezd, aby auto nebylo brzdou provozu, musí člověk počítat tak třetinový. Další věc je cena - pochybuju, že za 1 mil. (což je cena normálního auta) se dá vyrobit elektromobil, který by se alespoň blížil vlastnostem toho normálního auta. To prostě není možné - jednak kvůli malosériovosti výroby, druhak kvůli nutnosti použít dražší (rozuměj lehčí) materiál a třeťak kvůli ceně baterií (když pomineme, že i ty nejlepší možné baterie pořád za moc nestojí, jsou hlavně šíleně drahé)
zase zamindrákovaný duchoň.ten ty diesly tak nenávidí, že to snad ani není normální:-D
já to vidím tak, že všechny socky co si nedokázaly přidat pár tis. na naftovej motor, se teď navážej do majitelů dieslů protože si v duchu musej dokazovat jaký maj péro.Přitom žádný majitel dieslu nic podobnýho nedělá (a že by mohl (dvojnásobný toč. moment, nízká spotř., tah odspodu...)
naopak, socky si koupi starej vylagrovanej naftak, protoze si mysli, jak usetri a ze ma "kroutak".nejsem nijak starej, ale pamatuji casy, kdy lidi ani netusily, ze krome vykonu motoru se udava i tocivy moment (kroutak), az narustem rachoticich naftaku bez vykonu zacaly jejich majitele argumentovat, ze maji "kroutak".Ne ze by tocivy moment byla nedulezita hodnota, ale ten argumentovany "kroutak" je dulezity hlavne pro nakladaky, kamiony, lokomotivy, atp...Pro mne je vedle hodnoty tociveho momentu dulezita i hodnota vykonu a u osobniho auta obvzlast. Vykon neni zadarmo, takze vykonu odpovida i spotreba.A jeste k tomu "tahu odspodu", moderni naftak az tak uplne "odspodu" netahne, musi se casto radit, proto uz nestaci 5 st. prevodovka, ale bezne je 6 st.
já to vidím tak, že socky co si nechají pro korunu koleno vrtat, doma topí komunální odpad a žerou blitky z Lidlu investovaly svoje úspory do smrdutého dieselu s vidinou úspor na phm. Že je jejich auto smrduté sockám nevadí, hlavně že ušetří pár halířů na kilometr.
Je videt, ze jsi fakt expert. Kolikrat jsi v tom lidl byl? Muzes mi rict, v cem je treba vesela krava z lidlu horsi nez z kramu u nas za barakem? Krom toho ze je levnejsi? Nebo v cem jsou jogurty florian horsi nez ty samy o kacku drazsi? Nesmis kupovat to nejlevnejsi a jejich znacky a je to kram jako kazdej jinej. A jestli zavidis, ze u vas jeste neni, tak si z toho nic nedelej.J kdyz se tam dvakrat tydne zastavim, kdyz jedu z prace(krom toho, ze u nas nema nikdo jinej po sedmy vecer otevrino), tak usetrim rocne 5t oproti kramu za barakem. A ver, ze pokud nekupujes nahrazky, ale normalni potraviny, tak nikdy nedostanes za dvojnasobnou cenu dvojnasobnou kvalitu. (ver, manzelka dela kontrolorku)
Protože je v Lidlu nemají! Mají tam jen samé levné nepoživatelné německé sračky ... :-))
nebreč, třeba doma s rodinkou na pořádný auto taky našetříte. No a hol když né, tak 1.3 felina sockám taky k životu stačí;-)
Teď jsi to trefil. Jelikož nemám na novou Oktávii TDI, tak jsem si koupil 2,8l řadový šestiválec a každý den de polštáře brečím, protože to nejezdí za 4,5l/100km :-D
njn jsem dva,ale sakra nějak mi to nevadí...... :)
ty voe ty seš socka a ještě se tím chlubíš ? :-D
No ono by se to dalo taky otočit, že socky šetřivé jsou naopak majitelé dieseláků a někteří řidiči, kteří v zaměstnání jezdí s větším autem na diesel tak i socky zlodějské (zrovna nedávno jsem se o tom bavil s majitelem autodopravy). Jinak si myslím, že všichni jsme stejná hovna na stejné lodi, tak není třeba se povyšovat ani ponižovat.
Ja naftu mám a něco tak hrozného, jako jsou naftové motory se vidí jen výjimečně. Točák je na nic, když chybí výkon, navíc kopance, úzké spektrum otáček, tragická nutnost neustále řadit, spotřeba pěkná pouze na papíře a takto mohu pokračovat dál.Nedostat naftu z jisté nutnosti, nikdy bych nešel dobrovolně do takové tragédie a člověk, co to udělá dobrovolně by se měl jít léčit.
Benzinovy motor je super na zavody- nemusim tolik radit, ale co se tyce spotreby? Imreza- 17l/100km 300PS a A6 8,5l/100km 270PS v dieslu-obe auta jsou 4kolky... Co se tyce prubeho kroutaku nic, vse, nic, nic- to je typicke jen u WV a jejich 4valcu- tak to nehazej do jednoho pytle. Kupujici prumerne skodovky chteji prave ten POCIT, ze to tahne od spodu a uzit si alespon toho chvilkoveho kopance- kdyz pak nic..
nebudu komentovat jakkoliv tvou myšlenku...ale srovnávat Imprezu WRX STI proti A6cte?... nevim nevim....hodnota PSI, není něco podle čeho kategorizuješ......
Radku, přestože s tvými politickými názory v podstatě souhlasím, tvůj názor ti taky neberu, tak forma, kterou na AR poslední dobou předvádíš je naprosto otřesná.Teď k tématu:Máme doma dvě dieselová (turbo a atmosféra) a jedno benzínové auto (delší dobu jsme navíc jezdil s dalšími dvěma benzínnovými). Výsledek je ten, že pokud si budu chtít zablbnout a opravdu využít "vysoké spektrum otáček", tak jasně že si sednu do benzínu. Ale na běžnou dopravu, na kterou má auto většina lidí na silnici se nacházejících, mi přijde diesel mnohem rozumnější - vysoký točivý moment při nízkých otáčkách, který umožňuje levnou jízdu, navíc s dostatkem výkonu pro zrychlení bez nutnosti podřazovat.Jistě že má každé palivo své výhody i nevýhody, zmiňovat však jen jedno je rozhodně nehodné kohokoliv kdo chce aby ho brali ostatní vážně.
Muzete mi vysvetlit co mate porad s tim uzkym rozsahem otacek u dieselu, kdyz v rozsahu 2000 az 4000ot. (zpravidla max. u dieselu) to udela stejnou praci jako u benzinu, kde to musite tocit od 2000 do 6000? To vas vazne tak trapi ze motor vytocite jen o 2000ot a ne o 4000ot? Jakou v tom vidite vyhodu?
řazení...samozřejmě mám benzín
Jak razeni? Kdyz na stejne zrychleni a stejny kvalt potrebuje benzin vytocit o 2000ot vice, to je vyhoda?! Nez se ti ten benzin rozkouli, na tech 6000ot, diesel ma srovnatelny vykon uz o 2000ot drive. Mas to nejake pomotane v hlave ;-)
A kdo ady zakladal vlakno Tdi versus Dci a desne se chlubil spotrebou a jak to jede?:-D
Kdyz redaktor autorevue napise, ze by se clovek, ktery si koupi dobrovolne naftove auto mel jit lecit, pral bych mu, aby vsichni, kdo si dobrovolne koupili naftove auto, prestali chodit na tyto stranky.B-]
No hlavně by měli přestat jezdit.
Aha,a ty budeš pak psát o čem ???? Chudáku !!
:-D (to byla myšlenka dne!)
:-D
běž si vyloupat pupínky na tváři :)zkus to napsat tak, aby ti to někdo věřil. Ty jsi viděl diesla tak leda z 10 metrů:-D
Za to ty sedis na kapote uzivajic vibrace s rukou v kalhotech a cekajic na samovolnou emisi...Mimochodem, nebrec, me je te lito, ze sis koupil ropak...
zase jedna socka s 1.8 benzín / ojetej focus
Sam mam pomalu patnact let stare tdi. Zadny commonrail, ale obycejne vstrikovaci cerpadlo skoro jak na traktoru, pominu li jeho el. ovladani. A jediny benzinovy motor, za ktery bych menil je nove TSI od VW, takze az TSI motory budou pro me dostupne, bude pro me nedostupny zase benzin. Je treba si uvedomit ze starsi TDI, hlavne 81kw varianta, umi jezdit i bez problemu pod 5l. Jednou s timto motorem jsem jel do svicarska a zpet za 4,7. Auto bylo naslapane po strechu. I kdyz benzin je radove o tri az ctyri koruny levnejsi, normalni benzinaky si vezmou tak o dva litry vice nez normalni naftaky. Samozrejmne pomijim rozdily v povinnem ruceni v porizovaci cene a v servisnich nakladech. Rozhodne pokud si kupujete auto kolem dvou set tisic, kupoval bych radsi starsi naftak od vw. Auta ktera s timto motorem najedou pul mega kilometru a porad bez problemu jezdi, nejsou vyjimkou. Pomer cena/vykon je pak uzasny. Par takovych znam :)
Tak s timhle prispevkem docela souhlasim, sam mam starou dobrou 1.9 TDI/66 AGR s klasickym cerpadlem. dlouhodobou spotrebu mam kolem 5.5 litru (dle pocitace, poslednich 8k km, vetsinou po Praze, do CB a B, obcas Nemecko) coz oproti srovnatelnemu benzinu (pocitam 1.6) je minimalne o 2 litry mene, ne-li o vic. i kdyz uvazime 40 kc/litr u nafty a 30 kc za litr u benzinu, stale to vychazi 220 x 225 Kc na 100 km ve prospech nafty, cili nepocitam, ze by byl benzin ekonomicky vyhodnejsi. Rozdil dalsich nakladu je zanedbatelny - vymena oleje po 15000 km, jednou za 30k/k vymena vzduch/naft filtru. Souhlasim s autorem, ze v pripade PD je uz situace ponekud jina a to zejmena diky ekologickemu priduseni motoru na strane nakladu na palivo a diky vyssim tlakum a tim padem vice namahane konstrukci a nizsi spolehlivosti na strane druhe. Tady pravda, z tak jednoznacna vyhoda dieselu neni...Souhlasim tez s predchozim prispevkem, ze 1.8TSI by nemusel byt spatny motor a uprimne, kdybych se mel rozhodovat mezi 2.0TDI/103 kw a 1.8TSI, tak by vitezil asi TSI - ono to PD TDI uz tak vybornou spotrebu nema...Uplne nejlepsi by als bylo vzit stary 1.9 TDI/81 kw, pridat k nemu jeden valec (sestivalce uz byvaji zase ponekud rozezrani) a jinak na nem nic neresit. Pravda, neni to prilis ekologicke, na druhou stranu co se ekologie tyce, nemohli by se ekologove na chvili soustredit zase na neco jineho a nechat autoa chvili na pokoji? Co treba demonstrace proti elektrarnam na fosilni paliva?
svatá prostoto - argumentovat to prastarým smradlákem plnícím sotva euro3 ...... ne že to není příliš ekologické - je to zdraví ničící čuňárna!!! elektrárna na fosilní paliva je asi tak o 99,9% ekologičtější!!!
Ty trubko, nase JEDNA ceska nejvetsi elektrarna na fosilni paliva ma rocne o par procent VETSI emise, nez VSECHNY cesky auta, kamiony, vlaky.... Az pozaviraji vsechnu tu hruzu a bude se delat elektrika z atomu, bude na svete lepe a nemusi se resit nejaky auta vubec... :)
myslíš zřejmě emise CO2, zatímco já myslím emise škodlivin ;-)
A všiml sis někdy toho, že ta elektrárna narozdíl od aut nestojí uprostřed města?A neargumentuj tím, že je to jedno, protože se to stejně "roznese" vzduchem. Komíny se staví tak,a by největší spad byl kolem vzdálenosti 10km od fabriky/elektrárny/spalovny.
Jeden kratkodoby problem je, ze nekdo dostane mrtvici, protoze mu pod okny stoji denodenne zacpa kamionu a on to dycha. Jak to vyresit? Udelat obchvat, nebo ja nevim co. Proste sranda.Hlavni problem je to, ze se kaci pralesy a spotrebovava se cim dal vice kysliku. To zadnym obchvatem nezmenis a kdyby to dospelo do problemove faze, zadnym ukonem se to jednorazove nezastavi, neopravi. Chapes? Nejde tu o smrad...Asi te chapu, tobe je to jedno, hlavne kdyz ti nesmrdi auta pod nos, at se treba svet posere.
Myslim ze plni Euro 2, ale porad patri mozna mezi 20% nejekologictejsich aut vozoveho parku v CR;-) Je uplne jedno, co je ekologicke a co ne, zalezi na tom, kam se zameri focus medii... bohuzel...Az budu mit na to kupovat si kazde 2 roky nove auto, urcite budu smyslet ekologicteji.Elektromobily taky nejsou marne, bohuzel si napriklad nedovedu predstavit dobijeni ve spolecne garazi...
20% nejekologičtějších aut? No možná v nějaké registru, ale z těch co jezdí po ulicích je rozhodně v té smrdutější polovině... (v Praze teda určitě)
a teď si vem, že stačí jeden blbec v čistém dvoulitrovém benzínu a sežere tolik paliva, že by za to mohli jezdit dva takoví, jako ty. Pak nemá na planetě docházet ropa.
byla to ironie a nebo to bylo míněno vážně?
řekl bych, že tak půl na půl...ale spíše v tom kladnem smyslu:)
Zemní plynZemní plyn je vysoce výhřevný přírodní plyn bez barvy, chuti a zápachu s výbornými užitnými vlastnostmi. Jeho hlavní složkou je methan a ethan.LNG (Liquefied Natural Gas)LNG je zkratka označující zkapalněný zemní plyn.CNG (Compressed Natural Gas)CNG je označení pro stlačený zemní plyn, používaný jako palivo pro motorová vozidla.LPG (Liquefied Petroleum Gas)LPG je označení pro směs topného plynu propan-butan.
LPG forever :-))))))))))
Je aby to taky nezdrazili :-( Zatim kupuju od 13,90 po 16,20kc za dm3 a se spotrebou do 10dm3 se muzu jen smat :-D
rad bych, ale narazi to na problem s rezervou :(
Není rezerva součástí povinné výbavy?
uz si niekedy potreboval rezervu ? :-) ja teda nie. ale stavim sa, ze keby som si prehodil rezervu na LPG, tak na druhy den ju budem potrebovat
REZERVU MAM V TEPLE V GARZI NEKOLIK LET A POHODICKA :-D
Diesly neskončí, stejně jako neskončily benzíny. Nakonec skončí oba najednou, ale to ještě bude hodně dlouho trvat, naštěstí pro mne, pro "ekology" asi ne.
Ono není třeba nadávat na ekology. Kdo z vás by chtěl dennodenně dýchat naftové výpary a žít krátký život a kdo by chtěl auto na elektřinu, žádný smog, žádné jedy v ovzduší jen čistý vzduch.Já myslím, že to první chtějí jen zaslepení blázni. Bohužel svět z nás dělá blázny už tím, že v případě, že nechceme ani benzín ani naftu, máme jen velmi omezené možnosti. Pro dobro nás všech doufám, že to výrobcům aut brzy dojde a objeví nový potenciál. Ale bude to až tehdy, když ropa zdraží o 200 či 300%?
Problém bude v tom, že ropní magnáti mají dost peněz k tomu, aby přesvědčovali automobilky k tomu, že "alternativní způsoby pohonu nejsou potřeba". Protože dokud bude ropa, budou mít ropné společnosti zájem na tom, aby nic jako alternativní paliva nevznikalo, resp. se neprosazovalo.
tiez si to myslim... casom sa to nejako vyrovna + dufam, ze pribudnu aj dalsie druhy alternativnych pohonov (etanol, palivove clanky)... ked sa spotreba rozdeli medzi viac druhov paliva, tak to bude len dobre... ;-)
"Neodborník" řekl jednou větou to, co nedokázal autor článku říci na celé stránce textu. Jetlipak pan autor ví, že v součtu osobních a užitkových se drží diesely stabilně nad 40%??? Ať si prohlédne data a pak blábolí ty svoje výplody.Moc se mi také líbilo že benzíny mají pouze samé výhody, zatímco diesely mají pouze nevýhody. Gratulace k takto vyváženému článku!!!!!
Po přečtení článku abych začal litovat, že už nemám svojí Fábii 1.4 MPi (50 kW), ale toho Superba s tím hrozným 1.9 TDi (96 kW), který vlastně nemá žádné výhody.Jako sranda dobrý, ale jeďte s benzínem Praha - Havířov při 180 km/h pod 7 l/100km ;-)
jj máš pravdu,s tím souhlasím,ať si tu mele každý co chce,ale když srovnám dva dvoulitry benzín ver.nafta tak na dálku pojedu při 150 km/h s naftou minimálně o 1,5 ltr.méně jak s benzínem..... toto je potřeba brát v úvahu......
aha, 1.5 litru to te opravdu vytrhne. ja bych teda radsi platil o 30 haliru vic na km (6 v nafte za 35 vs 7.5 v benzinu za 32) nez jezdil s kadla-kadla cmoudicim traktorem. nazor potvrzen v 2.0 16v v omeze, kde se da jezdit za 7.5 podle predpisu, nebo za 10 kdyz se clovek neomezuje (kamarad s vektrou se stejnym motorem je na tom stejne). Ropa patri do kamen, zvlast pri techhle cenach ;)
No nevím, za 10L/100km jsem jezdil právě s tou Fábií 1.4 MPi při 150 km/h (praha - brno - praha). Byť lze říct, že šlo o blbý motor (jak konstrukčně, tak konkrétní typ), tak si nemyslím, že by při stejné rychlosti a podmínkách byl mezi supem 1.9 TDi a třeba 1.8 (nebo co se tam dávalo) rozdíl jenom 1.5 L/100km ;-)Navíc většina zakomplexovaných benzínářů zapomíná na mou, byť malou, skupinu lidí, kteří prostě mají rádi ten motor jako takový
Ale ja nejsem zakomplexovanej benzinak :) pokud by diesel necmoudil a nechrochtal, tak by me asi nevadil. Nechapu, jak ten motor muzes mit rad. Pokud se ti libi kopanec od 2000, to lze zazit i bez dieselu, pokud se ti libi, ze uz je to na 3000 pomalu mrtvy... :DAle pri rozdilu tech 4Kc se uz proste nevyplati v osobaku diesel. Timto padla posledni basta jeho vyhod - cena spaleneho paliva na kilometr. Jen na palivo ale auto nejezdi, ze. Osobne si myslim, jak uz tu vic lidi psalo, ze moderni diesely slozity jak raketoplan jsou past na penezenku.
V Evrope tak stoupl podil naftovych aut, ze ji je proste malo. Jeji cena poroste jeste vys. Ale aspon ze casem treba bude dat ve mestech dychat
Omyl. Nafty je z ropy několikanásobně víc než benzínu. Benzínu už byl nedostatek v sedumdesátých letech. Proto se benzín vyrábí krakováním z těžších podílů ropy tedy z podílů pro naftu. Cenu manipulují obchodníci uměle, aby co nejvíce vyrejžovali. Vychází z toho, že pokud je provoz na jedno palivo levnější a spotřebitelů je mnoho, takže rychle nemohou přejít na něco jiného budou nafty budou šroubovat tak vysoko, jak to jen zákazníci snesou. Zisk je zisk. Stát jen radostně přihlíží jak se mu sypou spotřební daň a dph ze součtu ceny phm a spotřební daně. Stát je organizované násilí - V.I.Lenin.
To je samozrejme pravda, ale to nic nemeni na faktu, ze diesel je totalne neekologicky. Benzin je cista latka a spalovanim vznikaji plyny, ale diesel je jen zjednodusene ropa bez a asfaltu a to co se line z tech vyfuku je strasny. Majitelum dieslu to nevadi, protoze ten coud je za nima a proto jim to nevadi a nenechaji si to vysvetlit
mno, tak si predstav taku vec, ze repka olejna, ktoru tak dotuje Unia a ktoru primiesavaju do paliva, produkuje pri spalovani omnoho toxickejsiu latku ako sama nafta. A to nehovoriac o tom, ze jej pestovanie zatazuje ekosystem, pretoze repku treba silno chemicky osetrovat. A ked to plati unia, tak preco nie...takze aby si sa nakoniec necudoval, ze ta nafta bude nakoniec zelensia ako bio-eko-ultra-palivo... samozrejme sa o tom nikde moc nerozpisuje, ale sleduj dalsie roky, ako budu repku pomaly stahovat z obehu. ;-)
rockblock ma recht...
benzin, a cista latka ? :-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D:-D
a benzín je totálně ekologický:-D:-D:-D:-D:-Dzaveď si vejfuk do kabiny a pak se při tom ukájej:-D
Benzín je tvořen především aromatickými uhlovodíky. Lineárních uhlovodíků je v něm jen minimální množství. A to má do čisté látky hooodně daleko.
Je to presne naopak. Benzín je tvorený hlavne alifatickými (lineárnymi) uhľovodíkmi. Aromatické (benzén, toluén) sa doňho len pridávajú, v malých množstvách, kvôli zvýšeniu oktánového čísla.
Kravina. Úplná.Složení benzínu je dáno normou EN228 a ta praví toto (jde o limitní hodnoty):aromáty : 42%olefiny: 21%polární látky: 15%alkany: zbytek do 100%v benzínu tedy jednoznačně převažují uhlovodíky aromatické, mimochodem benzen a toluen nemají se zvýšením oktanového čísla zhola nic společného.
Autor článku má pravdu. CO2 je nový bůh ekologických fašistů. Diesel = rakovina. Filtry pevných částic jsou podvod na lidi. Největším nebezpečím pro planetu jsou zelení fašisté. Ne ekologové
Tý vago, už je tu zas rovnice "Diesel = rakovina". To musel vymyslet někdo hrozně chytrej - už to mám - on je tu s námi na Ar primář Sova. Ehm, a při té příležitosti bych poprosil pana doktora o další moudra (klidně i něco z ortopedie).
ssnižováním CO2 se EU snaží snížit spotřebu. To jsou ale složitější vztahy, na které duchoňův pamozek nestačí
Nepovídej :-D:-D:-D
Spotřeba ropy a tedy paliv pro osobní dopravu netovří nijak velký podíl z celkové spotřeby. I kdyby klesla spotřeba aut o 10-20% tak v globále je to zanedbatelné množství. Navíc se čím dál více ukazuje, že ono škaredé CO2 nezpůsobuje globální oteplování jako takové, ale je naopak následkem globálního oteplování.Takže proč nesnižovat spotřebu, proti tomu nikdo nic nemá, ale je to jenom populismus. Automobilky nasazuji turba do motorů, aby vykazovaly při laboratorních měřeních nižší spotřeby, ale v reálu mají spotřebu stejnou, resp. většinou vyšší.Celkově je to jenom habaďůra na jednoduše smýšljící lidi, kterým stačí prosté a účelové inofrmace na úrovni TV Nova.
Ono je to jeste slozitejsi. Stale prisnejsi emisni limity totiz spotrebu spis zvysuji.
10-20% ?:-Ojá jsem naopak někde četl, že auta dnes dělají skoro 90% celosvětové spotřeby ropy
Co jste to četl? Vždyť jen okolo 8% ropy se spotřebuje pro výrobu elektřiny ;-)
presne tak, ziadnych 90% to nie je, letecka a lodna doprava je o kus narocnejsia na palivo ako cestna (jedina nevyhoda cestnej su naklady na cesty), plastovy priemysel ma tiez slusnu spotrebu, vykurovaci olej je tiez slusna cast, nezabudnut na chemikov a farmaceutikov (aj oni maju radi ropu), jemne organicke rozpustadla, hnojiva (vela uhlika, siry, dusika)...ropa nejde len na dopravu a myslim, ze by bolo zaujimave porovnat mnozstvo ropy pouzitej na vyrobu vozidla a mnozstvo potrebne na jeho prevadzku
To bys klidně mohl pokračovat "na výrobu asfaltu, mazutu, ..."Ale ono to není tak lehký. Jelikož se ropa upravuje frakční destilací a benzín a nafta jsou v podstatě jen jedny z těchto frakcí, tak se nedá říct, že by "nějaká" ropa se použila k výrobě benzínu a "nějaká další (jiná)" ropa k výrobě plastů nebo asfaltu, protože oboje se dá vyrobit "z té jedné" ropy, kde by se akorát zbytek musel stejně vyhodit.Nicméně já doufám, že se co nejdřív přejde na jiný paliva, protože země OPEC, to je banda nenažraných zlodějů. My tu platíme 35kč za litr smradlavýho mazlavýho hnusu, oni si stavějí 800m vysoký mrakodrapy na umělých ostrovech. Je tohle normální? Bohužel je.
pozor, nejvic z tech 35kc dostane stat! i kdyby na krasne nejake palivo bylo za 50/km, tak kde se vezmou penize na silnice atd.? (ikdyz to tak z nasich silnic a predrazenych dalnic nevypada, tak jsou to obrovske prostredky co se vynalozi na udrzbu nedejboze na staveni novych. proste jezdit autem v te podobe co existuje ted je obrovsky luxus, ktery si lidstvo imho nemuze dovolit. jen vetsina lidi to nevidi...)
No, ja bych se tak neradoval, stoupne spotreba benzinu, stoupne jeho cena, neni co resit...
Právě. Každej, kdo utrpěl ve škole aspoň hodinu ekonomiky někdy viděl graf nabídky/poptávky a pokud dával trochu pozor, zaslechl i něco o trendech...
No právě...ty seš přesvědčený o tom, že různé VŠ, které produkují novinářské odborníky na všechno, např. humanitní studie, žurnalistika atd., že se tam učí nějaká ekonomie? To i na gymplu zcela ojediněle. Pak se nediv. Učí se tam, jak dělat bulvár, a ani to pořádně ne.....B-]
Dovolol bych si jako vystudovaný novinář podotknout, že autor tohoto článku nemá o novinářské práci ani potuchy. Jinak samozřejmě s tvrzením, že ta škola je k hovnu, plně souhlasím :-)
Přesně tak, současné ceny nafty jsou spekulativní.A pokud se týče, toho, že když o korunu stoupne cena nafty, tak duchem prostí začnou běhat po bazarech, prodávat své HDI a kupovat beznínové jednačtyřky, a když se to otočí, tak naopak, toho se neděsím. Víc se děsím toho, že jde o stejnou skupinu lidí, kterým stačí před volbami říct, že příslušná strana jim zvedne dětské přídavky o 24% a postaví dva miliony kilometrů dálnic a oni stejně bezmyšlenkovitě jí běží odevzdat své hlasy.
ať si kdo chce co chce říká benzín je benzín je spolehlivější na spotřebu sice nákladnější ale na opravy poměrně lacinější
Diesel = Šmejd !!!!!!! to platilo tak před 15letama, dneska je to právě naopak kvůli vývoji dieselu který jde pořád dopředu a benzín už každej rok zaostává jak spotřebou, slabým točivým momentem - tudíž když auto naložíte na dovolenou nebo vezete tři a více lidí tak to jede jak 105tka v posledním tažení a musíte to honit do otáček jak gumovou kačenu ... ale hlavně dízly sou mnohem více kupředu díky kvalitě, a motory vydrží mnohem déle než benzínové motory které zůstaly na vrcholu v minulém století ...
No a kapitolou samou o sobě jsou samozřejmě referentská auta s TDI, která když se dávají do bazaru mají najeto třeba k půl milionu kilometrů a druhý den se prodávají jako leštěnky po starším pánovi s 90 - 120 tisíci kilometrů.
No a jak to souvisí s tématem pana redaktůrka?:-(
Neřekl bych, že benzín je spolehlivější. Naftové motory se používají třeba u strojů proto, že mají větší spolehlivost i životnost. Stejně tak u auta, když se naftový motor udělá pořádně a náležitě se s ním zachází, vydrží mnohem déle než benzín, výjimkou nejsou legendární naftové Mercedesy s najetými miliony kilometrů. Jiná věc je to, že výrobci ty diesely hodně flákají s ohledem právě na zvýšení servisních nákladů, protože potřebují živit servisy. Takže je potřeba diesel vybírat s ohledem na dlouhodobé zkušenosti uživatelů, které se shánějí těžko, ale dnes už jednak existuje na to spousta serverů a jednak třeba i na lidovky.cz vyloženě otevřeně rozebírají problémy ojetých aut, což je na přemarketingovaný stav většiny ostatních periodik docela přínosné, vděčí za to myslím Tipcars, kde mají velké zkušenosi s ojetými auty, takže tam se také hodí docela se podívat. Samozřejmě, bolesti dnešních naftových motorů jsou vstřikovače, filtry pevných částic, apod. zkrátka všechen ten balast v rámci ekologie, který je samozřejmě přínosný, ale výrobci ho podle mého názoru schválně dělají hodně poruchový a předražený. Třeba ty vstřikovače za 15 a více tisíc Kč za kus, nebo dostatečně nechlazená turba (když nemají třeba vlastní okruh s kapalinovým chlazením), to je vyloženě výsměch zákazníkům.
u stroju se pouziva hlavne kvuli vysokemu krouticimu momentu a nizsi spotrebe. benzin ma vseobecne lepsi spolehlivost a nizsi naklady na servis. kdo nechce, nevidi...
hmm, až nato, že ten náklaďák udělá 500tis za tři roky a lokomotiva meloun za rok. :-DMyslíš že u 16litr. motoru je to pořád hlavně o Nm
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.