Bentley Mulsanne v nové „řidičské“ sérii z dílen Mullineru

Na loňském autosalonu v Ženevě Bentley představil svůj zcela nový sedan Mulsanne. Letos na stejném místě zazáří nová série s plným názvem Bentley Mulsanne Mulliner Driving Specification.

Jméno kdysi slavné britské karosárny Mulliner, jež se v poslední době objevovalo pouze v programu nadstandardních prvků nabízených pro vozy Bentley, se vrací v plném lesku na výsluní. Automobilka Bentley totiž pro nadcházející autosalon v Ženevě připravila premiéru speciální edice Mulliner Driving Specification odvozené z nového sedanu Bentley Mulsanne.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne Mulliner Driving Specification

Podle tvrzení špiček značky Bentley, jež patří do impéria VW Group, je série Mulliner Driving Specification zaměřena na zákazníky, kteří hledají „sportovní vzhled, pocit a náturu“. Přesto nijak výraznou proměnu osobnosti nečekejte, neboť úprav je na autě až trestuhodně málo.

Bentley

Bentley Mulsanne: šlechtic na kolech na prvním pořádném jízdním videu

Kola dělají auto, to je známá věc, a na Mulsanne Mulliner Driving Specification se kromě nich zvenčí neudálo prakticky nic významného. Novinka disponuje robustními, jedenadvacetipalcovými litými ráfky obouvajícími nízkoprofilové pneumatiky o rozměru 265/40 ZR21. K mání budou v řadě druhů barevných odstínů (na snímcích vidíme povrch leštěný do vysokého lesku).

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Zvenčí se nová série od základního provedení sedanu Bentley Mulsanne liší pouze v detailech

Ve spodní části předních blatníků najdeme zdobné chromované mřížky ventilačních otvorů s vylisovaným nápisem Mulliner, čímž soubor exteriérových úprav edice Mulliner Driving Specification prakticky končí. Více změn si všimneme v interiéru vozu směřovaném k ještě opulentnější dávce luxusu.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Sérii Mulliner Driving Specification provází příkladná péče o detaily

Prostor pro posádku je do nejmenších detailů čalouněn pravou, kontrastním stehováním zdobenou kůží špičkové kvality, jež na středech sedadel a dveřních obkladů nese prošívaný „diamantový“ vzor. Boční prahy jsou zdobeny plaketami s nápisy „Handcrafted by Bentley Mulliner, England“ a pedály jsou vyrobeny z odvrtávaného hliníku.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Středová loketní opěra ukrývá chladničku na dvě lahve sektu

A nyní ke slibovaným „sportovním“ genům. Ty jsou na palubě vozu zastoupeny prakticky pouze přeprogramovaným elektronickým řízením adaptivního pérování, řízení, stabilizace a dalších soustav sdružených v rámci systému Drive Dynamics Control. Ten dostal nový jízdní režim Sport, který vozu údajně zajistí „lepší stabilitu a ovladatelnost a přesnější řízení, aniž by tím utrpěla úroveň jízdního komfortu“.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Pod kapotou se nic nezměnilo, novinka zůstává poháněna vidlicovým osmiválcem s tradičním objemem 6,75 l, přeplňováním dvojicí turbodmychadel a výkonem 512 koní (377 kW), který Bentley Mulsanne rozjede až na 296 km/h, přičemž zrychlení z 0 na 100 km/h trvá 5,1 s.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nové střešní okno bude k dispozici také pro "standardní" verze modelu Mulsanne

Spolu s edicí Mulsanne Mulliner Driving Specification značka Bentley v Ženevě představí také několik novinek pro výchozí řadu Mulsanne. Patří mezi ně například speciální, elektricky ovládaná chladnička na šampaňské ukrytá ve středové konzoli mezi zadními sedadly a doplněná ručně vyráběnými křišťálovými skleničkami nebo rozměrné skleněné střešní okno nad předními sedadly.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků