Bentley Mulsanne: svěží klenot se představuje

Dost bylo tajností. Nový „Velký Bentley“ je zde, a to pod staronovým označením Mulsanne. Čím se pokusí překonat Phantom od „Rollsu”?

Neoficiální premiéru si podle plánu novinka Bentley odbyla na renomované soutěži elegance Pebble Beach Concours D'Elegance v kalifornském Monterey, což bylo jistě více než důstojné místo pro prezentaci nové vlajkové lodi. Na jevišti se zde nový Mulsanne představil po boku slavného osmilitrového vozu W. O. Bentleye z roku 1930, jenž byl posledním velkým vozem značky navrženým a vyráběným pod vlastní střechou (současná řada Continental totiž sdílí některé díly a skupiny s jinými typy mateřského koncernu Volkswagen Group). Tedy až do včerejška.

Nový Mulsanne přichází po osmi desetiletích jako zcela originální konstrukce aspirující na nejvyšší současné cíle ve světě luxusního cestování. Navržen byl v britském Crewe, kde se bude od příštího roku rovněž vyrábět, a sice v jedné z nejmodernějších továren na světě. Drobnou vadou na „čisté kráse“ tak může být jen Dr. Franz - Josef Paefgen, který je dnes nejvyšším mužem značky Bentley a v Monterey nový typ Mulsanne představil.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Vývojový tým pracoval pod taktovkou Dirka van Braeckela a vytvořil mohutný cestovní automobil, jenž v sobě spojuje historická témata, ovšem v čistě moderní interpretaci. Důraz na sportovní tradici se zračí nejen v nově stylizovaném emblému letícího písmena B na chladiči, ale především ve výběru staronového označení Mulsanne, jež odkazuje na slavnou, stejnojmennou pravoúhlou zatáčku starého okruhu Le Mans.

Právě tam se vozům Bentley kdysi podařilo vydobít celkem šest vítězství. Bentley 8-litre se světu představil v roce 1930 na londýnském autosalonu a veřejnost byla ohromena. Vůz jezdil až 160 km/h a představoval jeden z nejvýkonnějších sportovně cestovních vozů své doby. Během let 1930 a 1931 vznikla jen stovka těchto jedinečných a dnes vysoce ceněných automobilů. Není přitom divu, že se konstruktéři nového modelu Mulsanne nechali inspirovat ideou právě tohoto legendárního typu.

Nový Bentley Mulsanne se v oficiální premiéře představí letos ve Frankfurtu jako model 2011 a půjde o přímou konkurenci pro Rolls-Royce Phantom. Technické detaily se dozvíme právě ve Frankfurtu, zatím je tedy jisté, že Mulsanne dostane osmiválec, jenž vzniknul kompletní přestavbou legendární pohonné jednotky s objemem 6,75 l.

Na další podrobnosti o britské novince si ale ještě budeme muset počkat. Snad ne celý další měsíc, který zbývá do startu frankfurtského autosalonu...

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 30 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků