Bentley Mulsanne: Phantomobijec detailněji

Bentley podrobněji představil svoji zbraň namířenou především proti svému někdejšímu sourozenci, značce Rolls-Royce.

Zcela nový model Mulsanne připravovaný pro rok 2011 slavil svoji předpremiéru na tradiční soutěži elegance v Pebble Beach, o čemž jsme vás informovali na tomto místě. Nyní se plně představuje na autosalonu ve Frankfurtu a to si nesporně žádá doplnění nových informací i fotografií.

Vzhledem k exkluzivitě se nelze divit tomu, že konkrétní vůz řady Mulsanne bude vznikat plných osm týdnů, a to s převahou ruční práce. Design karosérie je kombinací impozantní robustnosti, klasických prvků včetně přídě s odkazem na typ S z padesátých let a moderních proporcí. Zachován byl typický tvar chladiče, a to včetně zasouvacího znaku ve tvaru letícího písmene B, jenž se ale bude dodávat za příplatek. Dojem sportovních ambicí podporují ráfky s průměrem dvacet, na přání pak jedenadvacet palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Takový automobil si pochopitelně žádá odpovídající pohonnou jednotku. V případě nového modelu Mulsanne se jedná o zásadně modenrizovaný osmiválec s tradičním objemem 6,75 l, který však v rámci omlazovací kúry obdržel i proměnné časování ventilů a další technologie zaměřené na snížení spotřeby. Soustava ovládání ventilů v běžných provozních podmínkách jednoduše zavírá ventily čtyř z osmi válců a v podstatě je dočasně vyřazuje z provozu. Ano, není to nic nového pod sluncem. Nově byly zkonstruovány písty, ojnice a klikový hřídel, jež mají přispět ke snížení tření a zrychlení reakcí na pokyny plynového pedálu. Výsledkem je výkon 505 koní (370 kW), přičemž točivý moment má vrcholit již při 1 800 ot./min., což je u atmosféricky plněného motoru znamenitá hodnota. Výkon se na zadní kola přenáši skrze osmistupňovou převodovku značky ZF s možností řazení pomocí páček na volantu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zcela nově byl navržen podvozek, přičemž jeho moderní technologie zůstanou pro typ Mulsanne exkluzívní. Jednotlivé prvky jsou v porovnání s dosavadními vozy značky lehčí a tužší, což má zlepšit jízdní komfort i stabilitu. O pérování se stará nový pneumatický systém kombinovaný s tlumiči s plynule proměnnou charakteristikou. Mezi jeho výhody patří stavitelná světlá výška v závislosti na provozních podmínkách a rychlosti. Soustava Drive Dynamics Control se ovládá otočným spínačem uloženým vedle voliče automatické převodovky a lze volit z režimů Bentley, Sport a Comfort, jež obsahují přesné odladění pérování a dalších řídicích systémů. Čtvrtá poloha s označením Custom pak řidiči skrze vestavěný multimediální systém umožní nastavit jednotlivé prvky k jeho plné spokojenosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nebyl by to správný Bentley, kdyby si jej zákazník nemohl přizpůsobit svému vkusu. Díky tomu lze Mulsanne objednat v jednom ze 114 barevných odstínů, jež sahají od podivných tradičních barev přes speciální saténové a perleťové povrchy až po dvoutónové kombinace. Podobně rozsáhlá je též paleta nejrůznějších obkladových materiálů používaných k čalounění interiéru včetně rozličných dřevěných dýh a kožených potahů, jež se dodávají v čtyřiadvaceti základních odstínech. Kůže je zpracovávána podle tradičních technologií, takže vůz svoji posádku hýčká i hutným pachem typickým pro vozy z počátku dvacátého století.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Blíže k současnosti nás však přiváději moderní elektronické vymoženosti, jež jsou však ve voze rafinovaně ukryty tak, aby na první pohled nerušily dojem. Seznam je široký, zmíníme proto jen pevný datový disk pro navigaci a zábavní systémy s objemem 40 GB, osmipalcový monitor, konektivitu přes Bluetooth nebo dvacetireproduktorovou audiosoustavu Naim. Ačkoli nový Mulsanne zřetelně připomíná to nejlepší z historie značky, jedná se o skvost moderních technologií, který pravděpodobně nabídne jízdní zážitky na špici současnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků