Bentley Mulsanne: Phantomobijec detailněji

Bentley podrobněji představil svoji zbraň namířenou především proti svému někdejšímu sourozenci, značce Rolls-Royce.

Zcela nový model Mulsanne připravovaný pro rok 2011 slavil svoji předpremiéru na tradiční soutěži elegance v Pebble Beach, o čemž jsme vás informovali na tomto místě. Nyní se plně představuje na autosalonu ve Frankfurtu a to si nesporně žádá doplnění nových informací i fotografií.

Vzhledem k exkluzivitě se nelze divit tomu, že konkrétní vůz řady Mulsanne bude vznikat plných osm týdnů, a to s převahou ruční práce. Design karosérie je kombinací impozantní robustnosti, klasických prvků včetně přídě s odkazem na typ S z padesátých let a moderních proporcí. Zachován byl typický tvar chladiče, a to včetně zasouvacího znaku ve tvaru letícího písmene B, jenž se ale bude dodávat za příplatek. Dojem sportovních ambicí podporují ráfky s průměrem dvacet, na přání pak jedenadvacet palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Takový automobil si pochopitelně žádá odpovídající pohonnou jednotku. V případě nového modelu Mulsanne se jedná o zásadně modenrizovaný osmiválec s tradičním objemem 6,75 l, který však v rámci omlazovací kúry obdržel i proměnné časování ventilů a další technologie zaměřené na snížení spotřeby. Soustava ovládání ventilů v běžných provozních podmínkách jednoduše zavírá ventily čtyř z osmi válců a v podstatě je dočasně vyřazuje z provozu. Ano, není to nic nového pod sluncem. Nově byly zkonstruovány písty, ojnice a klikový hřídel, jež mají přispět ke snížení tření a zrychlení reakcí na pokyny plynového pedálu. Výsledkem je výkon 505 koní (370 kW), přičemž točivý moment má vrcholit již při 1 800 ot./min., což je u atmosféricky plněného motoru znamenitá hodnota. Výkon se na zadní kola přenáši skrze osmistupňovou převodovku značky ZF s možností řazení pomocí páček na volantu.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zcela nově byl navržen podvozek, přičemž jeho moderní technologie zůstanou pro typ Mulsanne exkluzívní. Jednotlivé prvky jsou v porovnání s dosavadními vozy značky lehčí a tužší, což má zlepšit jízdní komfort i stabilitu. O pérování se stará nový pneumatický systém kombinovaný s tlumiči s plynule proměnnou charakteristikou. Mezi jeho výhody patří stavitelná světlá výška v závislosti na provozních podmínkách a rychlosti. Soustava Drive Dynamics Control se ovládá otočným spínačem uloženým vedle voliče automatické převodovky a lze volit z režimů Bentley, Sport a Comfort, jež obsahují přesné odladění pérování a dalších řídicích systémů. Čtvrtá poloha s označením Custom pak řidiči skrze vestavěný multimediální systém umožní nastavit jednotlivé prvky k jeho plné spokojenosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Nebyl by to správný Bentley, kdyby si jej zákazník nemohl přizpůsobit svému vkusu. Díky tomu lze Mulsanne objednat v jednom ze 114 barevných odstínů, jež sahají od podivných tradičních barev přes speciální saténové a perleťové povrchy až po dvoutónové kombinace. Podobně rozsáhlá je též paleta nejrůznějších obkladových materiálů používaných k čalounění interiéru včetně rozličných dřevěných dýh a kožených potahů, jež se dodávají v čtyřiadvaceti základních odstínech. Kůže je zpracovávána podle tradičních technologií, takže vůz svoji posádku hýčká i hutným pachem typickým pro vozy z počátku dvacátého století.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Blíže k současnosti nás však přiváději moderní elektronické vymoženosti, jež jsou však ve voze rafinovaně ukryty tak, aby na první pohled nerušily dojem. Seznam je široký, zmíníme proto jen pevný datový disk pro navigaci a zábavní systémy s objemem 40 GB, osmipalcový monitor, konektivitu přes Bluetooth nebo dvacetireproduktorovou audiosoustavu Naim. Ačkoli nový Mulsanne zřetelně připomíná to nejlepší z historie značky, jedná se o skvost moderních technologií, který pravděpodobně nabídne jízdní zážitky na špici současnosti.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Bentley Mulsanne
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 780 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 75 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

včera | Milan Lažanský | 13 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků