Bentley, Lamborghini a Seat: tři zlobivé děti

Není všechno zlato, co se třpytí, mohli by si říct u Volkswagenu. Včera a předevčírem jsme vás informovali o výborných výsledcích celé společnosti. Na výroční konferenci ve Wolfsburgu zaznělo, že rok 2010 byl „nejúspěšnějším rokem“ v historii – bylo prodáno 7,2 milionu vozů a provozní zisk činil 7,1 miliardy euro. Ovšem náladu v sále všem evidentně kazily tři značky: Bentley, Lamborghini a Seat.

Britský Bentley vykázal provozní ztrátu ve výši 245 milionů eur i přesto, že bylo prodáno 5117 vozů této značky, což představovalo nárůst o 11 procent. Lamborghini prožil černý rok, prodeje klesly o čtrnáct procent na 1302 vozů a příjmy poklesly o 10 milionů eur na 271 milionů eur. Španělský Seat se jen pomalu vzpamatovával z dopadů finanční krize, loni snížil provozní ztrátu o 28 milionů eur na 311 milionů eur, prodal 340 000 vozů, což představovalo jen nepatrný růst 0,8 procenta.

Podle nejvyššího šéfa Volkswagenu Martina Winterkorna však mají všechny tři značky dobré vyhlídky. Bentley bude těžit ze stoupající poptávky po luxusních vozech v Číně a Indii, Seat se po 31 letech stal lídrem ve Španělsku a Lamborghini se rychle zotavuje.

 

Seat Exeo 1.998
Rok výroby: 2013
Stav: 140 560 km
Cena: 160 000 Kč
Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků