Bentley Continental v omezené sérii pro Čínu

Je to takřka neuvěřitelné, ale na autosalonu v Pekingu najdeme i skutečný, nepadělaný Bentley přímo od Bentley. Nevěříte?

Pekingský autosalon (běží až do 2. května) se i letos stal přehlídkou nevázaného, ryze soudružského plagiátorství, jemuž se neubrání ani produkty prestižních značek Porsche nebo Bentley. Tržní potenciál dravé Číny však nenechává klidnými ani renomované automobilky, které nyní dobývají peněženky stranických prominentů i prostřednictvím speciálních sérií. Po Lamborghini Murciélagu, o němž jsme psali na tomto místě, se pochlapili i u Bentley a v Pekingu vystavili hned dva specifické modely Continental Flying Spur Speed China a Continental GT Design Series China.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Provedení Continental Flying Spur Speed China je modifikací jednoho z nejrychlejších sedanů současnosti a kromě jiného se vyznačuje třeba použitím komfortně laděného podvozku usnadňujícího pohyb po nekvalitních cestách. Pod kapotou se nachází šestilitrový, dvanáctiválcový zážehový motor s válci do W a dvojicí dmychadel, jenž vozu umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,8 s a dosažení rychlosti 322 km/h. O kontakt s vozvkou se starají nové dvacetipalcové ráfky, výfukový trakt byl nově odladěn pro snížení hluku. A jelikož si na východě potrpí na nejrůznější ozdůbky, na karoserii i v jejím interiéru najdeme specifické odznáčky Speed China a sloupky C nesou emblémy s tradičním „letícím B“.

Verze Continental GT Design Series China se nese v podobném duchu, rozdíly tak opět najdeme zejména v interiéru. Specifické obložení palubní desky, výpní dveří a středového tunelu, nové kořené čalounění, jinak zbarvené bezpečnostní pásy, nebo zvláštní obšití volantu, to jsou detaily, kterými je tento Conti GT výjimečný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oba modely se mají vyrábět přímo v továrně Bentley v britském Crewe a údajně se vyznačují specifickým odladěním pro konkrétní požadavky čínských zákazníků. Čína je totiž pro automobilku Bentley třetím nejdůležitějším trhem z hlediska objemu prodejů a jejich růstu, během loňského roku zde i přes celosvětovou hospodářskou krizi umístila 421 svých nových automobilů. Zájmy značky zde obhospodařuje devět dealerství, k nimž ještě do konce letošního roku přibudou další čtyři.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental Flying Spur a GT v omezené sérii pro Čínu
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 67 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 39 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků