Bentley Continental v omezené sérii pro Čínu

Je to takřka neuvěřitelné, ale na autosalonu v Pekingu najdeme i skutečný, nepadělaný Bentley přímo od Bentley. Nevěříte?

Pekingský autosalon (běží až do 2. května) se i letos stal přehlídkou nevázaného, ryze soudružského plagiátorství, jemuž se neubrání ani produkty prestižních značek Porsche nebo Bentley. Tržní potenciál dravé Číny však nenechává klidnými ani renomované automobilky, které nyní dobývají peněženky stranických prominentů i prostřednictvím speciálních sérií. Po Lamborghini Murciélagu, o němž jsme psali na tomto místě, se pochlapili i u Bentley a v Pekingu vystavili hned dva specifické modely Continental Flying Spur Speed China a Continental GT Design Series China.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Provedení Continental Flying Spur Speed China je modifikací jednoho z nejrychlejších sedanů současnosti a kromě jiného se vyznačuje třeba použitím komfortně laděného podvozku usnadňujícího pohyb po nekvalitních cestách. Pod kapotou se nachází šestilitrový, dvanáctiválcový zážehový motor s válci do W a dvojicí dmychadel, jenž vozu umožňuje zrychlení z klidu na 100 km/h za 4,8 s a dosažení rychlosti 322 km/h. O kontakt s vozvkou se starají nové dvacetipalcové ráfky, výfukový trakt byl nově odladěn pro snížení hluku. A jelikož si na východě potrpí na nejrůznější ozdůbky, na karoserii i v jejím interiéru najdeme specifické odznáčky Speed China a sloupky C nesou emblémy s tradičním „letícím B“.

Verze Continental GT Design Series China se nese v podobném duchu, rozdíly tak opět najdeme zejména v interiéru. Specifické obložení palubní desky, výpní dveří a středového tunelu, nové kořené čalounění, jinak zbarvené bezpečnostní pásy, nebo zvláštní obšití volantu, to jsou detaily, kterými je tento Conti GT výjimečný.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Oba modely se mají vyrábět přímo v továrně Bentley v britském Crewe a údajně se vyznačují specifickým odladěním pro konkrétní požadavky čínských zákazníků. Čína je totiž pro automobilku Bentley třetím nejdůležitějším trhem z hlediska objemu prodejů a jejich růstu, během loňského roku zde i přes celosvětovou hospodářskou krizi umístila 421 svých nových automobilů. Zájmy značky zde obhospodařuje devět dealerství, k nimž ještě do konce letošního roku přibudou další čtyři.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental Flying Spur a GT v omezené sérii pro Čínu
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků