Bentley Continental Supersports i bez střechy

Bentley v Ženevě představí nový model Continental Supersports Convertible. Hádáte správně, proti výchozí verzi pozbude střechy.

Tlak směřující ke snižování zátěže životního prostředí zasahuje i nejvýše postavené kategorie automobilů. Vloni automobilka Bentley uvedla svůj vrcholný typ Continental Supersports s motorem upraveným pro spalování biopaliva a odvozená novinka pro modelový rok 2011 se stahovací střechou nebude v tomto ohledu jiná. Zároveň je třeba zdůraznit, že řada Supersports je nejvýkonnějším modelem, jaký kdy automobilka Bentley postavila. Pod jeho dlouhou kapotou se skrývá mohutný dvanáctiválec s válci uspořádanými do W naladěný na 612 koní (448 kW), jenž robustnímu vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 3,9 s a dosáhnout rychlosti 325 km/h.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Jak je vidět, výkonové parametry adaptací na spalování biolihu a dalších „bio“ paliv nijak neutrpěly. Ačkoli se tyto pohonné látky vyznačují nižší účinností v porovnání s konvenčními palivy fosilního původu, stále mohou být zdrojem ohromného výkonu při relativně nízké produkci CO2. Spalování etanolu obsaženého v těchto látkách má zároveň pozitivní dopad na ochlazování spalovacích prostor, což ve svém důsledku umožňuje dosahování vysokých výkonů v porovnání se srovnatelnými jednotkami na běžný benzín.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Ale novinka od Bentley pochopitelně oslní i jinými přednostmi než palivem (Bentley zároveň oznámil, že na E85 od nynějška budou jezdit všechny vozy řady Continental modelového roku 2011). Continental Supersports Convertible se má vyznačovat použitím automatické převodovky Quickshift, jež je schopna řadit o polovinu rychleji než standardní skříň instalovaná do vozů Continental GTC. Ke zlepšení jízdních výkonů a vlastností dále napomáhají i nevě odladěné řízení, pérování a tlumení či odlehčené vybrané komponenty podzvozku. Za zmínku stojí též zatížení náprav rozložené v poměru 40/60 %, trvalý pohon všech kol, dvacetipalcové lité ráfky, nový stabilizační systém nebo rozšíření rozchodu zadních kol.

Do standardní výbavy patří uhlíkokeramické brzdy, jež šetří hmotnost a usnadňují ovládání vozu. Na přídi vozu se objevily svislé ventilační průduchy a v kapotě pak další dva otvory, zadní blatníky byly upraveny pro instalaci nápravy s rozšířeným rozchodem.

Na závěr se sluší připomenout, že pojmenování Supersports odkazuje na třílitr Bentley z roku 1925, jehož 85 koní z něj udělalo jeden z vůbec prvních sériových vozů schopných dosahovat rychlosti přes 160 km/h. 

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental Supersports Convertible
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků