Bentley Continental kombi? Žádný problém

Tedy alespoň pokud si zvolíte za dodavatele karosárnu Touring. Nejde totiž o žádný koncept, vyrábět se bude!

Za letošním ženevským autosalonem se již zavřela voda, k pár zajímavým počinům ale má smysl se ještě vrátit. Jedním z těch, které v Ženevě debutovaly, ale my jsme vám je dosud nepředstavili, je toto - takřka chalupářský Bentley.

Angličané tomuto typu karosérie říkají Shooting Brake, což je výraz pro dvoudvéřové kupé se zádí protaženou do podoby blízké kombíku. Zvláště v dřívějších letech nebyl tento koncept ničím výjimečným, vzpomeňme například Volvo 1800 ES, zato dnes každý podobný projekt budí pozornost a podobným stavbám se nevyhýbají ani producenti luxusních automobilů. A tuto pozornost nyní věnujme premiéře stroje s plným názvem Bentley Continental Flying Star Touring, o jehož vznik se postarala kdysi věhlasná italská karosárna Carrozeria Touring Superleggera.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Podobné konverze supersportovních automobilů jsou poslední dobou poměrně oblíbené, za zmínku stojí třeba zajímavé, střídmě propagované pětidvéřové Maserati Cinqueporte, jemuž za základ posloužil výkonný sedan Quattroporte. Bentley Flying Star však tento koncept posouvá do nových kvalitativních dimenzí, což sami posoudíte z připojených snímků. Za vznikem tohoto stroje stojí objednávka, kterou automobilka obdržela od movitého zákazníka v roce 2008. Jak jistě sami tušíte, taková přestavba si vyžádala rozsáhlé změny zejména skeletu karosérie a povrchových dílů. Přední sloupky jsou sníženy a v širokém oblouku obklopují protaženou střechu, zádi dominuje elektricky ovládaná výklopná záď vyrobená z hliníku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Zadní část karosérie musela být vyztužena speciální strukturou vestavěnou pod podlahou vozu napříč mezi závěsy zadních kol, jež zároveň slouží jako základ konstrukce prodloužené střechy. Ale především: Touring hlásí, že zavazadelník pojme čtveřici sad golfových holí. Připojené snímky ukazují do detailu vyvedený interiér včetně rovnoměrně dělených zadních opěradel, jež po svém sklopení vytvoří s podlahou zavazadelníku jednu rovinu. Posouvání zavazadel přitom usnadňuje dvojice podélných hliníkových lišt.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Bentley Flying Star stojí na základu otevřeného modelu Continental GTC a v závislosti na požadavcích zákazníka bude moci být vybaven standardním motorem W12 o výkonu 560 koní (410 kW), nebo silnější jendotkou z typu GTC Speed s výkonem zvýšeným na 610 koní (447 kW). U Touringu plánují vyrobit omezenou sérii dvou desítek vozů, jejichž pořizovací cena má startovat na částce 800 000 dolarů.  

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental kombi od Carrozeria Touring Superleggera
Volvo V50 1.798
Rok výroby: 2005
Stav: 206 173 km
Cena: 85 000 Kč
Volvo V50 1.997
Rok výroby: 2004
Stav: 213 831 km
Cena: 74 000 Kč
Volvo XC90 2.4
Rok výroby: 2006
Stav: 174 699 km
Cena: 249 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 5 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek