Bentley Continental: „hospodárný“ osmiválec V8 představen

Značka Bentley uvádí na redukci provozních nákladů zaměřenou verzi řady Continental. Bentley ji pojal jako samostatnou verzi.

Tím se firma Bentley rozhodla „přiznat barvu“, protože po osmi letech výroby stávající generace řady Continental vůbec poprvé přichází motor s počtem válců nižším než 12. Osmiválce se tedy vyznačují pozměněnou přídi s leskle černými mřížkami, novými koncovkami výfuků nebo firemními logy s rudými nápisy Bentley, specifická je také nabídka 20 a 21 palcových litých kol.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT V8

Nový motor z koncernové líhně VW Group má objem 4,0 l a postaven byl s tím, že se objeví i v dalších volkswagenech (zejména značky Audi). K dispozici bude pro obě verze Bentley Continental, tedy kupé GT i kabriolet GTC. Dosahovat má výkonu rovných 500 koní (368 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu 6600 Nm v rozmezí od 1 700 do 4 000 ot./min.

Bentley

Bentley Continental GT 2011: facelift oficiálně

Dvouspojková převodovka DSG je nakonec oproti původním informacím osmistupňová a nabízí velmi těsné odstupňování jednotlivých převodů. Podvozek využívá i v tomto případě trvalého pohonu všech kol, přičemž točivý moment se skrze diferenciál Torsen přenáší na vozovku v poměru 40:60 % ve prospěch zadní nápravy. Dvanáctiválec W12 v nabídce zůstává jako vlajková loď řady Continental.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Nový osmiválec se vyznačuje především vysokotlakým přímým vstřikováním paliva, propracovaným hospodařením se zbytkovým teplem, regenerativním brzděním nebo hlavními ložisky se sníženým třením. Dvojice přeplňovacích turbodmychadel je uložena přímo mezi řadami válců, což má prospět zejména rychlosti odezvy na pokyny řidiče.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

V režimu nízkého a částečného zatížení motoru se odpojuje polovina jeho válců, což má vést ke snížení spotřeby až o 40 % ve srovnání se stávajícími dvanáctiválci. Dynamické parametry však mají zůstat na špičkové úrovni. Bentley Continental GT proto zrychlí z 0 na 100 km/h za 5,0 s a dosáhne rychlosti 290 km/h.

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků