Bentley Continental GTC Speed: 600 koní i pro cabrio

Rodina řady Speed se na detroitském autosalonu rozrostla o třetího člena, otevřený kabriolet Conti GTC. Ani ten neminulo 600 koní.

V srpnu roku 2007 bylo do prdejů zavedeno kupé GT Speed (čtěte zde), jež bylo vloni v červnu doplněno sedanem Flying Spur Speed (čtěte zde) i na luxusní kabriolet, který se nyní nabízí i v provedení GTC Speed. Jedná se přitom o nejvýkonnější kabriolet značky Bentley v její historii a vznik série Speed byl inspirován podobně značenými modely z dvacátých let. Podobně jako oba předchozí typy pohání i nový GTC Speed posílený vidlicový dvanáctiválec s objemem šesti litrů a přeplňováním dvěma turbodmychadly. Přepracován byl klikový hřídel, instalován je odlehčený řetěz pohonu vačkových hřídelů, snímač polohy vačkových hřídelů má nyní rychlejší reakci a plnicí tlak dmychadel byl výrazně zvýšen.

Výkonové parametry této jedinečné jednotky byly u vozů řady Speed zaokrouhleny na 600 koní, resp. 750 Nm, přičemž také maximální rychlost představuje kulatých 200 mph, tedy přes 320 km/h. Z 0 na 100 km/h tento otevřený mastodont zrychlí za 4,5 s, sprint z klidu na 160 km/h přitom zvládne za pouhých 10,6 s. Šestistupňová automatická převodovka má dva přednastavené režimy Drive a Sport, ale umožňuje též sekvenční řazení manuální skrze pohyby voličem nebo páčkami pod volantem. Standardní provedení kabrioletu GTC přitom dosahuje výkonu „jen“ 552 koní a točivého momentu 650 Nm.

Mezi další specifické rysy Continentalu GTC Speed patří navíc dvacetipalcová litá kola, tužší pérování a nový přední nárazník. Hranatější maska chladiče je uložena ve vzpřímenější poloze, což se projevilo na mírně modifikované siluetě karosérie. Uvnitř se skrývá pro vozy Bentley typický luxus, zdůrazněný čalouněním kůží Nappa se zvýrazněnými stehy, audiosystémem Naim o výkonu 1 100 W a pochopitelně opulentní instalací chromovaných a dřevěných doplňků.

V rámci průběžné modernizace získal standardní model GTC nové tlumiče pérování se sníženým třením pro zlepšení jízdního komfortu. Příplatkovou novinkou pro verze GTC a GTC Speed jsou lehké uhlíkovo keramické brzdy bez slábnutí účinku (jedná se o největší brzdy, které v současné produkci na osobním autě najdete) a adaptivní tempomat s radarem v přídi, který je schopen brzdit i zrychlovat vůz dle aktuálních jízdnch podmínek na řidičem zvolenou rychlost.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GTC Speed
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Audi A1 1.4
Rok výroby: 2010
Stav: 27 417 km
Cena: 193 000 Kč
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 61 387 km
Cena: 830 000 Kč
Audi A4 1.968
Rok výroby: 2008
Stav: 194 877 km
Cena: 130 000 Kč
Výkvět automobilové techniky. Poznatky z testu SUV Audi SQ7

Audi SQ7 TDI

Výkonných SUV je na trhu poměrně dlouhá řada. Audi však svůj největší model jako první na světě vybavila elektrickým kompresorem, které jeho dynamické schopnosti posouvá na dramaticky vyšší úroveň.

8.  12.  2016 | Radek Pecák | 47 příspěvků
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Kia Optima SW

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 27 příspěvků