Bentley Continental GT Speed: nejrychlejší Bentley všech dob

Automobilka Bentley představuje vlajkovou loď své řady Continental. Nese tradiční označení Speed používané již od roku 1923.

Pokud jste si mysleli, že premiérou skromného osmiválce Bentley Continental GT V8 značka Bentley upadla do smutného trendu mateřského koncernu VW Group a zaměřila se na bezduché snižování emisí, naštěstí jste se pletli. Na scénu totiž nastupuje špičkové provedení celé řady Continental v podobě kupé GT Speed, jež navazuje na stejnojmennou sérii Bentley Continental GT Speed z roku 2007.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT Speed se stává nejrychlejším vozem Bentley všech dob

Novinka vychází z typu Bentley Continental GT z faceliftu pro rok 2011 a nabízí toho (poněkud nezvykle) daleko více pod kapotou než na povrchu karoserie. Jádrem přestavby je upravený vidlicový dvanáctiválec W12 s přeplňováním dvojicí turbodmychadel, který díky řadě dílčích modifikací nově dosahuje výkonu 625 koní (460 kW) při 6 000 ot./min. a točivého momentu plných 800 Nm.

Bentley

Bentley Continental GT 2011: facelift oficiálně

To znamená oproti standardní verzí posílení o 42 koní a 100 Nm, přičemž dosavadní verzi Continental GT Speed překonává o 15 koní a 50 Nm. Novinka zrychlí z klidu na 100 km/h za 4,2 s a dosáhne nejvyšší rychlosti 330 km/h, čímž se nový Continental GT Speed stává vůbec nejrychlejším sériovým vozem značky Bentley v celé její historii.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Nejvíce změn se odehrálo na motoru a podvozku

Tím ale úpravy nekončí. Točivý moment se na kola obou náprav přenáší skrze novou osmistupňovou automatickou převodovkou ZF s kratšími převody, jež kromě jiných předností zajišťuje rychlejší řazení a omezení emisí CO2 až o 12 %. Podvozek se vyznačuje sníženou světlostí, tužším pérováním a přímější řízením. Bentley Continental GT Speed stojí na jedenadvacetipalcových ráfcích dostupných ve dvou barvách, které obouvají pneumatiky Pirelli P-Zero o rozměru 275/35 R21.

Luxusní auta | Bentley

Bentley Continental GT Speed: luxusní rychlost

Zvenčí se toho mnoho nezměnilo, za zmínku stojí snad jen zatmavené mřížky masky chladiče a otvorů v předním nárazníku, přičemž na palubě zaznamenáme standardní instalaci paketu Mulliner Driving Specification a celou řadu speciálních emblémů „Speed“. Bentley Continental GT Speed oslaví svoji premiéru na nadcházejícím Festivalu rychlosti v Goodwoodu a prodávat se začne letos na podzim.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků