Bentley Continental GT 2011: facelift oficiálně

Continental GT od Bentley prošel první výraznou modernizací od premiéry v roce 2003. Přináší řadu úprav, na diesel naštěstí nedošlo.

Model Continental GT je nejstarším typem značky Bentley, a tak není divu, že přišel čas pro změnu. A ta je zde, veřejnosti se představí letos v Paříži.

Změnil se design karoserie i jejího interiéru, aby lépe odpovídal stylingu nastolenému vlajkovou lodí Mulsanne. Při čelním pohledu zaznamenáme dva páry nových LED světlometů jakoby obklopené drahokamy a zasahující do rozšířených blatníků, nový je též celý segment nárazníku kombinovaného se spoilerem. Rám masky chladiče navazuje na linie kapoty a ve své spodní části nese poznávací značku. S podobnou stylizací se setkáváme také na zádi vozu. Také zadní blatníky byly poněkud rozšířeny a hostí ostřeji řezané sdružené svítilny. Rozšíření blatníků pochopitelně není samoúčelné, rozchod kol totiž nabyl o 41 mm vpředu a o 48 mm vzadu.

Pod kapotou se nachází šestilitrový dvanáctiválec naladěný na 583 koní (429 kW) a 700 Nm a schopný spalovat E85. Ten tak pro modelý rok 2011 posílil o 16 koní a spolu s pohotovostní hmotností sníženou o 65 kg vozu umožní zrychlit z klidu na 96 km/h za 4,4 s a dosáhnout rychlosti 318 km/h. Koncem roku 2011 se dočkáme i nového čtyřlitrového osmiválce, jenž v nabídce stávající dvanáctiválec naštěstí jen doplní. S objemem rovných 4,0 l prý nabídne o 40 % nižší spotřebu paliva a tedy i emise CO2 než jednotka W12. Potvrdily se tak nedávné spekulace o nasazení čtyřlitrového osmiválce, jen s tím rozdílem, že nebude naftový, ale benzinový. Díky Bohu.

Na motory naváže přepracovaná šestistupňová automatická převodovka umožňující podřadit přímo o dva stupně a přenášející výkon na kola obou náprav v poměru 40/60 ve prospěch zadní nápravy (dosud to bylo 50/50).

Úprav doznal rovněž interiér. V zaoblené středové konzoli trůní nová dotyková obrazovka kombinovaná s pevným diskem 30GB (15 z nich je vyhrazeno pro hudbu) a audiosoustavou s jedenácti reproduktory a rozsáhlou konektivitou TV/DVD/iPod/Bluetooth atp., pozměněná přední sedadla přidávají 46 mm prostoru pro kolena cestujících na zadních sedadlech.

Jak jsme již několikrát zmínili, vůz čeká premiéra letos v Paříži, kde bude také poprvé fyzicky k vidění pro širokou veřejnost. Snad nás automobilka spolu s pařížskou premiérou obdaří i dalšími technickými detaily.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Bentley Continental GT 2011
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků