Aristokratická britská značka s okřídleným B oficiálně potvrdila příchod dalšího modelu v časovém horizontu čtyř let. A zřejmě nebude jen jeden!
Ke modelům Continental, Flying Spur a Mulsanne se přidá pátá řada. Respektive šestá, započteme-li i vyvíjené SUV. Půjde o sportovní vůz, nejpravděpodobněji s karoserií kupé. Případně čtyřdveřovou variantu současného Flying Spuru, ale se sportovnějším nádechem a nižší střechou.
Aktuální Continental sice disponuje impozantními výkony, ale přece jen váží hodně přes dvě tuny... Staronový generální ředitel automobilky Wolfgang Dürheimer sdělil britskému Auto Expressu, že cenově může být novinka postavena ještě výše než uzavřený „Conti“. Ale také pochopitelně nemusí, záleží na tom, který ze dvou projektů nakonec dostane zelenou.
Rozhodnutí zatím nepadlo
Šéf prestižního výrobce řekl: „Naši designéři jsou velmi zaneprázdněni, právě teď připravují návrhy pro každý z nich. A my se zabýváme obchodními případy. Až budeme mít více informací, učiníme rozhodnutí.“ To by mělo padnout nejpozději do poloviny roku 2016, je třeba nejdříve zjistit reakce zákazníků a prodejní potenciál včetně zisku, aby si Bentley mohl ujasnit priority.
„Pokud mám mluvit upřímně, chtěl bych, abychom vyráběli obojí,“ odpověděl Dürheimer trochu vyhýbavě na otázku, zda uvidíme nějaký koncept coby předskokana. Co můžeme čekat pod kapotou? Zcela jistě známý koncernový vidlicový osmiválec 4,0 l z vývoje Audi a pohonem všech kol.
Přednost má SUV
Hlavním bodem je však nyní první sériové SUV značky, které má být představeno na konci roku 2015 a jeho prodej zahájen v úvodu sezóny 2016. Určitě bude mít v útrobách zpočátku pouze šestilitrový W12, plug-in hybrid a turbodiesel přijdou zhruba po roce. Hybrid umožní čistě elektrickou jízdu na zhruba padesátikilometrovou vzdálenost a papírové emise klesnou oproti benzinovému dvanáctiválci o 50 procent. Budoucí vozy z Crewe dostanou mimochodem i pohon jen zadní nápravy, ale bude se jednat o speciální modely. SUV se to samozřejmě netýká.
Dürheimer si rovněž trochu zažertoval: „Podívejte se na další konkurenci na poli luxusních SUV tady ve Velké Británii. Pokud přidáte všechny možnosti, bude vás stát asi 140 tisíc liber (4,86 mil. Kč). No a my jsme vyřešili problém, že trh není schopen nabídnout auto za větší částku.“ Generální ředitel, který momentálně sedí na dvou židlích, protože vede i Bugatti, měl pochopitelně na mysli Range Rover.
Zároveň však mluvil o dalších variantách Continentalu GT a celé řadě hybridů. Na platformě Mulsanne mají vzniknout nový Brooklands a kabriolet Azure. Pamatujete se na koncept kabrioletu Mulsanne z Pebble Beach 2012? Mají ho uložený továrně. „Slyšel jsem reakce od našich zákazníků, že po takovém voze je značná poptávka. A pokud budeme vyrábět nový Azure, Brooklands přijde automaticky.“ sdělil na toto téma. Oba však budou nejpravděpodobněji používat klasiku V8 6,75 l se dvěma turby, která vyvine 377 kW (512 koní) a 1020 Nm točivého momentu.