Bentley chce zdvojnásobit prodeje na 20 000 aut ročně. Potřebuje SUV

Má vůbec automobilka Bentley zapotřebí chrlit do světa desítky tisíc aut ročně? Neztratí se pocit exkluzivity, když stejné auto potkáte na každém rohu? Bentley chce totiž zdvojnásobit své prodeje ze současných asi 10 000 aut do roku 2020.

K tomu nepotřebuje nic jiného než luxusní SUV, které by mohlo být vážnou konkurencí pro Range Rover. Asi nikdo nečeká, že se zrovna v Evropě kvůli takovému autu netrhnou u dealerů Bentley dveře. Luxusní SUV ale bude důležitý artikl v Číně, arabských státech a v USA.

Tajné | Zajímavosti | Ford | Byznys | Volkswagen | BMW | Mercedes-Benz | Audi | Renault | Hyundai | Toyota | Ferrari | Maserati | Porsche | Bentley

Kolik vydělají automobilky na jednom autě? Některé i statisíce

Automobilka Volkswagen se chce stát jednoznačně největším producentem aut na světě. Zatímco pár tisíc aut navíc od Bentley se statistikami nic moc neudělá, koncern může značku náležitě „podojit“ na obchodních maržích. Zatímco na běžných vozech jsou marže poměrně malé vzhledem k cenám, u luxusních aut se pohybují ve stovkách tisíc.

SUV je navíc taková globální jistota. Nálady zákazníků a poptávka po sportovních či nějakým zůsobem výjimečných modelech dost kolísá, ale SUV se vždycky bude prodávat dobře. SUV bude pro Bentley totéž, co Cayenne pro Porsche – tedy generátor peněz, které pak bude automobilka utrácet za hračky a okrajové záležitosti.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Passat 1.8
Rok výroby: 2002
Stav: 176 845 km
Cena: 40 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků