Bentley a Lamborghini na prodej? Jen pokud dojdou Volkswagenu peníze

Volkswagen má v celé té aféře Dieselgate jednu obrovskou výhodu. Je totiž moc velký na to, aby se jen tak položil. Nejen v byznysu, ale i v ekonomice se pro to vžil anglický termín „too big to fail“. Každému je jasné, že kdyby padnul Volkswagen, zhroutil by se celý evropský automobilový průmysl. Ten jen tak mimochodem zaměstnává miliony lidí. Vlády mu proto rády pomůžou.

Ale k věci. Volkswagen si nyní půjčil na řešení krize od bank dvacet miliard eur, tedy asi 540 miliard korun. To je obrovská suma peněz, kterou i tak velký koncern nedokáže jen tak vydělat. Navíc se teď VW dostal po dlouhé době dokonce i do ztráty. Ještě k tomu výrazně klesla cena jeho akcií.

Technika | Volkswagen | Dieselgate | Byznys | Palivo

Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Takže čím bude Volkswagen za tuto velkou půjčku ručit? Agentura Reuters se odvolává na svůj zdroj v automobilce, že by případně bylo nutné prodat takové značky jako Bentley, LamborghiniDucati nebo MAN včetně divize Power Engineering, která vyrábí a vyvíjí generátory, lodní motory či turbíny. Těch dvacet miliard eur totiž musí VW zaplatit už do jednoho roku.

Zajímavé ale je, že zrovna tyto značky nejsou příliš důležité z pohledu byznysu. Vyrábí málo aut a na ekonomických výsledcích koncernu se nepodílejí tolik, aby to mělo velký význam, píše Reuters. Přesto je jejich hodnota velmi vysoká. To je nicméně krajní scénář, na který se koncern VW připravuje jen preventivně. Rozhodně to neznamená, že by hned zítra podával inzerát „prodám Bentley, zn: levně“.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2010
Stav: 152 891 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Nový test pneumatik na léto: Autogrip a Achilles mají achillovu patu

Doba přezouvání na letní pláště se kvapem blíží. Německý magazín Auto Bild proto otestoval brzdnou dráhu desítek letních pneumatik.

dnes | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Kia Optima 3x jinak. Je dieselové kombi stále nejlepší volbou?

Kia Optima 3x jinak: Diesel, benzin i hybrid

Korejská automobilka Kia v případě optimy předvádí cestu, jakou se za několik let vydá například i tuzemská Škoda se svým superbem.

17.  2.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 61 příspěvků
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT)

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 80 příspěvků