Bentley a Lamborghini na prodej? Jen pokud dojdou Volkswagenu peníze

Volkswagen má v celé té aféře Dieselgate jednu obrovskou výhodu. Je totiž moc velký na to, aby se jen tak položil. Nejen v byznysu, ale i v ekonomice se pro to vžil anglický termín „too big to fail“. Každému je jasné, že kdyby padnul Volkswagen, zhroutil by se celý evropský automobilový průmysl. Ten jen tak mimochodem zaměstnává miliony lidí. Vlády mu proto rády pomůžou.

Ale k věci. Volkswagen si nyní půjčil na řešení krize od bank dvacet miliard eur, tedy asi 540 miliard korun. To je obrovská suma peněz, kterou i tak velký koncern nedokáže jen tak vydělat. Navíc se teď VW dostal po dlouhé době dokonce i do ztráty. Ještě k tomu výrazně klesla cena jeho akcií.

Technika | Volkswagen | Byznys | Dieselgate | Palivo

Volkswagen lobboval v EU za mírnější testy měření spotřeby

Takže čím bude Volkswagen za tuto velkou půjčku ručit? Agentura Reuters se odvolává na svůj zdroj v automobilce, že by případně bylo nutné prodat takové značky jako Bentley, LamborghiniDucati nebo MAN včetně divize Power Engineering, která vyrábí a vyvíjí generátory, lodní motory či turbíny. Těch dvacet miliard eur totiž musí VW zaplatit už do jednoho roku.

Zajímavé ale je, že zrovna tyto značky nejsou příliš důležité z pohledu byznysu. Vyrábí málo aut a na ekonomických výsledcích koncernu se nepodílejí tolik, aby to mělo velký význam, píše Reuters. Přesto je jejich hodnota velmi vysoká. To je nicméně krajní scénář, na který se koncern VW připravuje jen preventivně. Rozhodně to neznamená, že by hned zítra podával inzerát „prodám Bentley, zn: levně“.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Test hybridní Kia Niro 1.6 GDI HEV (6DCT): Sympatický mezičlánek

Test hybridu Kia Niro

Alternativní pohonné jednotky se pomalu stávají součástí českého trhu. Na ten už v závěru minulého roku dorazila Kia Niro, coíž je crossover s hybridním hnacím ústrojím. Co všechno umí a jak si vedla během našeho testu?

18.  1.  2017 | Stanislav Kolman | 75 příspěvků
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků