Kapitoly článku:
Zrození Bentley Boys
Walter Owen Bentley již od založení automobilky v roce 1919 výrazně akcentoval propagaci své značky skrze motoristický sport a jeho parta závodníků, záhy proslavená pod pojmem Bentley Boys, se v tomto snažení stala synonymem úspěchu. Prvním ze skupiny Bentley Boys se přitom nestal nikdo jiný než v Číně narozený Kanaďan John Francis Duff, jenž opět ve spolupráci s Frankem Charlesem Clementem, a opět v barvách Velké Británie, na upraveném voze Bentley 3 Litre hned v následujícím roce 1924 vydobyl pro značku Bentley na Le Mans první vítězství. W. O. Bentley tehdy tomuto tandemu poprvé poskytl tovární podporu, ovšem stále šlo o prakticky soukromý tým.
Bentley 4½ Litre zvítězil na Le Mans v roce 1928
Tím ale úspěchy vozů značky Bentley na Le Mans teprve začínaly. V letech 1927 až 1930 v tomto vytrvalostním závodě pokaždé zvítězily vozy Bentley, již nasazené přímo automobilkou v podobě skutečných továrních týmů. Legendou tohoto období se stal Woolf Barnato, jenž byl součástí vítězných dvoučlenných posádek v ročnících 1928, 1929 a 1930 a jemuž v těchto letech sekundovali postupně Bernard Rubin, Henry Birkin a Glen Kidston. Barnato je dodnes jedním z pouhých sedmi závodníků v celé historii Le Mans, jimž se tohoto „hat-tricku“ podařilo dosáhnout.
Od těch dob se toho hodně změnilo a s ohledem na počet vítězství na Le Mans dnes značce Bentley patří v poháru konstruktérů „až“ 5. místo za značkami Porsche, Audi, Ferrari a Jaguar. To však nic nemění na skutečnosti, že automobilka Bentley je s tímto legendárním vytrvalostním závodem spjata těsněji než jakákoli jiná značka. Zatím posledního vítězství na čtyřiadvacetihodinovce v Le Mans se značce Bentley podařilo dosáhnout v roce 2003, kdy dva továrním týmem nasazené speciály Bentley Speed 8 se značným náskokem v počtu odjetých kol obsadily první dvě místa. Značka Bentley tak zůstává s ohledem na první ročníky Le Mans tou jedinou, jež přečkala všechny dějinné a ekonomické zvraty až do dnešních dnů a také v novodobé historii je schopna konkurovat těm nejlepším.
Aktuální výroční série vozů Bentley Le Mans Edition
V současnosti se stává horkou novinkou speciální série Le Mans Edition odvozená z aktuálně vyráběných modelů Bentley Continental GT a Mulsanne, jež v obou případech vyniká zvláště specifickými doplňky na karoserii a upraveným interiérem s prosvětlenými prahovými obklady Le Mans Edition a uprostřed palubní desky uloženými hodinami Breitling Le Mans. V této sérii vznikne jen 48 automobilů, jež jsou ovšem určeny výhradně zákazníkům v USA.
Bentley 3 Litre
Model Bentley 3 Litre byl prakticky prvním automobilem značky a vyráběn byl hned od založení automobilky Bentley roku 1919. Představen byl v tomto roce na londýnském autosalonu, ovšem s průtahy ve vývoji motoru se k prvním zákazníkům dostal až s podzimem roku 1921. Tyto sportovně střižené automobily s pohotovostní hmotností okolo dvou tun byly v porovnání s ostatními sportovními vozy své doby poněkud těžké, ovšem body sbíraly zejména svojí robustní stavbou a řadou moderních konstrukčních prvků. To se týkalo hlavně pohonné soustavy, podvozky se totiž svojí koncepcí dobovým zvyklostem v ničem nevymykaly, a jak bylo zmíněno výše, až do roku 1924 dokonce postrádaly brzdy na kolech přední nápravy.
Bentley 3 Litre Speed Tourer, 1921
Pod přední kapotou těchto vozů, jež opanovaly také špičky výsledkových listin závodů Le Mans ve dvacátých letech, se skrýval podélně uložený zážehový čtyřválec s objemem 2 996 ccm a zdvihem plných 149 mm při vrtání pouhých 80 mm, což mělo motoru zajistit vynikající tah již z nízkých otáček. Zároveň to byl jeden z prvních sériových motorů s rozvody OHC a čtyřmi ventily a dvojicí zapalovacích svíček na každý válec, opatřen byl navíc dvojicí karburátorů. Výkon se zprvu pohyboval okolo 71 koní (52 kW) a vozům Bentley 3 Litre umožnil v kombinaci s čtyřstupňovou převodovkou a v závislosti na provedení dosahovat rychlostí přes 160 km/h.
Čtyřválec modelu 3 Litre s rozvody OHC a dvojicí karburátorů
Na přelomu let 1926 a 1927 vestavěli do jednoho z vozů 3 Litre přímo v továrně Bentley kompresor Rootes, což předznamenalo nadcházející slavnou éru přeplňovaných vozů Bentley. V letech 1921 až 1929 bylo v několika sériích a s různými karoseriemi a rozvory náprav vyrobeno celkem 1 622 vozů Bentley 3 Litre, jejichž nástupcem se stal model Bentley 4½ Litre.