Beijing Auto BJ40: Wrangler na čínský způsob

Čínská společnost Beijing Auto začala ve své domovině s prodeji lehkých off-roadů BJ40.

(Aktualizováno, 18. 11., 11:30): Doplněn popis anabáze s několikrát oddalovaným náběhem sériové výroby 

Nebude to úplně jednoduché, ale pojďme na to. Čínská automobilka Beijing Auto (známá též jako Shenbao) byla založena teprve loni v březnu jako dceřiná firma společnosti BAIC Motor. A ta je zase součástí koncernu BAIC Group, jenž mimochodem v roce 2009 zakoupil práva na švédské vozy Saab 9-3 a 9-5 a potřebnou technologii. Beijing Auto v současnosti vyrábí pětidveřový hatchback řady E, sedan C50E, velké sedany C60F a C90L a SUV C51X. Tolik na úvod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Beijing Auto BJ40

Na letošním dubnovém autosalonu v Šanghaji společnost Beijing Auto představila také vozy BJ212 a B40 vycházející z odkazu klasických i novějších off-roadů Jeep. Nyní na domácím trhu startuje s prodeji vozů BJ40. Náběh výroby tohoto modelu, jenž je velikostně srovnatelný s aktuálním třídveřovým Jeepem Wrangler a také stojí na samostatném rámu, byl tristní a poznamenaný řadou komplikací, ale nyní se konečně stává skutečností.

Škoda | Autosalony | Rolls-Royce | Ford | Volkswagen | BMW | Mercedes-Benz | Toyota | Volvo | Mitsubishi | Ferrari | Maserati | Jeep | Cadillac | Infiniti | Porsche | Lamborghini | Bentley | Aston Martin | Jaguar

Šanghajské perly: představujeme 129 vozů letošního autosalonu

Nový Beijing Auto BJ40 stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 450 mm a je 4 350 mm dlouhý, 1 843 mm široký a 1 836 mm vysoký, a to jsou oproti Wrangleru s třídveřovou karoserií odchylky pouze v řádu milimetrů. Ačkoli mateřský BAIC Group vlastní práva na širokou škálu pohonných jednotek (včetně přeplňovaných čtyřválců Saab 2,0 a 2,3 l), o pohon modelu BJ40 se stará konvenční, atmosféricky plněný čtyřválec Mitsubishi s objemem 2,4 l.

Nový Beijing BJ40 byl jako studie B40 představen už v roce 2010 a jeho sériová podoba následovala o dva roky později v Pekingu. Zkušební výroba byla zahájena loni v září s tím, že ta sériová se rozběhne ještě před koncem roku 2012.  Ve skutečnosti ale linky stály ještě déle než rok. Začátky prodejů se posouvaly nejprve na únor 2013, ale nevyšlo ani září a sériová výroba byla zahájena teprve nyní. Před několika týdny bylo oznámeno přejmenování z B40 na BJ40.

Průběžně přitom běžela propagační kampaň, ovšem do médií unikaly zprávy o dalším oddalování spuštění výroby. Podle oficiálních informací za tím stály potíže s výběrem motorů. Původně se počítalo s konvenčními čtyřválci 2,4 a 2,7 l, ale pak to vypadalo na použití výše zmíněných, moderních přeplňovaných motorů původem od Saabu.

Tyto motory byly ale konstruovány pro příčnou zástavbu, zatímco B40/BJ40 počítá se zástavbou podélnou. Konstruktérům Beijing Auto se tento problém nepodařilo vyřešit, a tak se vrátili k původnímu plánu. Z použití většího 2,7 l sešlo, a tak zůstalo jen u slabšího 2,4 l.

Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 135 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.332
Rok výroby: 2009
Stav: 112 458 km
Cena: 80 000 Kč
Mitsubishi Colt 1.124
Rok výroby: 2010
Stav: 64 099 km
Cena: 84 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků