Beijing Auto BJ40: Wrangler na čínský způsob

Čínská společnost Beijing Auto začala ve své domovině s prodeji lehkých off-roadů BJ40.

(Aktualizováno, 18. 11., 11:30): Doplněn popis anabáze s několikrát oddalovaným náběhem sériové výroby 

Nebude to úplně jednoduché, ale pojďme na to. Čínská automobilka Beijing Auto (známá též jako Shenbao) byla založena teprve loni v březnu jako dceřiná firma společnosti BAIC Motor. A ta je zase součástí koncernu BAIC Group, jenž mimochodem v roce 2009 zakoupil práva na švédské vozy Saab 9-3 a 9-5 a potřebnou technologii. Beijing Auto v současnosti vyrábí pětidveřový hatchback řady E, sedan C50E, velké sedany C60F a C90L a SUV C51X. Tolik na úvod.

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
Beijing Auto BJ40

Na letošním dubnovém autosalonu v Šanghaji společnost Beijing Auto představila také vozy BJ212 a B40 vycházející z odkazu klasických i novějších off-roadů Jeep. Nyní na domácím trhu startuje s prodeji vozů BJ40. Náběh výroby tohoto modelu, jenž je velikostně srovnatelný s aktuálním třídveřovým Jeepem Wrangler a také stojí na samostatném rámu, byl tristní a poznamenaný řadou komplikací, ale nyní se konečně stává skutečností.

Škoda | Ford | Volkswagen | Mercedes-Benz | Autosalony | Toyota | BMW | Volvo | Porsche | Mitsubishi | Jeep | Ferrari | Cadillac | Bentley | Infiniti | Lamborghini | Aston Martin | Rolls-Royce | Maserati | Jaguar

Šanghajské perly: představujeme 129 vozů letošního autosalonu

Nový Beijing Auto BJ40 stojí na podvozku s rozvorem náprav 2 450 mm a je 4 350 mm dlouhý, 1 843 mm široký a 1 836 mm vysoký, a to jsou oproti Wrangleru s třídveřovou karoserií odchylky pouze v řádu milimetrů. Ačkoli mateřský BAIC Group vlastní práva na širokou škálu pohonných jednotek (včetně přeplňovaných čtyřválců Saab 2,0 a 2,3 l), o pohon modelu BJ40 se stará konvenční, atmosféricky plněný čtyřválec Mitsubishi s objemem 2,4 l.

Nový Beijing BJ40 byl jako studie B40 představen už v roce 2010 a jeho sériová podoba následovala o dva roky později v Pekingu. Zkušební výroba byla zahájena loni v září s tím, že ta sériová se rozběhne ještě před koncem roku 2012.  Ve skutečnosti ale linky stály ještě déle než rok. Začátky prodejů se posouvaly nejprve na únor 2013, ale nevyšlo ani září a sériová výroba byla zahájena teprve nyní. Před několika týdny bylo oznámeno přejmenování z B40 na BJ40.

Průběžně přitom běžela propagační kampaň, ovšem do médií unikaly zprávy o dalším oddalování spuštění výroby. Podle oficiálních informací za tím stály potíže s výběrem motorů. Původně se počítalo s konvenčními čtyřválci 2,4 a 2,7 l, ale pak to vypadalo na použití výše zmíněných, moderních přeplňovaných motorů původem od Saabu.

Tyto motory byly ale konstruovány pro příčnou zástavbu, zatímco B40/BJ40 počítá se zástavbou podélnou. Konstruktérům Beijing Auto se tento problém nepodařilo vyřešit, a tak se vrátili k původnímu plánu. Z použití většího 2,7 l sešlo, a tak zůstalo jen u slabšího 2,4 l.

Mitsubishi Outlander 1.968
Rok výroby: 2007
Stav: 199 075 km
Cena: 115 000 Kč
Mitsubishi ASX 1.798
Rok výroby: 2010
Stav: 213 882 km
Cena: 195 000 Kč
Mitsubishi Lancer 1.798
Rok výroby: 2008
Stav: 79 401 km
Cena: 140 000 Kč
Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Neopouštěj staré známé pro nové. Srovnání Hondy HR-V a Jazz

Tvary karosérie nového crossoveru Honda HR-V jsou nepochybně pro velkou část lidí mnohem přitažlivější než v případě klasického městského hatchbacku. Jenže, design není vše....

8.  1.  2017 | Stanislav Kolman, Radek Pecák | 6 příspěvků
Mapovali jsme práci Autotýmu při shánění ojetiny. Jak jsme dopadli?

Test kvality práce Autotýmu

Spolupracovník redakce se pokoušel koupit ojeté SUV Ford Kuga v tuzemských autobazarech. Aby se "nespálil", zaplatil si pomoc expertů společnosti Autotým.

3.  1.  2017 | Jiří Vojáček | 39 příspěvků
Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Den v automobilovém ráji: Navštívili jsme centrum technologií Porsche

Nahlédli jsme pod pokličku vývoje nejpopulárnějších sportovních aut světa a osobně několik z nich přímo v technologickém komplexu v Nardò vyzkoušeli.

22.  12.  2016 | Stanislav Kolman | 1 příspěvek