B&B: 595 koní pro Audi Q7 V12 TDI

Firma B&B Automobiltechnik připravila posilovací kúru pro faceliftované Audi Q7 se vznětovými motory. Dotáhla to daleko.

Vlajkovou lodí nového provedení Audi Q7 je totiž vznětový vidlicový dvanáctiválec s objemem rovných šesti litrů, jenž ve svém továrním odladění dává slušných 500 koní (366 kW) a rovných 1 000 Nm točivého momentu. Za příplatek 2 498 eur vám u B&B Automobiltechnik v rámci paketu Stage 2 tuto jednotku přepracují s ohledem na zvýšení plnicího tlaku turbodmychadla a přeprogramují řídicí elektroniku, výsledkem je porce 565 koní (414 kW) a 1 220 Nm točivého momentu. Pokud vám ani to není ještě dost, u B&B Automobiltechnik z dieselagregátu vydolují 595 koní (436 kW) a 1 270 Nm. U B&B nabízí i sportovní pérování se světlostí sníženou o 50 mm (985 eur) a širokou škálu litých kol s průměry 20, 22 a 23 palců.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Stranou zájmu však nezůstávají ani majitelé krotších vznětových verzí. I pro osmiválcové Audi Q7 s objemem 4,2 l zde jsou dvě varianty, ta první se vyznačuje hodnotami 375 koní (275 kW) a 850 Nm a cenou 1 698 eur, ta druhá z motoru za 4 950 eur vykřeše 400 koní (293 kW) a 900 Nm. Druhá verze v pořadí vozu umožní zrychlit z kldiu na 100 km/h za 6 s a dosáhnout elektronicky omezené rychlosti 250 km/h. A na závěr jsou zde hned tři stupně nabízené pro šestiválec Q7 3,0 TDI. Ta základní dává za 1 398 eur 280 koní (205 kW) a 585 Nm, střední se vyznačuje cenou 1 498 eur, výkonem 300 koní (220 kW) a točivým momentem 600 Nm a ta třetí nabízí za 3 950 eur 325 koní (238 kW) a 640 Nm.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Pokud od svého upraveného Audi Q7 očekáváte i specifický vzhled, nabídnou vám u B&B také třináctidílný bodykit od belgické specializované společnosti Caractere představený již koncem loňského roku, který však bude doplněn decentním emblémem s dvojitým písmenem B na masce chladiče. Podle jejího vyjádření je většina původních dílů (s výjimkou masky) použitelná i na faceliftované provedení vozu. Caractere nabízí nový přední nárazník, jenž lze aplikovat na všechny verze včetně těch vybavených parkovacím asistentem nebo aktivním tempomatem a využívá standardních mlhovek i ostřikovačů světlometů. Celou sadu doplňují rozšíření lemů blatníků, obklady prahů a modifikace zadního nárazníku, které lze použít i na vozech s tažným zařízením.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek 
B&B Audi Q7
Audi A6 2.995
Rok výroby: 2013
Stav: 74 258 km
Cena: 759 000 Kč
Audi A3 1.968
Rok výroby: 2003
Stav: 133 268 km
Cena: 70 000 Kč
Audi A6 2.698
Rok výroby: 2006
Stav: 188 530 km
Cena: 174 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 68 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků