Bazary nemusí znát skutečný stav kilometrů. Vyhnou se tak pokutě

Nejvyšší správní soud rozhodl, že bazary nemusí znát skutečný stav najetých kilometrů u prodávaných ojetin. Vyhnou se tak pokutě.

Pokud si zákazník koupí od bazaru vůz, u kterého se pak ukáže, že měl stočený tachometr, má prodejce dostat pokutu. Nicméně Nejvyšší správní soud nedávno v jednom podobném případě rozhodl, že prodávající nemusí skutečný stav kilometrů znát. Pokud tedy bazar tvrdí, že vlastně neví, kolik má daný automobil opravdu najeto, pokutě se vyhne. O případu informovaly Hospodářské noviny.

Precedentem má být případ, kdy si jistý zákazník pořídil ojetý Seat Toledo. Bazar vůz prodával s tím, že má najeto 162 tisíc kilometrů, nicméně kupující našel v autě servisní knížku, podle které mělo konkrétní Toledo najeto o osmnáct tisíc kilometrů více.

Ojetiny | Život řidiče | Byznys

Úroveň českých bazarů je bídná. Certifikát kvality získaly dva

Výsledkem byla pokuta 240 000 korun od České obchodní inspekce. Ta tvrdila, stejně jako krajský soud, že bazar neřekl zákazníkovi vše. Případ se nakonec dostal k Nejvyššímu správnímu soudu, který nakonec rozhodl jinak. Bazar totiž tvrdil, že o servisní knížce v autě nevěděl a neznal tedy skutečný počet najetých kilometrů. Podle názoru soudu nelze klást bazaru za vinu to, že neřekl informace, které nevěděl. Důkazem má být právě ona servisní knížka. Kdyby šlo o záměrně stočený automobil, prodávající by knížku v autě nenechal. Alespoň to si myslí soud.

Ojetiny | Život řidiče | Škoda | Byznys

V ČR se prodávají zánovní Škodovky s tachometrem stočeným o 100 000 km

Řízení o udělení pokuty bazaru, který je z Ústí nad Labem, tak bylo zastaveno a ten tedy žádnou pokutu platit nemusí. Přestože ČOI namítá, že když měl přístup k servisní knížce kupující, mohl a měl ho mít také prodávající, uvádí Hospodářské noviny. 

Seat Ibiza 1.39
Rok výroby: 2009
Stav: 141 719 km
Cena: 100 000 Kč
Seat Leon 1.986
Rok výroby: 2013
Stav: 129 262 km
Cena: 235 000 Kč
Seat Leon 1.896
Rok výroby: 2009
Stav: 123 459 km
Cena: 109 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků