Baterie jsou překonány. Budoucnost patří vodíku, tvrdí manažeři

Jako první se ukončí výroba vozů s dieselovými motory, hned po nich se ale v propadlišti dějin ocitnou elektromobily se zásobou energie v bateriích.

Téměř dvě třetiny vedoucích manažerů firem automobilového průmyslu jsou přesvědčeny o tom, že klasické elektromobily, které mají energii pro svůj pohyb uloženou v bateriích, jsou slepou cestou. "Selžou v důsledku nedostatečné infrastruktury," uvedli šéfové automobilek v posledním průzkumu KPMG Global Executive Survey. V něm na otázky odpovídalo 953 předních manažerů. Třetina z nich pochází z Evropy, ostatní části světa jsou zastoupeny vždy 10 - 15 procenty.

Elektromobily v současném pojetí by měly vystřídat auta s vodíkovými palivovými články. O tom, že se tak jednou stane, je přesvědčeno 78 procent účastníků průzkumu.

Vodíkový pohon je podle nich mnohem životaschopnější s ohledem na stávající infrastrukturu a čas tankování.

Život řidiče | Bezpečnost | Luxusní auta | Příslušenství

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Dřívější konec než baterie ale podle průzkumu čeká dieselové motory. "Vypadá to, že dopad Dieselgate na automobilový průmysl je naprosto zásadní," říká Jan Linhart z KPMG Česká republika.

V otázkách průzkumu bylo i to, koho manažeři sami považují za technologického lídra v oboru. V současnosti je to BMW, jejíž úspěch očekává 58 procent manažerů. Za mnichovskou firmou skončila Tesla, třetí je Honda a čtvrtá Toyota.

BMW by současně měla zaznamenat největší růst tržního podílu, úspěch v tomto směru se čeká také od Toyoty. Na třetí místo se dostal Mercedes-Benz, který na této pozici vystřídal Volkswagen. Největší evropská automobilka se naopak propadla až na šestou příčku.

Volkswagen Golf 1.4
Rok výroby: 2009
Stav: 116 657 km
Cena: 140 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2012
Stav: 105 800 km
Cena: 160 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 1999
Stav: 174 397 km
Cena: 40 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků