Baterie jsou překonány. Budoucnost patří vodíku, tvrdí manažeři

Jako první se ukončí výroba vozů s dieselovými motory, hned po nich se ale v propadlišti dějin ocitnou elektromobily se zásobou energie v bateriích.

Téměř dvě třetiny vedoucích manažerů firem automobilového průmyslu jsou přesvědčeny o tom, že klasické elektromobily, které mají energii pro svůj pohyb uloženou v bateriích, jsou slepou cestou. "Selžou v důsledku nedostatečné infrastruktury," uvedli šéfové automobilek v posledním průzkumu KPMG Global Executive Survey. V něm na otázky odpovídalo 953 předních manažerů. Třetina z nich pochází z Evropy, ostatní části světa jsou zastoupeny vždy 10 - 15 procenty.

Elektromobily v současném pojetí by měly vystřídat auta s vodíkovými palivovými články. O tom, že se tak jednou stane, je přesvědčeno 78 procent účastníků průzkumu.

Vodíkový pohon je podle nich mnohem životaschopnější s ohledem na stávající infrastrukturu a čas tankování.

Bezpečnost | Život řidiče | Příslušenství | Luxusní auta

Další průzkum potvrdil, že moderní výbava většiny aut je naprosto zbytečná

Dřívější konec než baterie ale podle průzkumu čeká dieselové motory. "Vypadá to, že dopad Dieselgate na automobilový průmysl je naprosto zásadní," říká Jan Linhart z KPMG Česká republika.

V otázkách průzkumu bylo i to, koho manažeři sami považují za technologického lídra v oboru. V současnosti je to BMW, jejíž úspěch očekává 58 procent manažerů. Za mnichovskou firmou skončila Tesla, třetí je Honda a čtvrtá Toyota.

BMW by současně měla zaznamenat největší růst tržního podílu, úspěch v tomto směru se čeká také od Toyoty. Na třetí místo se dostal Mercedes-Benz, který na této pozici vystřídal Volkswagen. Největší evropská automobilka se naopak propadla až na šestou příčku.

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 1.9
Rok výroby: 2005
Stav: 174 216 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.6
Rok výroby: 2013
Stav: 144 252 km
Cena: 160 000 Kč
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků
Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Test ojetiny Volvo V70 III: S pětiválcem nezlobí, ale odborníky potřebujete

Ceny nejvíce ojetých kusů Volva V70 proťaly hranici 200 tisíc korun. Jak funguje švédský vůz po letech?

8.  4.  2017 | David Rusol | 15 příspěvků