Barum Rally: favority jsou Hänninen, Loix, Kopecký a Bouffier

Barum Czech Rally Zlín 2011 je v letošním roce jedna z nejlépe obsazených soutěží seriálu FIA Mistrovství Evropy v rally (ERC), prestižního seriálu Intercontinental Rally Challenge (IRC) a Mediasport Mezinárodního mistrovství České republiky v rally 2011 (MMCR).

Pořadatelům se přihlásilo celkem 122 soutěžících z 22 zemí. Ve Zlíně se objeví přes třicet jezdců s prioritou, z toho jeden pilot (Bryan Bouffier) vlastní prioritu FIA A a dalších jedenáct jezdců vlastní prioritu FIA B. Další dvacítka jezdců se pyšní pro letošní rok národní prioritou.

Největší favorité

K největším favoritům startovního pole patří kvarteto jezdců Juho Hänninen, Freddy Loix, Jan Kopecký a Bryan Bouffier.

Sestava továrního týmu Škoda Motorsport na vozech Škoda Fabia Super 2000 patří k největším diváckým tahákům. Mladoboleslavská stáj je na nejlepší cestě obhájit mistrovský titul v jezdcích i ve značkách v seriálu IRC.

Klepněte pro větší obrázek

Průběžnému pořadí seriálu Intercontinental Rally Challenge vévodí po šesti odjetých podnicích obhájce prvenství Juho Hänninen z Finska. Letos nenašel přemožitele na Kanárských ostrovech, Ukrajině a Azorských ostrovech. V barvách Red Bull Škoda vévodí průběžnému pořadí mistrovství světa v kategorii S-WRC.

Jeho stájový kolega Jan Kopecký vyhrál ve Zlíně před dvěma lety, v loňském roce odstoupil po jezdecké chybě z prvního místa. Český pilot je na asfaltu velmi rychlý a navíc pojede ve Zlíně v domácím prostředí.

Dvakrát se zapsal do galerie vítězů Belgičan Freddy Loix, obhájce loňského prvenství. Čtyřicetiletý rodák z Tongerenu má značné zkušenosti z doby, kdy jezdil v továrních týmech Mitsubishi, Hyundai a Peugeot v mistrovství světa. Loix je na asfaltu patřičně rychlý, koncem června vyhrál již posedmé domácí Ypres Rally. Navíc dojel druhý na Rallye Monte Carlo a třetí místo přidal na Korsice.

Sebevědomý Peugeot

Silnou sestavu hlásí francouzská automobilka Peugeot s vozy 207 Super 2000. Se startovním číslem 1 se představí Bryan Bouffier, vítěz Rallye Monte Carlo a jediný pilot s nejvyšší prioritou FIA A ve startovním poli. Letos dokáže jako jediný držet krok s jezdci značky Škoda. I když byl vyloučen z belgické Ypres Rally a v průběžné klasifikaci klesl na čtvrté místo, stále má šanci na titul. Při loňské barumce málem zvítězil a i letos patří k největším favoritům.

Černým koněm soutěže může být belgický mladík Thierry Neuville, vítěz korsické rally. V barvách Peugeot UK se představí Guy Wilks, plejádu jezdců na vozech Peugeot dále doplní například Michal Solowow z Polska nebo Luca Betti z Itálie.

A co další Češi?

Je zastoupena téměř kompletní česká špička. Velké ambice mají úřadující český šampion Pavel Valoušek (peugeot), trojnásobný vítěz zlínské soutěže Roman Kresta (škoda) nebo Václav Pech (mitsubishi).

S konkurencí se hodlá poprat i úřadující vicemistr Evropy Antonín Tlusťák nebo výborný okruhový jezdec Tomáš Kostka (oba škoda). Kartami na předních příčkách zamíchají v českém šampionátu i Václav Arazim, Jaroslav Orsák, Jaromír Tarabus (všichni mitsubishi), Josef Peták (peugeot), Roman Odložilík (škoda), Vojtěch Štajf, Daniel Běhálek, Jan Šlehofer (všichni subaru).

 

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2005
Stav: 141 253 km
Cena: 95 000 Kč
Škoda Octavia 2
Rok výroby: 2005
Stav: 158 540 km
Cena: 95 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků