„Baby“ Rolls Royce RR4: známe první detaily

Rolls-Royce vypustil do světa další informace o svém připravovaném „malém” modelu, jehož sériová verze se představí na podzim.

Na letošním autosalonu v Ženevě byl Rolls Royce s pracovním označením 200EX patřil nepochybně mezi ty zajímavější novinky. Automobilka, která až doteď vyráběla opravdové silniční koráby, se rozhodla nabídnout i menší model, který však je i navzdory tomu v porovnání s ostatními vozy pořádný mastodont. Předprodukční verze, která měla jasně ukázat, co si automobilka představuje pod pojmem downsizing se v Ženevě celkem očekávaně potkala s úspěchem a tak vedení věří, že model označován zatím jako RR4, jeohož výroba bude probíhat ve fabrice u Goodwoodu, čeká světlá budoucnost.

Nyní pronikly na povrch další oficiální informace a to konkrétně o pohonné jednotce, kterou bude zcela nový 6,6 litrový dvanáctiválec vytvořen s ohledem na „nižší spotřebu“ disponující výkonem kolem 372kW/507 koní. O přesun této síly se postará vyspělá osmistupňová automatická převodovka ZF. Podle výkonného ředitele společnosti, nebude tento model ochuzen o žádný charakteristický rys těchto luxusních vozidel a půjde přitom o první model, k němuž majitel nebude „potřebovat řidiče“. Novinka má být oproti svým soukmenovcům mnohem dynamičtější a intuitivnější, co můžeme připsat na vrub menším rozměrům a vylepšené aerodynamice.
Zároveň se objevily informace o tom, že produkční verze si svůj debut odkroutí na podzim ve Frankfurtu a do prodeje se dostane začátkem příštího roku. Cena, jako i většina dalších detailů jsou zatím neznámou, ovšem určitě nepůjde o žádný „Rolls Royce pro chudé“...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Rolls Royce 200EX
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků