„Baby“ Rolls Royce RR4: známe první detaily

Rolls-Royce vypustil do světa další informace o svém připravovaném „malém” modelu, jehož sériová verze se představí na podzim.

Na letošním autosalonu v Ženevě byl Rolls Royce s pracovním označením 200EX patřil nepochybně mezi ty zajímavější novinky. Automobilka, která až doteď vyráběla opravdové silniční koráby, se rozhodla nabídnout i menší model, který však je i navzdory tomu v porovnání s ostatními vozy pořádný mastodont. Předprodukční verze, která měla jasně ukázat, co si automobilka představuje pod pojmem downsizing se v Ženevě celkem očekávaně potkala s úspěchem a tak vedení věří, že model označován zatím jako RR4, jeohož výroba bude probíhat ve fabrice u Goodwoodu, čeká světlá budoucnost.

Nyní pronikly na povrch další oficiální informace a to konkrétně o pohonné jednotce, kterou bude zcela nový 6,6 litrový dvanáctiválec vytvořen s ohledem na „nižší spotřebu“ disponující výkonem kolem 372kW/507 koní. O přesun této síly se postará vyspělá osmistupňová automatická převodovka ZF. Podle výkonného ředitele společnosti, nebude tento model ochuzen o žádný charakteristický rys těchto luxusních vozidel a půjde přitom o první model, k němuž majitel nebude „potřebovat řidiče“. Novinka má být oproti svým soukmenovcům mnohem dynamičtější a intuitivnější, co můžeme připsat na vrub menším rozměrům a vylepšené aerodynamice.
Zároveň se objevily informace o tom, že produkční verze si svůj debut odkroutí na podzim ve Frankfurtu a do prodeje se dostane začátkem příštího roku. Cena, jako i většina dalších detailů jsou zatím neznámou, ovšem určitě nepůjde o žádný „Rolls Royce pro chudé“...
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek 
Rolls Royce 200EX
Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

dnes | Jiří Švamberk | 8 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků