Babišův Agrofert sloučí po logistice i čerpací stanice

Holding Agrofert miliardáře Andreje Babiše pokračuje ve snaze zpřehlednit byznys desítek firem ve skupině s konsolidovanými tržbami přes 130 miliard korun.

Poté, co nedávno došlo ke sjednocení logistických aktivit v holdingu do firmy AGF Logistics, nyní se připravuje převedení maloobchodu s pohonnými hmotami a provozu čerpacích stanic do jediné, před rokem a půl založené společnosti AGF Energy.

Jedním z hlavních důvodů transakce je stejně jako v případě sloučení logistických aktivit snaha ušetřit v době, kdy loňský konsolidovaný zisk celého Agrofert Holdingu klesl meziročně o 30 procent na šest miliard korun.

„Jde o jeden z projektů centralizace obchodních aktivit. Cílem je jednotná obchodní politika i vizuální a kvalitativní standard. V rámci vyčlenění některých aktivit firem v holdingu vznikne v první etapě síť dvanácti čerpacích stanic,“ řekl deníku E15 výkonný ředitel Agrofert Holdingu Josef Mráz. „Formálně by vše mělo být hotovo do konce letošního roku,“ dodal.

Nově vznikající síť čerpacích stanic Agrofertu bude patřit k menším hráčům. Loni v Česku působilo podle ministerstva průmyslu a obchodu 6790 čerpacích stanic, z toho 3728 veřejných a 2590 neveřejných, které provozují firmy pro vlastní potřeby.

Zbylých téměř pět stovek stanic má omezený přístup veřejnosti. Největší provozovatelé mají několik stovek benzinek.

Centralizace maloobchodu s pohonnými hmotami v Agrofertu bude vypadat tak, že se oddělí čerpací stanice ze společností Preol, ZZN Polabí, Agrotec a AgroZZN a přejdou na AGF Energy.

Za další restrukturalizací ve skupině je podle dostupných informací snaha ušetřit, nikoli zjednodušit strukturu holdingu kvůli případným plánům vstupu na burzu či vydání veřejně neobchodovatelných akcií. Tak to alespoň naznačil majitel holdingu Andrej Babiš v rámci plánu vyšší motivace vrcholných manažerů holdingu a jejich napojení na hospodářské výsledky. „Kvůli burze to určitě není,“ sdělil deníku E15 Babiš. 

Zdroj: E15.cz

Foto: E15 Anna Vacková

Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 75 406 km
Cena: 129 000 Kč
Mini One 1.397
Rok výroby: 2008
Stav: 101 723 km
Cena: 115 000 Kč
Mini One 1.598
Rok výroby: 2005
Stav: 127 642 km
Cena: 75 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

včera | Milan Lažanský | 50 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

včera | Stanislav Kolman | 16 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků