Až Italská rallye ukáže skutečnou sílu jezdců a vozů S-WRC

Mistrovství světa v rallye kategorie S-WRC má za sebou úvodní dva zámořské podniky a nyní se přesouvá na starý kontinent. Při nadcházející šotolinové Italské rallye bude na Sardinii na startu většina favoritů na titul v kategorii Super 2000.

Vítěz letošní Rallye Dakar a horký kandidát na tovární angažmá v případě vstupu značky Volkswagen do WRC Nasser Al-Attiyah, rychlý Nor Brynildsen, překvapivý vítěz Jordánské rallye Bernardo Sousa a největší favorit letošního S-WRC disponující tovární technikou Škoda Fabia S2000 Fin Juho Hänninen. To jsou největší soupeři, s nimiž se bude v následujících podnicích měřit posádka Czech Ford National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek a jejich Ford Fiesta S2000.

Po dvou soutěžích vede průběžné pořadí mladičký Estonec Karl Kruuda, který v obou dosavadních soutěžích bodoval. Prokop se díky vítězství v Mexiku dělí o druhý post se Sousou. Překvapením je nula na kontě rychlého Al-Attiyaha, kterého připravila o vítězství v Mexiku přísná diskvalifikace a jeho jordánskou spanilou jízdu zastavila technická závada.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rychlá Fabia S2000 Fina Hänninena před rokem na Sardinii zářila

„Na souboje se špičkou se těším, určitě budou stát za to. Tým Škoda Motorsport bude určitě chtít využít svou materiální převahu a množství natestovaných kilometrů. Al-Attiyah musí zase po dvou smolných vystoupeních zvolit jedinou taktiku – vyhrát všechny další závody. My chceme uspět v celém šampionátu, takže musíme mít ty nejvyšší ambice v každé soutěži,“ řekl AutoRevue.cz Prokop.

Red Bull Škoda poprvé kompletní

Na Italskou rallye má dobré vzpomínky zejména Hänninen, který tam loni společně s Mikko Markkulou položili základ k titulu v seriálu Intercontinental Rally Challenge. „Ano, zdejší podmínky mi určitě svědčí. Nicméně letos to bude úplně jiná soutěž s trochu jinou skladbou „erzet“. Naše cíle zůstávají letos vysoké,“ prohlásil Seveřan.

Jeho týmového kolegu Hermanna Gassnera povzbudilo skvělé třetí místo na Jordánské rallye. „Podiové umístění při našem prvním startu za tým Red Bull Škoda nás potěšilo. Jsem přesvědčený, že na Sardinii budeme jako tým ještě silnější a popereme se o co nejlepší výsledek. V Jordánsku jsme ukázali, že jsme na dobré cestě,“ sdělil Gassner a naznačil, že ambice letos poprvé kompletního týmu Red Bull Škoda budou vysoké.

Od pátku do neděle čeká na posádky na středomořském ostrově trať o celkové délce 1247 kilometrů, z nichž je 340 měřených rozděleno do 18 rychlostních zkoušek. Soutěž je charakteristická převážně rychlými a úzkými pasážemi, na posádky čeká rovněž kombinace otevřených cest a nerovného povrchu s atraktivními skoky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Posádka Prokop - Tománek (v popředí) a jejich Fiesta S2000

„Sardinie patří mezi mé oblíbené závody. Trať je nesmírně náročná, často střídá charakter. Každý pilot si musí při seznamovacích jízdách velmi pečlivě uvážit, kde bude muset jet úplně naplno a kde trošku víc myslet na techniku,“ prozradil o nadcházejícím klání Prokop.

 

Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2007
Stav: 162 312 km
Cena: 65 000 Kč
Ford Focus 0
Rok výroby: 2004
Stav: 146 554 km
Cena: 40 000 Kč
Ford Focus 1.6
Rok výroby: 2011
Stav: 134 224 km
Cena: 115 000 Kč
Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

Je čas přezouvat! Známe dvacet nejlepších letních pneumatik na trhu

V pátek fakticky končí povinnost zimních pneumatik a nastává čas těch letních. Podívejte se na výsledky testu dvaceti pneumatik v několika disciplínách. Můžete se tak lépe rozhodnout, co si nechat na auto nazout.

28.  3.  2017 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Test Citroënu C3: Vyzkoušeli jsme ho (nejen) v úzkých uličkách Kutné Hory

Citroën C3 1.2 PureTech (5M)

Inspirován svěžím vzhledem Cactusu zamířil Citroën C3 také na český trh. Jak velkou konkurencí bude v segmentu malých vozů, kterému v tuzemsku již nějaký čas kraluje Fabia? Novinku jsme otestovali s benzínovým motorem 1.2 PureTech.

28.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 70 příspěvků