Až Italská rallye ukáže skutečnou sílu jezdců a vozů S-WRC

Mistrovství světa v rallye kategorie S-WRC má za sebou úvodní dva zámořské podniky a nyní se přesouvá na starý kontinent. Při nadcházející šotolinové Italské rallye bude na Sardinii na startu většina favoritů na titul v kategorii Super 2000.

Vítěz letošní Rallye Dakar a horký kandidát na tovární angažmá v případě vstupu značky Volkswagen do WRC Nasser Al-Attiyah, rychlý Nor Brynildsen, překvapivý vítěz Jordánské rallye Bernardo Sousa a největší favorit letošního S-WRC disponující tovární technikou Škoda Fabia S2000 Fin Juho Hänninen. To jsou největší soupeři, s nimiž se bude v následujících podnicích měřit posádka Czech Ford National Teamu Martin Prokop – Jan Tománek a jejich Ford Fiesta S2000.

Po dvou soutěžích vede průběžné pořadí mladičký Estonec Karl Kruuda, který v obou dosavadních soutěžích bodoval. Prokop se díky vítězství v Mexiku dělí o druhý post se Sousou. Překvapením je nula na kontě rychlého Al-Attiyaha, kterého připravila o vítězství v Mexiku přísná diskvalifikace a jeho jordánskou spanilou jízdu zastavila technická závada.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Rychlá Fabia S2000 Fina Hänninena před rokem na Sardinii zářila

„Na souboje se špičkou se těším, určitě budou stát za to. Tým Škoda Motorsport bude určitě chtít využít svou materiální převahu a množství natestovaných kilometrů. Al-Attiyah musí zase po dvou smolných vystoupeních zvolit jedinou taktiku – vyhrát všechny další závody. My chceme uspět v celém šampionátu, takže musíme mít ty nejvyšší ambice v každé soutěži,“ řekl AutoRevue.cz Prokop.

Red Bull Škoda poprvé kompletní

Na Italskou rallye má dobré vzpomínky zejména Hänninen, který tam loni společně s Mikko Markkulou položili základ k titulu v seriálu Intercontinental Rally Challenge. „Ano, zdejší podmínky mi určitě svědčí. Nicméně letos to bude úplně jiná soutěž s trochu jinou skladbou „erzet“. Naše cíle zůstávají letos vysoké,“ prohlásil Seveřan.

Jeho týmového kolegu Hermanna Gassnera povzbudilo skvělé třetí místo na Jordánské rallye. „Podiové umístění při našem prvním startu za tým Red Bull Škoda nás potěšilo. Jsem přesvědčený, že na Sardinii budeme jako tým ještě silnější a popereme se o co nejlepší výsledek. V Jordánsku jsme ukázali, že jsme na dobré cestě,“ sdělil Gassner a naznačil, že ambice letos poprvé kompletního týmu Red Bull Škoda budou vysoké.

Od pátku do neděle čeká na posádky na středomořském ostrově trať o celkové délce 1247 kilometrů, z nichž je 340 měřených rozděleno do 18 rychlostních zkoušek. Soutěž je charakteristická převážně rychlými a úzkými pasážemi, na posádky čeká rovněž kombinace otevřených cest a nerovného povrchu s atraktivními skoky.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Posádka Prokop - Tománek (v popředí) a jejich Fiesta S2000

„Sardinie patří mezi mé oblíbené závody. Trať je nesmírně náročná, často střídá charakter. Každý pilot si musí při seznamovacích jízdách velmi pečlivě uvážit, kde bude muset jet úplně naplno a kde trošku víc myslet na techniku,“ prozradil o nadcházejícím klání Prokop.

 

Škoda Octavia 0
Rok výroby: 2008
Stav: 138 255 km
Cena: 75 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2006
Stav: 169 839 km
Cena: 60 000 Kč
Škoda Fabia 0
Rok výroby: 2011
Stav: 112 302 km
Cena: 115 000 Kč
Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Test novinky Optima SW: Jak si Kia poradila s kombi střední třídy?

Na jaře tohoto roku byla na autosalonu v Ženevě odhalena Optima Sportswagon, kterou korejská automobilka hrdě označuje za své první kombi střední třídy. My měli možnost ji otestovat ve sportovně laděné variantě GT Line. Jak obstála?

29.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 32 příspěvků
Vyladěno na správných místech. Test Subaru WRX STi verze 2016

Subaru WRX STi 2016

Jízdy s kultovním sedanem WRX STi prokázaly, že značka umí vozy průběžně dolaďovat v souladu s dobou i přáními jejích zákazníků.

13.  11.  2016 | Radek Pecák | 25 příspěvků
Test Audi A3 Sportback 1.6 TDI - Nečekaně prostorná krasavice

Audi A3 Sportback 1.6 TDI

Faceliftovaná Audi A3 Sportback nabídne opravdový luxus a pohodlí, za což si však automobilka nechá řádně zaplatit. Stojí tato krasavice skutečně za takovou investici? Podívali jsme se na zoubek exempláři s motorem 1.6 TDI.

2.  11.  2016 | Stanislav Kolman | 14 příspěvků