Axon Hybrid: i tak může vypadat budoucnost....

Nově založená britská společnost Axon Automotive představila světu svůj názor na budoucnost automobilu. No, je to krása...

Cílem nové firmy Axon Automotive je vyrábět ta nejhospodárnější auta v Evropě a právě představila svůj první počin. Je jím kompaktní hatchback, pochopitelně s hybridním pohonem. Premiéru slavil na britském festivalu Milton Keynes Science a Axon při jeho vývoji použil progresivních technologií se záměrem postavit lehké, dvoumístné vozidlo s nízkou spotřebou a přijatelnými pořizovacími náklady. Faktem je, že pohotovostní hmotnost omezují nové kompozitní materiály, ale především absence velkých, těžkých akumulátorů, což umožnilo použití systému přímého pohonu generátoru spalovacím motorem. Výsledkem má být v kombinaci s aerodynamicky dobře tvarovanou karosérií průměrná kombinovaná spotřeba 2,8 l/100 km. Axon Hybrid se navíc vyznačuje emisemi CO2 ve výši 50 g/km, což mu zajistí osovbození od silniční daně ve Velké Británii, která je připravena pro vozy s emisemi pod 100 g/km.

Šetrnost k životnímu prostředí však nekončí nízkou spotřebou a emisemi. Axon totiž v maximální míře využil recyklované a později dále recyklovatelné materiály. Na rozdíl od většiny jiných výrobců a reklamních společností však hodlá se zákazníky hrát čistou hru v otázce skutečného znečišťování prostředí, proto do kalkulace průměrných emisních hodnot zahrnula i provoz na čistě elektrický pohon. Sériové provedení  tohoto vozu se má na trhu objevit v roce 2012 a vyrábět se bude v omezených počtech v různých malých továrnách ve Španělsku, Francii, Irsku, Dánsku a Holandsku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Axon Automotive Hybrid
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 156 322 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Subaru BRZ po faceliftu: 6 důvodů, proč je řidičskou Ódou na radost

Nízká hmotnost, dokonalé těžiště, atmosférický motor, pohon zadních kol a samosvorný diferenciál – to jsou ingredience, které dohromady tvoří lahodný koktejl neředěné řidičské zábavy. Subaru BRZ v modernizované podobě přináší ještě o něco chutnější zážitky.

27.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 22 příspěvků
Mají sportovní diesely smysl? Odpověď jsme hledali s Golfem GTD

Volkswagen Golf GTD (7AT)

Může být automobil čistokrevným hot-hatchem, i když se pod jeho kapotou ukrývá vznětová pohonná jednotka? Odpověď nejen na tuto otázku jsme hledali během testovacích jízd s omlazeným Volkswagemen Golf GTD.

19.  4.  2017 | Stanislav Kolman | 88 příspěvků
Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Staré hodnoty si nechává, přesto drží tempo doby. Test Mercedesu G

Mercedes třídy G je posledním pravověrným offroadovým autem s uzavíratelnými diferenciály a redukcí převodovky. Snaha automobilky Mercedes udržet tento letitý model v nabídce s sebou přináší mnoho ústupků a kompromisů. Výsledek je ale pořád naprosto skvostný!

11.  4.  2017 | Jiří Švamberk | 7 příspěvků