Axon Hybrid: i tak může vypadat budoucnost....

Nově založená britská společnost Axon Automotive představila světu svůj názor na budoucnost automobilu. No, je to krása...

Cílem nové firmy Axon Automotive je vyrábět ta nejhospodárnější auta v Evropě a právě představila svůj první počin. Je jím kompaktní hatchback, pochopitelně s hybridním pohonem. Premiéru slavil na britském festivalu Milton Keynes Science a Axon při jeho vývoji použil progresivních technologií se záměrem postavit lehké, dvoumístné vozidlo s nízkou spotřebou a přijatelnými pořizovacími náklady. Faktem je, že pohotovostní hmotnost omezují nové kompozitní materiály, ale především absence velkých, těžkých akumulátorů, což umožnilo použití systému přímého pohonu generátoru spalovacím motorem. Výsledkem má být v kombinaci s aerodynamicky dobře tvarovanou karosérií průměrná kombinovaná spotřeba 2,8 l/100 km. Axon Hybrid se navíc vyznačuje emisemi CO2 ve výši 50 g/km, což mu zajistí osovbození od silniční daně ve Velké Británii, která je připravena pro vozy s emisemi pod 100 g/km.

Šetrnost k životnímu prostředí však nekončí nízkou spotřebou a emisemi. Axon totiž v maximální míře využil recyklované a později dále recyklovatelné materiály. Na rozdíl od většiny jiných výrobců a reklamních společností však hodlá se zákazníky hrát čistou hru v otázce skutečného znečišťování prostředí, proto do kalkulace průměrných emisních hodnot zahrnula i provoz na čistě elektrický pohon. Sériové provedení  tohoto vozu se má na trhu objevit v roce 2012 a vyrábět se bude v omezených počtech v různých malých továrnách ve Španělsku, Francii, Irsku, Dánsku a Holandsku.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Axon Automotive Hybrid
Volkswagen Golf 0
Rok výroby: 2009
Stav: 164 424 km
Cena: 115 000 Kč
Volkswagen Passat 0
Rok výroby: 2004
Stav: 187 213 km
Cena: 60 000 Kč
Volkswagen Golf 1.9
Rok výroby: 2009
Stav: 148 254 km
Cena: 115 000 Kč
Test Evropského auta roku. 5 důvodů, proč si Peugeot 3008 titul zaslouží

Peugeot 3008 2.0 BlueHDi (6M)

Je to jen pár dní, co si Peugeot 3008 vysloužil ocenění za nejlepší evropské auto tohoto roku. My jsme měli možnost jej vyzkoušet a přinášíme pětici důvodů, proč francouzská automobilka za svůj výtvor získala titul zaslouženě. Našli jsme ale i nedostatky.

22.  3.  2017 | Stanislav Kolman | 69 příspěvků
Test Škody Octavia po faceliftu s motorem 1,8 TSI. K RS chybí jen kousek

Škoda Octavia 1.8 TSI (facelift)

Octavia se zážehovou osmanáctistovkou nepatří mezi ty úplně nejvyhledávanější motorizace, ovšem její kultivovanost, chuť po otáčkách a solidní spotřeba paliva z ní činí černého koně modelové řady. Svezli jsme se verzí liftback s převodovkou DSG a pohonem předních kol.

20.  3.  2017 | Jiří Švamberk | 40 příspěvků
Test Dacie Duster: 5 věcí, které byste měli vědět o nejprodávanějším SUV v ČR

Dacia Duster 1.6 SCe 4x4

Proč je tak úspěšná? Ptáme se při testování Dacie Duster, která je na trhu již sedmým rokem, ovšem stále v kondici.

15.  3.  2017 | Milan Lažanský | 62 příspěvků